2010-12-26, 13:44
Medlem
SweOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demetrio
Vad fick du för mönstringsvärden förresten ? hur många platser fanns det på K3 --> LBB? och hur många sökte?

Jag tror jag angivit det tidigare, men här är de (som jag tror är intressanta)

Styrka (isokai): 8
Cykel: 8
Spatialt prov: 5 (7:a för fem år sedan, weird? Yes)
Psykologen: 7
Lämplighet: A

.. om det är någon intressant kategori jag missagt, note me
2010-12-26, 14:48
Medlem
SweOs avatar
Btw. Kan jag svara Ja på min bekräftelseorder på Pliktverket.se men sedan tacka nej om något dyker upp iaf? Har nämligen 3 kurser (bla.) som fortfarande kommer rulla på ett år till under GMU:n.

Nååågot tveksam på om jag kommer hinna göra färdigt mitt kvarvarande år i Psykologi II, Rättspsykologi II samt Hälsopsykologi.

Ideas?
2010-12-26, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweO
Btw. Kan jag svara Ja på min bekräftelseorder på Pliktverket.se men sedan tacka nej om något dyker upp iaf? Har nämligen 3 kurser (bla.) som fortfarande kommer rulla på ett år till under GMU:n.

Nååågot tveksam på om jag kommer hinna göra färdigt mitt kvarvarande år i Psykologi II, Rättspsykologi II samt Hälsopsykologi.

Ideas?

jadå du kan avbryta GMU när som helst. innan den startar och under tiden den håller på.
2010-12-26, 14:53
Medlem
SweOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinderA
jadå du kan avbryta GMU när som helst. innan den startar och under tiden den håller på.

Stort tack!
Då accepterar jag kallelsen och tar det därifrån. Tack LinderA
2010-12-26, 15:45
Medlem
MittensKims avatar
Tänkte bara kolla en sak, när jag skulle mönstra för sisådär 4,5-6 år sedan så skrev jag väl inte världens mest seriösa hälsodeklaration, och kommer inte direkt ihåg varför. Var väl antagligen för att jag inte vill mönstra på den tiden.
Nu har jag i alla fall blivit kallad till tester den 10e och 11e januari i Göteborg och har skrivit ut en ny hälsoenkät och fyllt i allting perfekt, eftersom jag i princip inte har några problem eller besvär överhuvudtaget.

Frågan är alltså om försvarsmakten kan kolla på gamla enkäter när man väl är där och "mönstrar" och säga nej men du hade ju ont i ryggen och astmabesvär då, du får inte göra utbildningen. Men det är ju så pass länge sedan jag knappt minns vad jag fyllde i.
2010-12-26, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Almighty
Tänkte bara meddela er sökande om att det är drygt 230 platser på AMF1 till GMU2.
har du någon källa på detta? Men om man tänker så borde det nog stämma att det är så många eftersom

* Pansarbataljonen i Boden: cirka 80 platser
* Jägarbataljonen i Arvidsjaur: cirka 50 platser
* Artilleribataljonen i Boden: cirka 50 platser

http://www.forsvarsmakten.se/sv/Forband-och-formagor/Forband/Norrbottens-regemente-I-19/Om-forbandet/Norrbottens-regemente-anstaller-soldater/Grundlaggande-militar-utbildning-vid-I-19-och-A-9/

Men tror detta är gammalt och inte gäller längre för tycker det skulle vara märkligt att A9 har 50 platser, I 19 har 130 platser och amf1 har 230.

Det märkliga är ju att A9 har så få och Amf1 så många + att det blir bara 410 platser totalt skulle det inte vara 550 platser?
2010-12-26, 17:06
Medlem
sgtpepper1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittensKim
Tänkte bara kolla en sak, när jag skulle mönstra för sisådär 4,5-6 år sedan så skrev jag väl inte världens mest seriösa hälsodeklaration, och kommer inte direkt ihåg varför. Var väl antagligen för att jag inte vill mönstra på den tiden.
Nu har jag i alla fall blivit kallad till tester den 10e och 11e januari i Göteborg och har skrivit ut en ny hälsoenkät och fyllt i allting perfekt, eftersom jag i princip inte har några problem eller besvär överhuvudtaget.

Frågan är alltså om försvarsmakten kan kolla på gamla enkäter när man väl är där och "mönstrar" och säga nej men du hade ju ont i ryggen och astmabesvär då, du får inte göra utbildningen. Men det är ju så pass länge sedan jag knappt minns vad jag fyllde i.

Det är inga problem, det var i alla fall inget som dom tog upp med mig på mönstringen.
2010-12-26, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
skulle det inte vara 550 platser?
Hemvärnet kanske tar resten?
2010-12-26, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hesten1
Hemvärnet kanske tar resten?
finns inget hemvärn till gmu 2 så det kan inte stämma
2010-12-26, 23:52
Medlem
SweOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittensKim

Det gjorde de för mig. De sa i princip:

"Tja, du skrev att du inte hade astma i den här hälsodeklarationen, men skrev det när du mönstrade 2005, för 5 år sedan.. Men du har inte astma längre och därför skrev du att du inte haft det" - typ.

Hon gav en förklaring till det själv. Typ.
Men koll på mitt tidigare hälsodeklaration, det hade de.
2010-12-27, 00:26
Medlem
shariqduponts avatar
Alltså. Nu är jag inloggad på pliktverket och tänkte tacka nej till GMU'n. Jag vet att jag är antagen som reserv eller helt intagen redan. Men vart hittar jag detta!? Det enda jag hittar är:
Kontaktuppgifter
Fråga Pliktverket
Kontakta oss
Frågor och svar
Så behandlar vi dina personuppgifter

Är det via någon av dessa som jag 'avskriver' mig från GMU'n, någon som vet?
2010-12-27, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
har du någon källa på detta? Men om man tänker så borde det nog stämma att det är så många eftersom

* Pansarbataljonen i Boden: cirka 80 platser
* Jägarbataljonen i Arvidsjaur: cirka 50 platser
* Artilleribataljonen i Boden: cirka 50 platser

http://www.forsvarsmakten.se/sv/Forband-och-formagor/Forband/Norrbottens-regemente-I-19/Om-forbandet/Norrbottens-regemente-anstaller-soldater/Grundlaggande-militar-utbildning-vid-I-19-och-A-9/

Men tror detta är gammalt och inte gäller längre för tycker det skulle vara märkligt att A9 har 50 platser, I 19 har 130 platser och amf1 har 230.

Det märkliga är ju att A9 har så få och Amf1 så många + att det blir bara 410 platser totalt skulle det inte vara 550 platser?

Amf1 sa att det var detta antal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in