2013-09-14, 00:43
Medlem
Tony.Sopranos avatar
Köpte ett par öronproppar så man slipper höra andra rekryter snarka om nätterna. Tror ni detta är ok eller blir befälen arga för det? Tänker mest på att de kommer väcka oss på morgonen och där ligger man med öronproppar..
2013-09-14, 01:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tony.Soprano
Köpte ett par öronproppar så man slipper höra andra rekryter snarka om nätterna. Tror ni detta är ok eller blir befälen arga för det? Tänker mest på att de kommer väcka oss på morgonen och där ligger man med öronproppar..
jag hade öronproppar för att en snarkade förjävla mycket, rekommenderas
2013-09-14, 01:38
Medlem
Tony.Sopranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etux
jag hade öronproppar för att en snarkade förjävla mycket, rekommenderas

Vad säger befälen då?
2013-09-14, 08:28
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Vad säger befälen då?
Ingenting troligtvis vi blev väckta de 2 första dagarna. Sen fick vi lösa de själva när Vi kommit in i morgonrutinerna.
2013-09-14, 11:00
Medlem
Gör gmu nu men har kommit på att den befattningen som förbandet har inte riktigt är för mig. Är det någon som har genomört gmu och sedan sökt en tjänst på ett annat förband och kommit in? Befälen säger att det är svårt att komma in någon annan stans men det kan ju också vara att dem vill ha kvar en.
2013-09-14, 11:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mann1
Gör gmu nu men har kommit på att den befattningen som förbandet har inte riktigt är för mig. Är det någon som har genomört gmu och sedan sökt en tjänst på ett annat förband och kommit in? Befälen säger att det är svårt att komma in någon annan stans men det kan ju också vara att dem vill ha kvar en.
Det är möjligt att söka annat förband, några sökte k3 luftburen från min gmu-omgång (helt annat förband) och annat så det är klart det GÅR och med stor sannolikhet kommer du komma in där du söker.

Vad för befattning är du på nu och vart vill du?
2013-09-14, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etux
Det är möjligt att söka annat förband, några sökte k3 luftburen från min gmu-omgång (helt annat förband) och annat så det är klart det GÅR och med stor sannolikhet kommer du komma in där du söker.

Vad för befattning är du på nu och vart vill du?

Är på en icke stridande befattning och vill till en stridande.
2013-09-14, 11:50
Medlem
Tony.Sopranos avatar
Detta ska jag ta med mig:

Träningsskor
Öronproppar
Nagelsax
Pincett
Telefon
Klocka med tidtagare
fingerborg
En bok
Tandborste, tandkräm
Rakhyvel
Mjukis och ett par träningsshorts
kontanter
Schampo?

Bör jag ta med mig kalsonger eller får man det där?
2013-09-14, 11:54
Medlem
HejsanHoppsan007s avatar
Citat:
Detta ska jag ta med mig:

Träningsskor
Öronproppar
Nagelsax
Pincett
Telefon
Klocka med tidtagare
fingerborg
En bok
Tandborste, tandkräm
Rakhyvel
Mjukis och ett par träningsshorts
kontanter
Schampo?

Bör jag ta med mig kalsonger eller får man det där?

du får kalsonger där och måste alltid använda deras kalsonger till uniformen. dock är det bra att ha typ 3 egna med sig att ha om du ska fysa själv någon gång så att du inte svettar ner dom andra i onödan
2013-09-14, 11:59
Medlem
Tony.Sopranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan007
du får kalsonger där och måste alltid använda deras kalsonger till uniformen. dock är det bra att ha typ 3 egna med sig att ha om du ska fysa själv någon gång så att du inte svettar ner dom andra i onödan

Ok. Bör jag packa ner allt i en ryggsäck eller vad för slags väska rekommenderas? Har hört "så liten väska som möjligt", men räcker inte med en necessär för jag ska ta med skor mm.
2013-09-14, 12:57
Medlem
Wiskyes avatar
Citat:
Ok. Bör jag packa ner allt i en ryggsäck eller vad för slags väska rekommenderas? Har hört "så liten väska som möjligt", men räcker inte med en necessär för jag ska ta med skor mm.

Förslagsvis tar du med en mjuk väska som du kan rulla ihop och stuva undan efter du har tömt den. Mängden utrymme man har är olika från förband till förband men det är i alla fall alltid för litet för civila grejer
2013-09-14, 18:03
Medlem
Strand.s avatar
Citat:

Ta första bästa väska bara, spelar ingen roll.

Citat:
Ursprungligen postat av Wiskye
Förslagsvis tar du med en mjuk väska som du kan rulla ihop och stuva undan efter du har tömt den. Mängden utrymme man har är olika från förband till förband men det är i alla fall alltid för litet för civila grejer

Vi har i alla fall ett halvt skåp (en hel skåpsida) för våra civila saker, räcker så det blir över.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in