2010-12-28, 22:17
Medlem
naturellyoghurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foggan
tror du? någon liten hora kan väl hoppa av. fan för kvotering och generösa fördelar för invandrare.palla gmu 2 valde karlskrona för närheten. 4sjöstrid skulle anställa efter omgång 2 hatar sthlm.nu eller aldrig känns det som.

Skön inställning.
2010-12-29, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mhackqz
Med tanke på hankmeisters inlägg ser det ut som att anhörig blanketten skulle finnas med i brevet.

Jupp. Till mig var det medskickat en blankett för att fylla i anhöriga.
Inte för att jag kommer behöva den...
2010-12-29, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foggan
tror du? någon liten hora kan väl hoppa av. fan för kvotering och generösa fördelar för invandrare.palla gmu 2 valde karlskrona för närheten. 4sjöstrid skulle anställa efter omgång 2 hatar sthlm.nu eller aldrig känns det som.

Med den inställningen, så är det inte konstigt att du hamnade som reserv.
2010-12-29, 10:56
Medlem
Haha kunde inte sagt det bättre själv, han diskriminerade även invandrare längre bak i tråden.
2010-12-29, 12:34
Medlem
Oswaldos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieBradshaw
Just ja, man skulle ha med badkläder, måste man ha baddräkt eller får man ha bikini? Jag är tjej om ngn inte förstod det

Bikini för vår andras skull såklart.

Någon annan som tänkt komma ner på söndagen? Med tanke på hur pålitliga SJ är så här års kommer jag sikta in mig på det iallafall.
2010-12-29, 13:11
Medlem
sgtpepper1s avatar
Jag vet inte riktigt när jag drar mig nedåt ännu. Jag försöker just nu boka biljett, men SJ är inte på ett förhandligsbart humör idag..
2010-12-29, 13:22
Medlem
Olvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nennetft
Med den inställningen, så är det inte konstigt att du hamnade som reserv.

Fast han har ju rätt. Kvotering av alla dess slag är en jävla styggelse. Den som har bäst resultat skall självklart få tjänsten, inte sant?
2010-12-29, 13:29
Medlem
Silvermoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olvard
Fast han har ju rätt. Kvotering av alla dess slag är en jävla styggelse. Den som har bäst resultat skall självklart få tjänsten, inte sant?

Fast egentligen kanske inte? Egentligen så borde ju de som sammantaget bidrar till att göra arbetsplatsen så bra som möjligt få platsen? Och det är väl ingen hemlighet att invandrare och tjejer ofta kan bidra med andra saker än vita män kan?

Framför allt så kan dom bemöta och bli bemötta på andra sätt än vita män.

Om du ska förhöra en kvinna, vem tror du hon bondar mest med. En man eller en annan kvinna?

Bäst resultat innebär inte alltid att man är bäst lämpad för jobbet.
2010-12-29, 13:41
Medlem
Olvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvermoon
Fast egentligen kanske inte? Egentligen så borde ju de som sammantaget bidrar till att göra arbetsplatsen så bra som möjligt få platsen? Och det är väl ingen hemlighet att invandrare och tjejer ofta kan bidra med andra saker än vita män kan?

Framför allt så kan dom bemöta och bli bemötta på andra sätt än vita män.

Om du ska förhöra en kvinna, vem tror du hon bondar mest med. En man eller en annan kvinna?

Bäst resultat innebär inte alltid att man är bäst lämpad för jobbet.

Det är väl tämligen logiskt att den person som hade bäst mönstringsresultat skall erbjudas en utbildningsplats? Annars hade man väl lika gärna kunnat slopa mönstringen helt och hållet, om nu resultatet ändå inte skall spela någon roll i slutändan.

Att medvetet prioritera bort vita män är ingenting annat än rasism och sexism.
2010-12-29, 13:54
Medlem
Silvermoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olvard
Det är väl tämligen logiskt att den person som hade bäst mönstringsresultat skall erbjudas en utbildningsplats? Annars hade man väl lika gärna kunnat slopa mönstringen helt och hållet, om nu resultatet ändå inte skall spela någon roll i slutändan.

Att medvetet prioritera bort vita män är ingenting annat än rasism och sexism.
Du tog inte alls in det jag skrev eller?

Det är ju självklart att dom vill ha så bra som möjligt på utbildningarna, men det kanske är viktigare för dom att ta in någon som i princip skulle kunna lösa en uppgift någon med ett lite bättre resultat fast med ett annat kön/etnicitet inte skulle kunna.
2010-12-29, 14:17
Medlem
Jag håller med Olvard. Jag har absolut inga problem att jobba me kvinnor eller folk av annan etnicitet. Men det är just vid kvoteringen det börjar bli löjligt.
Jag kan absolut köpa argumentet på att en kvinna kan bli bemött på ett annat sätt men i kamp så tvivlar jag starkt på att fienden som med all säkerhet består av en majoritet av män behandlar en kvinnlig motståndare annorlunda.

Lika absurdum som att sänka de fysiska kraven för brandmän, ligger en gubbe på 100 pannor lelös å utslagen i ett röktätt rum så hoppas han nog för alla pesos i spanien att det är en stark gubbe som hittar och bär ut honom å inte sara 60kg.
2010-12-29, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chimo
Jag håller med Olvard. Jag har absolut inga problem att jobba me kvinnor eller folk av annan etnicitet. Men det är just vid kvoteringen det börjar bli löjligt.
Jag kan absolut köpa argumentet på att en kvinna kan bli bemött på ett annat sätt men i kamp så tvivlar jag starkt på att fienden som med all säkerhet består av en majoritet av män behandlar en kvinnlig motståndare annorlunda.

Lika absurdum som att sänka de fysiska kraven för brandmän, ligger en gubbe på 100 pannor lelös å utslagen i ett röktätt rum så hoppas han nog för alla pesos i spanien att det är en stark gubbe som hittar och bär ut honom å inte sara 60kg.

Men ibland kanske Sara 60kg behövs för att krypa in under den stora brinnande bärbalken som Bobby 92 kreatin-käkande-kilo inte kommer under för att rädda David 4år. Vem har sagt att ett brandmanslag ska bestå av endast Sara 60 kg eller Bobby 92 kg?
Motsägelsefullt nog håller jag med om att man inte ska ha olika fysik gränser för sådana jobb.
Senast redigerad av Mhackqz 2010-12-29 kl. 14:49.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in