Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Det dr gr inte ihop om jag inte missfrstr dig nu.
Man ska ha bild INNAN Windows startar s att man tex kan g in i bios och mecka ven nr man tagit bort alla hrddiskar, DVD och annan lagring.
Felskert lge:
Man trycker F8 INNAN Windows startar. INNAN Windows logon visar. INNAN Windows brja ladda.
Nej, du missfrstog mig nog.
Imorse s fick jag signal till monitorn dvs jag kunde se "windows loading.." osv, och sedan en login-screen, men efter jag skrev in mitt lsenord fick jag bluescreen. Men nu nr jag startar datorn s r skrmen bara svart, dvs att jag inte ser ngon "windows loading..." eller login-screen.
Monitorns lampa r ven "orange", nr jag startar datorn, vilket r detsamma som nr datorn r avslagen, i vanliga fall s brukar den lysa "grnt" nr datorn r p och orange nr datorn r avslagen.
Jag vet hur man startar felskert lge, men det r svrt nr man inte kan se nr man skall trycka F8, och ven om jag skulle lyckas starta datorn i felskert lge s skulle jag fortfarande inte se ngot p monitorn.
Edit: Fr att uttrycka mig bttre: Monitorn r i standby (energisparar-lge) ven nr datorn r p, men i vanliga fall s r den bara i standby nr datorn r avstngd.