2013-08-06, 11:49
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christoffer94
Dum fråga kanske menmen.. Vet någon hur det är med kniv? Får man det där eller ska man ta med sig en egen?

Det får du där.
2013-08-06, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreos
Rycker in på FömedC, västra frölunda nu den 19 Aug fram till 11 November, är det någon fler som ska dit? Hör gärna av dig så får vi snacka lite

Jag och en nära vän ska dit
2013-08-06, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olleolsson15

Dock till den 8 Nov.
2013-08-06, 12:27
Medlem
Christoffer94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
Det får du där.

Okej stort tack för snabbt svar
2013-08-06, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olleolsson15

Aha, då lär vi inte ses någonting tyvärr. Kanske jag får guida er runt området då Hur kommer det sig att ni sökte dit? Är ni därifrån eller vadå? Har ni hört något om området eller om personalen där?
2013-08-06, 14:07
Medlem
Jawmosts avatar
Jag har en fråga angående permissionen.

Jag är medveten om att man får 5 fria hemresor. MEN kan man använda de resorna till att tex att åka till en vän istället och bo där och komma sedan tillbaka?

Sedan undrar jag också om man får åka hem fler gånger än 5 gånger, utan det är 5 fria resor hem men resten får man betala själv?
2013-08-06, 15:38
Medlem
Pangaea250s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreos
Rycker in på FömedC, västra frölunda nu den 19 Aug fram till 11 November, är det någon fler som ska dit? Hör gärna av dig så får vi snacka lite

Ska också dit. Sjukvårdskompaniet.
2013-08-06, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jawmost

Jag är medveten om att man får 5 fria hemresor. MEN kan man använda de resorna till att tex att åka till en vän istället och bo där och komma sedan tillbaka?

Sedan undrar jag också om man får åka hem fler gånger än 5 gånger, utan det är 5 fria resor hem men resten får man betala själv?

Läs några sidor tillbaka eller sök så hittar du alla svar på dessa redan ställda frågor.
2013-08-06, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jawmost

Ja svarar så slipper du söka.

Ja du har ju 5 fria resor vilket borde betyda att du får åka till din kompis, fråga om inte annat. Du får åka hem efter dina 5 fria resor, dock får du stå för resekostnad själv
2013-08-06, 16:15
Medlem
KPisce89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan007
Skulle vara intressant att veta hur psykologen bedömmer en.

Psykologen tittade på mitt CV och såg att jag hade jobbat på Burger King. Han frågade då i fall jag tyckte bäst om MC Donald's eller Burger King och skrattade lite. Senare frågade han vad mina föräldrar jobbade med och jag sa att jag var fosterhemsplaserad och han frågade bara varför och jag sa då att mina föräldrar inte kunde ta hand om oss när vi var små. Sen that was it. Inte liksom '' hur känner du för det att inte bo med dina föräldrar osv osv ''. Sen frågade han i fall jag hade flickvän.

Det var egentligen de enda han sa till mig, dvs inget ''seriöst''. Fick en 6a

Helt sjukt. Hade en kvinna som frågade mig om lite allt möjligt. Både hur jag tror det skulle vara att döda någon och om familjen. Men tycker att fokuset var på min barndom och verkar som att hon fastnade på att jag gått på sommarläger i många år (där första 2 åren var med handikappade tillsammans bla downs) varav jag och 2 normala kids som var där vantrivdes nått sjukt. Dock anordnades en ny period men enbart vanliga kids och jag blev kvar där varje sommar i 7 år.
Fick iofs inte fram att vi campade ofta och spenderade mycket tid i skogen. Kanske hade hjälpt lite...

Kändes som att jag inte fick fram mycket innan hon började prata om ADHD och att hon tror att alla människor har någon form av diagnos (vilket jag inte har) så tyckte det var lite udda.

Fick iallafall en 2:a på mitt resultat och känner mig inte helt nöjd med det. Funderar på att ta året att träna upp mig fysiskt och psykiskt och testa på nytt (kanske även hoppas på en annan psykolog). Eller tror ni det är helt meningslöst?
2013-08-06, 17:45
Medlem
Daskapitals avatar
Tjena,

undrar om jag klarar GMU's hörselkrav, är på gränsen till lätt hörsel nedsättning. Ligger kring 25-26 db strecket på frekvensen 6000 på vänster öra. Påverkar det mina chanser att komma in på anständiga tjänster?
Senast redigerad av Daskapital 2013-08-06 kl. 17:49.
2013-08-06, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daskapital
Tjena,

undrar om jag klarar GMU's hörselkrav, är på gränsen till lätt hörsel nedsättning. Ligger kring 25-26 db strecket på frekvensen 6000 på vänster öra. Påverkar det mina chanser att komma in på anständiga tjänster?

Alltså, nu går jag helt från minnet, men vissa frekvenser för mig hade helt fallit bort, medans vissa ''svårare'' frekvenser gick skitlätt att höra för mig. JAg klarade utan problem sa hon fast än jag hade bortfall på vissa. Vet inte riktigt vad dom kollar efter tbh

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in