Citat:
Ursprungligen postat av
HejsanHoppsan007
Skulle vara intressant att veta hur psykologen bedömmer en.
Psykologen tittade på mitt CV och såg att jag hade jobbat på Burger King. Han frågade då i fall jag tyckte bäst om MC Donald's eller Burger King och skrattade lite. Senare frågade han vad mina föräldrar jobbade med och jag sa att jag var fosterhemsplaserad och han frågade bara varför och jag sa då att mina föräldrar inte kunde ta hand om oss när vi var små. Sen that was it. Inte liksom '' hur känner du för det att inte bo med dina föräldrar osv osv ''. Sen frågade han i fall jag hade flickvän.
Det var egentligen de enda han sa till mig, dvs inget ''seriöst''. Fick en 6a
Helt sjukt. Hade en kvinna som frågade mig om lite allt möjligt. Både hur jag tror det skulle vara att döda någon och om familjen. Men tycker att fokuset var på min barndom och verkar som att hon fastnade på att jag gått på sommarläger i många år (där första 2 åren var med handikappade tillsammans bla downs) varav jag och 2 normala kids som var där vantrivdes nått sjukt. Dock anordnades en ny period men enbart vanliga kids och jag blev kvar där varje sommar i 7 år.
Fick iofs inte fram att vi campade ofta och spenderade mycket tid i skogen. Kanske hade hjälpt lite...
Kändes som att jag inte fick fram mycket innan hon började prata om ADHD och att hon tror att alla människor har någon form av diagnos (vilket jag inte har) så tyckte det var lite udda.
Fick iallafall en 2:a på mitt resultat och känner mig inte helt nöjd med det. Funderar på att ta året att träna upp mig fysiskt och psykiskt och testa på nytt (kanske även hoppas på en annan psykolog). Eller tror ni det är helt meningslöst?