2010-10-28, 06:54
Medlem
Olvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foggan
Hur många av er som har skrivit i den här tråden sympatiserar med sd och deras åsikter.
dom är ju det enda partiet som vill satsa lite på försvaret så känner jag iaf

OT, men det är inte bara SD som vill satsa på försvaret. FP vill det också, fast alla övriga riksdagspartier tycks vara en smula förståndshandikappade när det gäller den frågan.

För övrigt ställer de väl inga frågor om politisk hemvist och sådant, eller? Jag har hört att de frågar vad man tycker om invandrare, homosexuella och kvinnor i försvaret iallafall. Stämmer det?
2010-10-28, 09:35
Medlem
AwsomeSmurfs avatar
Ponera att hälften av dem som kallas kommer till mönstringen och att jag eventuellt får göra ett kortare kunskapstest,eftersom jag typ gjort det för 2-3år sedan. Tror ni att jag hinner klart med allt på en eftermiddag? Alltså från 13.00?

Är inbokad på två halvdagar hos pliktis och skulle va skönt att få det gjort på en :P
2010-10-28, 10:14
Medlem
Fick frågan på Rekryttesten(webbenkät) om jag tagit steroider mer än en gång de senaste två åren. Betyder det att jag får ta en kur nu innan mönstringen. Tar dom doping/drog test på mönstringen?
2010-10-28, 11:44
Medlem
Freshprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fmat
Fick frågan på Rekryttesten(webbenkät) om jag tagit steroider mer än en gång de senaste två åren. Betyder det att jag får ta en kur nu innan mönstringen. Tar dom doping/drog test på mönstringen?

Nej det gör dom inte, men däremot kan det hända att dom drogtestar dig om du rycker in.

9 på styrkan lär du väll dra?
2010-10-28, 11:54
Medlem
Kipdrordys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AwsomeSmurf
Ponera att hälften av dem som kallas kommer till mönstringen och att jag eventuellt får göra ett kortare kunskapstest,eftersom jag typ gjort det för 2-3år sedan. Tror ni att jag hinner klart med allt på en eftermiddag? Alltså från 13.00?

Är inbokad på två halvdagar hos pliktis och skulle va skönt att få det gjort på en :P

Annars bokar du till nästa dag och ombokar på tågstationen ifall du hinner klart på en dag, Så slipper du betala något ur egen ficka.
2010-10-28, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AwsomeSmurf

jag började mitt 12. och jag vart inte klar första dagen. om du börjat 07.30/10 hade du nog blivit klar.

tror du får göra långa testet om det är mer än ett år sedan du mönstrade sist.
2010-10-28, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
jag började mitt 12. och jag vart inte klar första dagen. om du börjat 07.30/10 hade du nog blivit klar.

tror du får göra långa testet om det är mer än ett år sedan du mönstrade sist.
Det finns som sagt i stort sett ingen chans för dig att hinna med allting på en dag om du börjar 13:00. Jag hann med allt utom cykeln och yrkesvägledaren, det fick jag komma tillbaka för att göra klockan åtta på morgonen måndagen som följde.

Och du kommer få göra samma kunskapstest som alla andra. Tio delar, 80 minuter.
2010-10-28, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freshprince
Nej det gör dom inte, men däremot kan det hända att dom drogtestar dig om du rycker in.

9 på styrkan lär du väll dra?

Jo det är nog inga problem, men ändå, måste bygga mer lårmuskler hehe.
Tack för svaret iallafall, du verkar säker på saken. Mönstrade du till GMUn?
2010-10-28, 13:47
Medlem
Foggans avatar
mitt kunskapstest tog 10 minuter att göra och det var en del pga att jag har mönstrat innan fick en 6a iaf hyffs
2010-10-28, 13:52
Medlem
sgtpepper1s avatar
Jag undrar hur många stridspittar det är som söker, som egentligen bara har tänkt ur den synpunkten att man får skjuta och helt missat att man gör andra saker också..

Ni som har mönstrat, har ni märkt av några sådana personer??
2010-10-28, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgtpepper1
Jag undrar hur många stridspittar det är som söker, som egentligen bara har tänkt ur den synpunkten att man får skjuta och helt missat att man gör andra saker också..

Ni som har mönstrat, har ni märkt av några sådana personer??

såg ett par som verkade som det.
kan tänka mig att de flesta som söker jägare är stridspittar.

jag sökte för att det är ett spännande jobb med mycket omväxling och ett jobb där man kan göra lite skillnad. vapen är väll bara en bonus. tycker det är rätt roligt att skjuta. men inte så man får vrålstånd när man håller ett vapen.
2010-10-28, 14:15
Medlem
Foggans avatar
Har aldrig skjutit med ett vapen så för min del nej.Psykologen frågade ifall jag var möp alltså millitärt överintresserad person jag såg däremot en kille som ville absolut vara i ett stridande förband men han hade gjort dåligt ifrån sig på testerna så dom fråga ifall han ville ha en logistik plats han blev förbannad och skulle söka en senare omgång

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in