2010-10-05, 00:52
Bannlyst
Dom senaste mnaderna har mitt internet slutat funka om datorn varit p runt 12 timmar..
funka kanske inte r rtta ordet, men allts, om jag t.ex spelar (Lineage 2 i detta fall) s kan jag frtstta spela ven nr internet 'lagt av', blir s med ALLA program som r p. om firefox r p kan jag frtstta surfa osv, men om jag stnger ner firefox, o startar det igen blir det bara en TOM ruta, med titeln (P taben) '(Untitled)'.

Vad beror det p?

OBS. Har ny dator sedan 1 mnad (Hade samma problem p den gamla), har inget kvar frn den gamla datorn, s r inte ngot hrdvara fel (Om inte BDA datorerna har samma problem vilket jag har svrt o tro).
Formaterade ocks hrddisken, s inge mjukvara problem.
Anvnder ingen brandvgg, inte heller virusskydd s inget av det som strular.
a) Routern har en inbyggd brandvgg, har kollat runt dr, men ser inget som gr att mitt internet slutar funka efter ett visst antal timmar (Faktiskt kollat i hela routern).
b) har ven gjort s att min dator inte r skyddad av routerns brandvgg, samma problem.
c) Routern r en Belkin (vet inte skert vilken modell den r av, den r i frldrarnas rum, o drren e lst.. fr hoppas att dom sover ) men googlade firmware versionen p routern, och fick fram 'F5D8236-4' och den ser exakt ut som vran router, s r ganska sker p att det r en Belkin F5D8236-4
S dr, allt jag kom p som r viktigt o veta

Tacksam fr svar,
HerrSvensson
Citera
2010-10-05, 00:59
Medlem
bergsturks avatar
Buggig router antagligen. Belkin gr generellt sett bara rent, hundraprocentigt, genuint bajs.
Citera
2010-10-05, 01:03
Bannlyst
Ja.. kanske, synd att man inte hngde med nr farsan kpte den, tog vl bara den billigaste frn Jula katalogen

Aja, fr vl leva med problemet tills vi kper en ny router, ganksa jobbigt problem.

Tackar
Citera
2010-10-05, 01:16
Medlem
bergsturks avatar
Du kan ju testa genom att dra en kabel direkt till din dator och inte anvnda routern eller nt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in