Återupplivar tråden då jag är tillfälligt på besök i Göteborg, och slåss av att jag i många stadsdelar är den enda svensken. Då menar jag inte bara på Hisingen eller i de övriga blatteinfesterade förorterna, utan även de områden som tidigare betraktats som svenska enklaver: Linné, Majorna, Vasastan, skärgården, och så vidare. Finns också gott om svenska kvinnor som särar på benen för diverse avvikande raselement, vilket givit upphov till en hel yngre generation av bruna rasbastarder. Det är en märklig resa Göteborg gjort, i synnerhet under de senaste tjugo åren då stadens invånare nu börjat ersättas av invandrad "kompetens" från Indien och andra delar av världen, vilket innebär att de finare områden ej längre är skonade.
Undrar vad en göteborgare från 60talet sagt om han såg de horder av muslimer, negrer, och indier som ränner runt Göteborgs naturområden på midsommarafton. Han hade förmodligen trott att ett krig skett och staden blivit koloniserad.