2012-03-02, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Antagen till jägare på K3. Inryck 02/05. Fan vad gött. Hårdträningen börjar nu, två månader kvar.

Sajked: Jag tar för givet att du kom in, var det till "jägare - soldat" eller "jägare - befäl"? Jag själv hade sökt "jägare-befäl" som förstahandsval men det stod "jägare - soldat" på RMs hemsida. Antingen kom jag in på mitt andrahandsval (vilket jag tvivlar på då det var få sökande och jag hade rätt bra resultat) eller så klassar de alla som "jägare - soldat".

Båda två heter "Jägare soldat/Armén" men betecknas olika. T ex. jägarbefäl betecknas FC801 medans en jägarsoldat betecknas FC911 (tror de var dessa siffror, orkar inte leta upp papperena). Om inte FM beslutat att skära ner på befäl pga bristen på rekryter så har du sannolikt (precis som jag) kommit in med en preiliminär befattning mot befäl efter avslutad och godkänd GMU (FM skulle vakansrekrytera folk till K 3 under tiden). Värt att påpeka är dock att vi måste också visa ledaregenskaper under utbildningens gång. Vi har blivit bedömda som lämpliga under antagningsprövning, men det är inte mycket de har att gå på och vi kan således bli placerade som jägarsoldater i slutändan. Lite rätt man på rätt plats.
2012-03-02, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajked
Båda två heter "Jägare soldat/Armén" men betecknas olika. T ex. jägarbefäl betecknas FC801 medans en jägarsoldat betecknas FC911 (tror de var dessa siffror, orkar inte leta upp papperena). Om inte FM beslutat att skära ner på befäl pga bristen på rekryter så har du sannolikt (precis som jag) kommit in med en preiliminär befattning mot befäl efter avslutad och godkänd GMU (FM skulle vakansrekrytera folk till K 3 under tiden). Värt att påpeka är dock att vi måste också visa ledaregenskaper under utbildningens gång. Vi har blivit bedömda som lämpliga under antagningsprövning, men det är inte mycket de har att gå på och vi kan således bli placerade som jägarsoldater i slutändan. Lite rätt man på rätt plats.

Tack, ok men det var lite som jag trodde. Och jag är medveten om det. Jag själv trivs som ledare och har inget emot att axla rollen som befäl, så hade varit kul om man fick chansen. Men det återstår att se.
2012-03-02, 18:50
Medlem
Antagen till jägare med den där "befälinriktningen" på K3! F*n vad spännande det ska bli!

Tolkade jag något fel, eller fanns det FB-grupp för denna?
2012-03-02, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twe3k
Antagen till jägare med den där "befälinriktningen" på K3! F*n vad spännande det ska bli!

Tolkade jag något fel, eller fanns det FB-grupp för denna?

GMU 2 - K 3 - 2012 (Karlsborg)
2012-03-02, 19:34
Medlem
Japp dedär smset att man var antagen till K3 kom inte en dag förtidigt! fyfaan vad gött, äntligen

kan någon länka fb gruppen? hittar den inte..
Senast redigerad av Malke 2012-03-02 kl. 19:37.
2012-03-02, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malke
Japp dedär smset att man var antagen till K3 kom inte en dag förtidigt! fyfaan vad gött, äntligen

kan någon länka fb gruppen? hittar den inte..

http://www.facebook.com/groups/361237827230729/
2012-03-02, 20:40
Medlem
Finns det en grupp för de som ska göra GMU 2 i Boden? Markstrid
2012-03-03, 02:15
Medlem
DXmans avatar
Tjena folk. jo det är så att jag också fått upp ögonen för detta. men har en fråga innan man ens börjar leta för mycket information.. Om jag åkt fast för att ha rökt en brajja. är det kört då? eller hur ser dom på det där? kan ju tyckas att det inte ska spela någon roll men i svenssons ögon är jag "farlig"
2012-03-03, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DXman
Tjena folk. jo det är så att jag också fått upp ögonen för detta. men har en fråga innan man ens börjar leta för mycket information.. Om jag åkt fast för att ha rökt en brajja. är det kört då? eller hur ser dom på det där? kan ju tyckas att det inte ska spela någon roll men i svenssons ögon är jag "farlig"

Är du med i brottsregistret så kan du tyvärr inte komma in. Inga undantag görs så långt jag vet.
2012-03-03, 02:45
Medlem
DXmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qendrim
Är du med i brottsregistret så kan du tyvärr inte komma in. Inga undantag görs så långt jag vet.
ja det var ju typiskt.. tack för svar iaf!
2012-03-03, 03:21
Medlem
traedets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brevor
ANTAGEN! I19 Boden, markstrid! VILKEN JÄVLA LYCKA!
Då ses vi i Boden då med andra ord
2012-03-03, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajked
Du kommer att få papper hemsickat på datum, plats, tid, vad du bör ha med dig osv.

Ja, men när?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in