2012-05-07, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farmia
Haha, jag sökte till GMU för några månader sen och har mönstring nu den 30 Maj.
Har såhär i efterhand ångrat mig och är inte det minsta sugen att "leka krig", är det bara ringa in till försvarsmakten och avboka? eller blir det krångligt?

Ja det är bara att ringa o avboka, inga konstigheter. Men det är rekryteringsmyndigheten du ska ringa.
2012-05-08, 14:51
Medlem
NickeNyfiken..s avatar
Hallå!
Nu har jag ett stort problem. Ska göra testerna inför GMU nu i mitten av Maj men får inte mitt godkända betyg i samhälle först i slutet av månaden(det ämnet som jag tidigare hade IG i). Jag trodde att jag skulle få betyget denna vecka men så var inte fallet och nu undrar jag hur jag ska göra.
Ska man ringa dem och berätta hur allt ligger till och hoppas att allt går bra och de förstår situationen eller ska man ringa och försöka få en ny tid(berätta att man tyvärr har blivit tvungen att resa iväg under kort period eller något dylikt).
Jag får alltså mitt betyg 2 veckor efter jag gjort testerna.
Hoppas ni förstår vad jag menar.
2012-05-08, 15:34
Medlem
woords avatar
Någon annan här som ska mönstra 26e juni i Stockholm?

Har en liten fråga, vad väger mest av konditionstestet och styrketestet? Kör man ett genomsnittligt resultat eller hur fungerar det?
2012-05-08, 17:36
Medlem
cupcakemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNyfiken..
Hallå!
Nu har jag ett stort problem. Ska göra testerna inför GMU nu i mitten av Maj men får inte mitt godkända betyg i samhälle först i slutet av månaden(det ämnet som jag tidigare hade IG i). Jag trodde att jag skulle få betyget denna vecka men så var inte fallet och nu undrar jag hur jag ska göra.
Ska man ringa dem och berätta hur allt ligger till och hoppas att allt går bra och de förstår situationen eller ska man ringa och försöka få en ny tid(berätta att man tyvärr har blivit tvungen att resa iväg under kort period eller något dylikt).
Jag får alltså mitt betyg 2 veckor efter jag gjort testerna.
Hoppas ni förstår vad jag menar.

Du kommer få ett kuvert av yrkesvägledaren som du skall stoppa dina slutbetyg i och sedan skicka in när du fått dom.
2012-05-08, 17:37
Medlem
cupcakemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woord
Någon annan här som ska mönstra 26e juni i Stockholm?

Har en liten fråga, vad väger mest av konditionstestet och styrketestet? Kör man ett genomsnittligt resultat eller hur fungerar det?

Under 4 på kondition får du inte tjänstgöra.
Och under 6 så får du inte tjänstgöra som markstrid.
Antar att det är liknande för styrka.
2012-05-09, 01:48
Medlem
Murray.The.Skulls avatar
I-Prov: 5
Styrka: 7
Cykel: 6
Psykolog: 7

För övrigt inga problem eller så, fullt god syn osv. Blir att söka p4/markstrid, vad ger ni mig för möjligheter? Ser det ljust eller dåligt ut?

Tjänstbarhet-A
Senast redigerad av Murray.The.Skull 2012-05-09 kl. 01:53.
2012-05-09, 01:59
Medlem
cupcakemans avatar
Vet någon om man kan ringa rekryteringsmyndigheten och ångra sitt förstahandsval?

När jag läst på lite ser jag att teknisk soldat inte är något för mig.

Ledningssoldat däremot!

I-Test: 9
Befälslämp: 8
Styrka: 8
Cykel : 4

Tror ni cykelreslutatet drar ned mina chanser att antas avsevärt?
2012-05-09, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murray.The.Skull

För övrigt inga problem eller så, fullt god syn osv. Blir att söka p4/markstrid, vad ger ni mig för möjligheter? Ser det ljust eller dåligt ut?

Tjänstbarhet-A

Är satans nervös inför cyklingen. För att få en 6, har du tränat kondition länge? Anser du dig vara vältränad?
2012-05-09, 11:05
Medlem
Vet inte om jag kan ha missat att någon redan tagit upp detta.. men jag skriver ändå..
Jag hade tänkt ansöka, men då står det att jag ska skicka in "simkunnighetsintyg"? hur får man tag i detta då? har mailat och frågat dom och fick svar om att jag skulle gå till badhuset och be om detta. Vilket jag gjort, men där sa dom att dom inte gav ut sånt... så vad gör jag nu..?
2012-05-09, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murray.The.Skull

Tjänstbarhet-A

Det vågar jag inte säga något om men tänkte tala om att det var 80 lr 90 platser till Skövde. Det ökar ju iaf dina möjligheter!
2012-05-09, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakeman
Vet någon om man kan ringa rekryteringsmyndigheten och ångra sitt förstahandsval?

När jag läst på lite ser jag att teknisk soldat inte är något för mig.

Ledningssoldat däremot!

I-Test: 9
Befälslämp: 8
Styrka: 8
Cykel : 4

Tror ni cykelreslutatet drar ned mina chanser att antas avsevärt?

Det tror jag tyvärr, konditionen är nog den viktigare delen av dom 2 fysiska testerna. Får man fråga vad som hände? 4 brukar dom flesta klara liksom.
2012-05-09, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallepnken
Är satans nervös inför cyklingen. För att få en 6, har du tränat kondition länge? Anser du dig vara vältränad?

Hur långt du kommer på cykeln beror ofta på hur mycket du väger, eftersom ju mer du väger desto mer får du cykla. Jag som vägde 75 kg och spelat fotboll större delen av mitt liv, fick vid mitt senaste test cykla 20-30 sekunder längre på varje nivå än benranglet bredvid mig. Och vi hamnade på samma resultat, vilket man blev lite irriterad över.

Du behöver alltså inte vara en atlet så länge du väger rätt. Är inte riktigt säker på varför det är så men det är bara att gilla läget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in