2019-12-30, 06:53
  #373
Medlem
Två personer skjutna i Biskopsgården

Två yngre män påträffades skadade i en skottlossning i Biskopsgården på Hisingen i Göteborg under söndagskvällen. En av dem dog senare på kvällen.
– En person har avlidit av sina skador. Vi har en mordutredning nu, säger Christer Fuxborg, presstalesperson på polisen, vid 22-tiden.
Larmet ska ha kommit strax innan klockan 18 på söndagskvällen. Enligt Johan Ljung, vakthavande befäl vid polisen i region Väst ska det handla om två personer som anträffats skjutna på ett torg i södra Biskopsgården.

– Vi har väldigt många enheter på plats men jag har inte mycket mer att säga just nu, säger han.

Klockan 18:20 beslutade polisen om en så kallad särskild händelse för att kunna få mer personal till den pågående insatsen. De har även bekräftat för TT att en förundersökning öppnats gällande mord. Ingen är i nuläget gripen.
Citera
2026-06-19, 20:47
  #374
Medlem
Återupplivar tråden då jag är tillfälligt på besök i Göteborg, och slåss av att jag i många stadsdelar är den enda svensken. Då menar jag inte bara på Hisingen eller i de övriga blatteinfesterade förorterna, utan även de områden som tidigare betraktats som svenska enklaver: Linné, Majorna, Vasastan, skärgården, och så vidare. Finns också gott om svenska kvinnor som särar på benen för diverse avvikande raselement, vilket givit upphov till en hel yngre generation av bruna rasbastarder. Det är en märklig resa Göteborg gjort, i synnerhet under de senaste tjugo åren då stadens invånare nu börjat ersättas av invandrad "kompetens" från Indien och andra delar av världen, vilket innebär att de finare områden ej längre är skonade.

Undrar vad en göteborgare från 60talet sagt om han såg de horder av muslimer, negrer, och indier som ränner runt Göteborgs naturområden på midsommarafton. Han hade förmodligen trott att ett krig skett och staden blivit koloniserad.
Citera
2026-06-19, 21:44
  #375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valsmoms
Återupplivar tråden då jag är tillfälligt på besök i Göteborg, och slåss av att jag i många stadsdelar är den enda svensken. Då menar jag inte bara på Hisingen eller i de övriga blatteinfesterade förorterna, utan även de områden som tidigare betraktats som svenska enklaver: Linné, Majorna, Vasastan, skärgården, och så vidare. Finns också gott om svenska kvinnor som särar på benen för diverse avvikande raselement, vilket givit upphov till en hel yngre generation av bruna rasbastarder. Det är en märklig resa Göteborg gjort, i synnerhet under de senaste tjugo åren då stadens invånare nu börjat ersättas av invandrad "kompetens" från Indien och andra delar av världen, vilket innebär att de finare områden ej längre är skonade.

Undrar vad en göteborgare från 60talet sagt om han såg de horder av muslimer, negrer, och indier som ränner runt Göteborgs naturområden på midsommarafton. Han hade förmodligen trott att ett krig skett och staden blivit koloniserad.

Herregud vad du ljuger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in