2011-01-16, 18:30
Medlem
Jaurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gammaray89
Är jag den enda som inte fått detta "informationsbrev" ? eller har dom nyligen börjat skicka ut dom?

Vi K3'are har inte fått det än, så oroa dig inte. En kille från soldf-forat hade fått ett mail för några få dagar sedan där det stod att det skulle skickas ut ett informationsbrev inom kort .
2011-01-16, 19:10
Medlem
Canias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munzter
Är man inte så pass säker i sig själv att man inte fattar att de inte är bra då har man fan inget i fm att göra...........bara svaga jävla individer som använder droger......

Va inte dum nu, alkohol är en drog.
2011-01-16, 19:24
Medlem
AwsomeSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
vad har du fått detta ifrån då? jag maila fm de sa att det krävs 4 på testet för att få göra gmu!! hoppas verkligen du har rätt, då jag själv inte tror att jag är någon stjärna på data testet

under lumpen var det 3 men nu är det höjt till 4.

men vem har sagt det?????

Det var psykologen som avslöja mitt resultat testet samt vad som behövdes för att göra gmu. Hon kanske inte var helt klar i bollen efter att ha pratat med mig
2011-01-16, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaur
Vi K3'are har inte fått det än, så oroa dig inte. En kille från soldf-forat hade fått ett mail för några få dagar sedan där det stod att det skulle skickas ut ett informationsbrev inom kort .
Jag har även haft kontakt med en major på i19 som sa att brevet skulle dyka upp i nästa vecka. Han förklarade även i mailet vad som skulle stå i brevet. Kan klistra in det här ifall någon har lust eller har svårt att vänta.
2011-01-16, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AwsomeSmurf
Det var psykologen som avslöja mitt resultat testet samt vad som behövdes för att göra gmu. Hon kanske inte var helt klar i bollen efter att ha pratat med mig

Hoppas hon hade rätt!!! skulle va skönt om kravet är en 3a

Citat:
Ursprungligen postat av Mhackqz
Jag har även haft kontakt med en major på i19 som sa att brevet skulle dyka upp i nästa vecka. Han förklarade även i mailet vad som skulle stå i brevet. Kan klistra in det här ifall någon har lust eller har svårt att vänta.
gört
2011-01-16, 19:46
Medlem
Här kommer den viktiga delen av brevet jag fick. Lämnar ute adresser och liknande uppgifter. Tänk på att det är skrivet till mig personligen angående ankomstdatum och sovmöjligheter.

Hej!

Du kommer under denna eller nästa vecka att få ett välkomsts brev från mig som utförligare kommer att beskriva verksamheten och vad du bör tänka på, bra och ha saker med mm. Dock så kan du att få svar på dina ställda frågor redan nu.
Det stämmer att du skall inställa dig senast 1200 på måndag 31/1-11.
När det gäller möjlighet till övernattning söndag till måndag *(inte redan från lördag hoppas jag, det finns säkert transporter som gör att du slipper åka redan på lördag) så behöver du bara anmäla detta till mig så ser vi till att det finns hänvisning i vakten och upplåsta logement som du kan sova i.
Adressen är enl nedan. *(Det vill säga att du skall till I19 och då vet hela stan vart det är)
Övrigt när det gäller bra och ha saker:
Medför egna toalett artiklar så som tandborste, tandkräm, schampo, rak utrustning. Mer finns att köpa på Markan eller stan vid behov.
Medför även egna gymnastikskor för inomhus bruk och senare även för utomhusbruk. Ni kommer att få ut ett par men egna kan vara bättre.
Viktigt: När ni kommer kan det vara mycket kallt så se till att ni har varma skor, mössa och handskar att använda tills ni hunnit hämta ut den tilldelade militära utrustningen som ni får ut här i Boden.

Har du fler frågor efter det att du fått brevet så hör bara av dig.

Väl mött 31 januari
2011-01-16, 19:48
Medlem
Imfuckingins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
Hoppas hon hade rätt!!! skulle va skönt om kravet är en 3a

Jag fick en 4a på provet, vilket psykologen sa var underkänt. Yrkesvägledaren sa dock att minimum var 4a. Så klarade mig.
2011-01-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammaray89
Är jag den enda som inte fått detta "informationsbrev" ? eller har dom nyligen börjat skicka ut dom?

Du kan som sagt vara lugn, jag rycker in imorron och fick det i onsdags.

Sliter mitt hår med dom här oömma varma kläderna.. Får väl packa ner ett underställ, nå lösare byxor och lite annat smått och gott. Skriver dom inte bättre kan dom inte förvänta sig att det blir så genomtänkt heller.
2011-01-16, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daaaas
Du kan som sagt vara lugn, jag rycker in imorron och fick det i onsdags.

Sliter mitt hår med dom här oömma varma kläderna.. Får väl packa ner ett underställ, nå lösare byxor och lite annat smått och gott. Skriver dom inte bättre kan dom inte förvänta sig att det blir så genomtänkt heller.
Äsch, släng i något som du normalt skulle ha på dig om du drog ut till skogs i en halvdag typ.
2011-01-16, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 567
Äsch, släng i något som du normalt skulle ha på dig om du drog ut till skogs i en halvdag typ.

Men mitt i vintern? Då blir det ju täckbyxor och dylikt då. Sånt borde ju dock dom stå tillhands med.
Vill ju vara förberedd men samtidigt inte stå där med halva garderoben som ett fån..

Edit: Nej fan, nu går jag upp tidigt imorron och ringer ner dit så får jag det rakt ut.
Senast redigerad av Daaaas 2011-01-16 kl. 21:40.
2011-01-16, 21:41
Medlem
Moderalmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daaaas
Men mitt i vintern? Då blir det ju täckbyxor och dylikt då. Sånt borde ju dock dom stå tillhands med.
Vill ju vara förberedd men samtidigt inte stå där med halva garderoben som ett fån..

+ 1

Hoppas dom har ändrat informationsbladet till GMU3
2011-01-16, 21:44
Medlem
Foggans avatar
är det något jag har missat? trodde alla började sina utbildningar den 31a? ni dom börjar imorgon vart börjar ni?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in