2013-05-18, 11:41
Medlem
OkenRaven1891s avatar
Nu har jag inte läst tråden på ett tag så jag vet inte om det redan har tagits upp.

Men hur gör man om ens tåg blir inställt eller försenad så man missar sin tid? SJ brukar ju ha som vana att jävlas med en när man ska på något viktigt.

Kan man ringa RM och förklara situationen och hoppas de ger en en ny tid?

Sen bokade jag precis min hembiljett. Testerna slutar 16.00 och jag ska vara på Gärdet 16.17 påväg till T centralen så jag kan ta mitt tåg hem. Tror ni jag hinner gå från RM till Gärdet t central på den tiden? Jag har ingen koll faktiskt, varit i Stockholm kanske 5 gånger i hela mitt liv.

Tack i förhand!
2013-05-18, 12:43
Medlem
0n0ffs avatar
Igår skulle jag ringa och säga att ja inte kan närvara på antagningstestet som jag har nu på måndag 08.00 i Stockholm. Detta pga. sjukdom (halsfluss)

Ringer vid 12.00, blir meddelad att återkomma en timme senare. Ringer 13.20 , blir meddelad att återkomma 14.45. Alltså en timme och en kvart innan telefontiden stänger så man inte kan ringa in och ändra sin tid längre. Under denna tiden är jag ute på ett ärende och glömmer bort tiden. Kommer hem igen, 16.55 och provar att ringa igen. Då har de självklart stängt..

Finns det någon möjlighet att maila de under helgen eller ringa precis 08.00 på måndag och förklara situationen att jag har halsfluss och går på antibiotika eller hur kan jag lösa det här, om det ens går att lösa?

Skulle verkligen uppskatta hjälp. Tack på förhand.
2013-05-18, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi.12
Tar ca 1x150 i mark och fick en klar 9a.

Vad tror ni om mina chanser att komma in på Amf 1 Berga?

Inskrivningsprov: 7
Styrkelyft: 9
Cykel: 7
Syn:B
Hörsel: A
psykolog: 6
Befälslämplighet: 6
Tjänstbarhet: A

Hoppas det är bra!
För jag fick 8 i styrka och 7 i resten så vi har väll relativt lika! Hur längesedan mönstra du?
Om du mönstra nyligen så hur många hade sökt?
2013-05-18, 17:22
Medlem
bomchakalaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi.12
Tar ca 1x150 i mark och fick en klar 9a.

Vad tror ni om mina chanser att komma in på Amf 1 Berga?

Inskrivningsprov: 7
Styrkelyft: 9
Cykel: 7
Syn:B
Hörsel: A
psykolog: 6
Befälslämplighet: 6
Tjänstbarhet: A
Kan iallafall nämna att jag hade möjlighet att välja precis vad jag ville med mina resultat.
I: 9
S: 9
C: 9
Syn: A
Hör: A
P: 7
B: 7
T: A

Du klarar det!
2013-05-18, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomchakalak
Kan iallafall nämna att jag hade möjlighet att välja precis vad jag ville med mina resultat.
I: 9
S: 9
C: 9
Syn: A
Hör: A
P: 7
B: 7
T: A

Du klarar det!

Vad valde du? :-)
2013-05-19, 12:36
Medlem
0n0ffs avatar
Vad händer om man inte dyker upp på utsatt tid på testerna? Om jag inte kommer dit vid 08.00 på måndag men ringer och säger att jag inte kan komma pga sjukdom?

Blir jag skyldig någon slags av betalning eller liknande?
2013-05-19, 12:43
Medlem
VikingPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0n0ff
Vad händer om man inte dyker upp på utsatt tid på testerna? Om jag inte kommer dit vid 08.00 på måndag men ringer och säger att jag inte kan komma pga sjukdom?

Blir jag skyldig någon slags av betalning eller liknande?

Nej du behöver inte betala något. Se bara till att ringa och meddela att du inte kan komma.
2013-05-19, 13:47
Medlem
0n0ffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VikingPolis
Nej du behöver inte betala något. Se bara till att ringa och meddela att du inte kan komma.

Saken är den av telefonväxeln öppnar 08.00 på måndag, samtidigt som jag ska börja mina tester så blir lite kaos med tiden bara..
2013-05-19, 18:30
Medlem
WillyB0Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0n0ff
Saken är den av telefonväxeln öppnar 08.00 på måndag, samtidigt som jag ska börja mina tester så blir lite kaos med tiden bara..

Detta är deras egna fel (du kan bli sjuk/sparka tån i väggen från fredag kväll till måndag morgon) och du borde självklart kunna få en ny bokning!
2013-05-20, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WillyB0B
Detta är deras egna fel (du kan bli sjuk/sparka tån i väggen från fredag kväll till måndag morgon) och du borde självklart kunna få en ny bokning!
Står dock på kallelsen man fick att "möjligheten till att ändra tiden för testerna är mycket begränsad".
2013-05-20, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thepirate
Står dock på kallelsen man fick att "möjligheten till att ändra tiden för testerna är mycket begränsad".

Kom inte, inget lär hända.

Jag fick just mitt välkomstbrev till GMU o e står det att jag ska infinna mig på regemente den 10 juni men ska senast mejla adjutanten den 19 juni om hur jag anländer. Wtf?
2013-05-20, 16:44
Medlem
Fick ett mail ifrån rekryteringsmyndigheten när jag frågade om hur det ser ut med platserna i Berga amfibie/strid och fick detta som svar... Ärligt så fattar jag inte mycket i detta så om någon mer intellektuell person kan förklara vore det väldigt snällt

Dagens siffror är Amfibiestrid/Amfibiesoldat beställda 23 prel. Inskrivna 61 Amfibiestrid/ Amfibie GSS-T beställda 50 prel. Inskrivna 49.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in