2012-12-16, 20:39
Medlem
Scaevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oRuse
Ah fått höra att det står för ben, rygg, axlar, knän ja

Då har du felaktig information.

Det ska vara Bål, rygg, armar, knän.

Varför ska du mjuka upp benen två gånger för om det nu är ben, rygg, armar, knän?
2012-12-16, 21:17
Medlem
Azzo14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majbrasan
Sökt Umeå, men bevakningssoldat med inriktning hemvärnet

Vad hade du för mönstringsresultat?
2012-12-16, 22:19
Medlem
Mr.Conservatives avatar
Hur hårda är egentligen de fysiska kraven? Måste man vara en gym-kille som sliter i bänkpressen, eller räcker det med att man har som vana att göra armhävningar och situpps + en del andra övningar dagligen hemma på golvet? Min kondition är väldigt bra, men det är just den fysiska styrkan som kan vara ett hinder för mig.
2012-12-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masterkocken
Såvida du inte myglar med att packa ner allt som ska finnas i stridspackningen samt att du fyller på alla vätskebehållare så uppgår totalvikten (vid marsch t.ex) till runt 30 kg som du bär på (inkl. AK5an+fyllda mag.). Det kan hända att du någon gång får släpa på en bår eller så också, högst osannolikt dock.

Grattis till P7 förresten, muckade därifrån i torsdags. Du har ett gäng trevliga fänrikar att se fram emot!
Tack för svaret och grattis till avklarad utbildning
Vad jag har hört så har P7 blivit utnämd till Sveriges bästa regemente ett antal gånger. Vad har ni som utbildat er GMU/värnplikten, eller rent utav haft/har anställning där, för erfarenheter om påståendet. Hur är befälen etc?

( Nu behöver inte folk som gjort sin utbildning annan stans börja med ett kukmäteri om att ert regement minsan var det bästa, utan är bara intresserad av P7 då det är ditt jag ska )
2012-12-16, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Conservative
Hur hårda är egentligen de fysiska kraven? Måste man vara en gym-kille som sliter i bänkpressen, eller räcker det med att man har som vana att göra armhävningar och situpps + en del andra övningar dagligen hemma på golvet? Min kondition är väldigt bra, men det är just den fysiska styrkan som kan vara ett hinder för mig.

Jag tror att du klarar dig. Det handlar, om man ska basera antaganden från tråden, mera om vilja och ett bra psyke att bara "göra" vad man blir tillsagd till sitt ytersta. Sedan skadar det inte att du övat armhävningar, situps, planka, jägarställning m.m. För det första så att kroppen hinner vänja och för det andra så att du ska slippa fokusera på din fysiska förmåga.

Ska väl tillägga att jag inte gjort GMU, utan ska också göra. Mina förberedelser är att springa 1-2 gånger vardera vecka och sedan träna just armhävningar och armar i övrigt med lite vikter, mage och rygg.

Från
Adrastus
2012-12-16, 22:33
Medlem
Citat:

Jag är långt ifrån en gymkille. Började just för mönstringen och då gymmade jag 2 ggr i veckan. Drog en 9a enkelt!
2012-12-16, 22:33
Medlem
Badassoverheres avatar
Citat:

Det beror lite på vart du ska genomföra GMU och eventuell vidare tjänst.
Du kommer långt på träning med egen kroppsvikt, men lite extra viktträning skadar knappast.

Broschyren du får med dig från rekryteringsmyndigheten har många bra övningar som du kan lägga in i ditt BRAK pass.

EDIT*
Hittade den online som pdf: http://www.forsvarsmakten.se/upload/dokumentfiler/publikationer/trana-webb.pdf
2012-12-16, 22:36
Medlem
Någon som skall upp till Luleå,(f21) för logistik?!
2012-12-16, 22:54
Medlem
Mr.Conservatives avatar
Citat:
Det beror lite på vart du ska genomföra GMU och eventuell vidare tjänst.
Du kommer långt på träning med egen kroppsvikt, men lite extra viktträning skadar knappast.

Broschyren du får med dig från rekryteringsmyndigheten har många bra övningar som du kan lägga in i ditt BRAK pass.

Ok, men vilken del inom GMU tror ni inte kräver så mycket fysisk styrka? För man har väl möjlighet att rangordna vad man helst vill göra under GMU-tiden?
2012-12-16, 22:56
Medlem
Johnd0es avatar
Citat:

Personligen anser jag att träningsformer såsom CrossFit (tränar det själv) är den bästa förberedande träningen. Mycket fokus ligger på att behärska sin egen kroppsvikt, uthållighet och fysiska prestationer.
2012-12-16, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Lix
Vi låg nog strax över, kan minnas i alla fall fem stycken marscher på över sex kilometer varav en nattmarsch på strax över en mil som genomfördes under fältvaneveckan.

spännande med nattmarchen! Under fältveckan gjorde vi också en jäkla marcher kom ja precis på! Dock låg dem nog på runt 4-5 km också!
2012-12-17, 02:08
Medlem
Smuggelss avatar
Om man inte fått höra något ännu är man då endast reserv? För jag ser att det är folk här som har sämre betyg från mönstringen än mig själv och ändå kommit in.

Styrka: 9
Cykel: 7
Dator: 8
Befäl: 5
Psykolog: 5

Tjänstbarhet: A

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in