Citat:
Ursprungligen postat av nisseg1
Antagen till jägare på K3.

Inryck 02/05. Fan vad gött. Hårdträningen börjar nu, två månader kvar.
Sajked: Jag tar för givet att du kom in, var det till "jägare - soldat" eller "jägare - befäl"? Jag själv hade sökt "jägare-befäl" som förstahandsval men det stod "jägare - soldat" på RMs hemsida. Antingen kom jag in på mitt andrahandsval (vilket jag tvivlar på då det var få sökande och jag hade rätt bra resultat) eller så klassar de alla som "jägare - soldat".
Båda två heter "Jägare soldat/Armén" men betecknas olika. T ex. jägarbefäl betecknas FC801 medans en jägarsoldat betecknas FC911 (tror de var dessa siffror, orkar inte leta upp papperena). Om inte FM beslutat att skära ner på befäl pga bristen på rekryter så har du sannolikt (precis som jag) kommit in med en preiliminär befattning mot befäl efter avslutad och godkänd GMU (FM skulle vakansrekrytera folk till K 3 under tiden). Värt att påpeka är dock att vi måste också visa ledaregenskaper under utbildningens gång. Vi har blivit bedömda som lämpliga under antagningsprövning, men det är inte mycket de har att gå på och vi kan således bli placerade som jägarsoldater i slutändan. Lite rätt man på rätt plats.