2010-12-15, 17:54
Medlem
Foggans avatar
jag vet inte ifall jag vågar logga in ska man vänta på brevet?
2010-12-15, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nimekylg
Härligt, då ses vi där

Jajamensan
Grattis!
2010-12-15, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foggan
jag vet inte ifall jag vågar logga in ska man vänta på brevet?

Jag blev för otålig när jag hörde flera andra som loggat in och fått ett positivt besked, du får ju dock bestämma själv hur länge du klarar att vänta!
2010-12-15, 18:04
Medlem
[quote=thund]du får välja utifrån resultat och intresse på mönstringen.

Har läst någonstans att gmun är en gemensam utbildning som alla måste genomgå därefter väljer man befattning? eller ja, går uttligare en utbildning till vad man vill bli. Då tog jag förgivet att man inte valde en speciell inriktning att göra Gmun. Utan att alla gjorde i princip samma. men har kanske fel då? :O
2010-12-15, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaninvalp
Utan att alla gjorde i princip samma. men har kanske fel då? :O
Allting ska vara precis likadant, kvittar vilken befattning du ska utbilda dig till senare!
2010-12-15, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hesten1
Allting ska vara precis likadant, kvittar vilken befattning du ska utbilda dig till senare!

jaa det var det jag tänkte. Alltså kan man hamna iprincip med vilka som helst, även folk som har varit aktiva inom det militära såsom folk som inte har någon erfarenhet alls? Och därav undrade jag också om dom skickar folk från samma stad till att göra gmun tsm , eller då om dom väljer slumpmässigt. fast det kanske ingen vet något om?
2010-12-15, 18:12
Medlem
Citat:
jaa det var det jag tänkte. Alltså kan man hamna iprincip med vilka som helst, även folk som har varit aktiva inom det militära såsom folk som inte har någon erfarenhet alls? Och därav undrade jag också om dom skickar folk från samma stad till att göra gmun tsm , eller då om dom väljer slumpmässigt. fast det kanske ingen vet något om?

Du väljer vart du vill göra din gmu för att sedan vidareutbilda (få anställning) där efter grundutbildningen. så dom skickar inte folk någonstans, man ansöker själv
2010-12-15, 18:15
Medlem
Flygplatss avatar
Citat:

Nej? Det är ju inte så att folk som gjort lumpen gör GMUn for shits and giggles. Tror inte ens man får göra det. Alla du hamnar med är ju totalt gröngölingar.
2010-12-15, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flygplats
Nej? Det är ju inte så att folk som gjort lumpen gör GMUn for shits and giggles. Tror inte ens man får göra det. Alla du hamnar med är ju totalt gröngölingar.

Fel, alla får göra gmu även dom som gjort lumpen. Tvivlar dock på att antalen är många.
2010-12-15, 18:22
Medlem
Flygplatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimekylg
Fel, alla får göra gmu även dom som gjort lumpen. Tvivlar dock på att antalen är många.

Åfan, jag skulle väl tippa på att antalet är nära noll då.
Man måste vara bra dum i huvudet för att utsätta sig för en GSU igen frivilligt, även om man kanske inte tillämpar något som släktar med kadaverdisciplin längre så lär det ändå vara rätt jävla illa.

EDIT: Å andra sidan, lär ju inte vara så svårt att få bra vitsord från GMUn om man redan gjort lumpen eftersom man lär dominera något ohyggligt på det mesta. Kanske folk som inte var nöjd med sina vitsord gör den för att öka sina chanser till anställning senare?
Senast redigerad av Flygplats 2010-12-15 kl. 18:26.
2010-12-15, 18:28
Medlem
keeess avatar
Härligt satt och läste i tråden att folk hade fått besked men jag fick inge papper idag så loggade in och såg att jag kunde tacka ja eller nej känns skönt att äntligen få bli antagen

Du är antagen till grundläggande militär utbildning i Försvarsmakten enligt nedan:
Inriktning för preliminär anställning/tjänstgöring efter GMU
Förband: Marinbasen/Karlskrona
Arbetsområde: Sjöstrid Soldat/Amfibie
Utbildning
Utbildningsplats: Marinbasen, Karlskrona
Utbildningen börjar: 2011-01-31
Utbildningen slutar: 2011-04-29
Antal utbildningsdagar: 89

Så stod det på min iaf.
2010-12-15, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flygplats

Det finns ju mindre kurser man kan göra , ungdomskurser. Vilket betyder att de som gjort de har ju en viss erfarenhet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in