2010-10-05, 15:52
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Man köper allt på krita och skickar fakturorna till soc.

Man får inte pengar till lyxprodukter eller bilar från soc.
Man får hyra+3000 kronor. Inget mer.
Citera
2010-10-05, 15:53
Medlem
Divino Codinos avatar
Många köper säkert fakekläder för att se coola ut, och de som inte har råd med sin Beemer tar väl ett par lån sen vips har man "råd".

Sen finns det även invandrare med välbetalda jobb, joho, det är sant.
Citera
2010-10-05, 15:54
Medlem
warcows avatar
Snackade med en bilhandlare en gång och han sa att en del invandrargrupper prioriterar saker som bil helt otroligt mycket. Många tar stora lån och bor i en risig etta i Tensta för att kunna ha en tjusig BMW. Så alla har nog inte soc sponsrat.
Citera
2010-10-05, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZmajOdBosne
Någon nämnde "juggar" i den här tråden att dom köper bil (delar med familjen?) Det är väldigt väldigt sällan jag har sett någon jugge dela bil med brorsan etc. Det tror jag förekommer mest hos syrianer/araber (har stött på en del genom åren och fått det bekräftat från några i min omgivning).

Juggar får en bil av sina föräldrar när de tar körkortet
Eller brukar oftast va så
Citera
2010-10-05, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Balerina
Juggar får en bil av sina föräldrar när de tar körkortet
Eller brukar oftast va så
Stämmer bra, om man nu förtjänat den på ett bra sätt.
Citera
2010-10-05, 15:56
Medlem
Hur många bor ni i lägenheten du bor i? Inte ovanligt att invandrare bor många i lägenheter, säg 5-6 vuxna i en trea. Hyran blir inte så hög om man delar så många. Jobba som fan minst 6 dagar i veckan sen så kör du lite JV-stilen från snabba cash så har du det så.
Citera
2010-10-05, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belac
Stämmer bra, om man nu förtjänat den på ett bra sätt.

Förtjänat? nja e väl bara det att föräldrarna vill hjälpa till ekonomiskt så deras ungar slipper ta lån när har egen familj. osv

Får jag skryta??? Jag ska få en bil
Citera
2010-10-05, 15:59
Medlem
Prometeuss avatar
Många invandrare har nog helt enkelt andra prioriteringar än svenne-bananer. Jag säger inte att ytlighet är bra, men jag har lättare att se upp till en person som kämpar sig till en shysst bil än nåt svenskt WT som lägger pengarna på småutgifter, sprit, andra dyra vanor och generellt dåliga affärer.
Citera
2010-10-05, 15:59
Medlem
3.14159s avatar
De ingår naturligtvis i en massiv, jude-kontrollerad konspiration, där de får betalt för varje utfört våldsbrott.
Citera
2010-10-05, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji
Hur många bor ni i lägenheten du bor i? Inte ovanligt att invandrare bor många i lägenheter, säg 5-6 vuxna i en trea. Hyran blir inte så hög om man delar så många. Jobba som fan minst 6 dagar i veckan sen så kör du lite JV-stilen från snabba cash så har du det så.
Vem ställde du frågan till?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji

Jag bor i hus med min familj
Vi har ingen släkt här i sverige dessutom. Vi står på egna ben. Vi behöver inte back up av släktingar tex......
Men det e väl för vi är Juggar, och inte kurder...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDMF
Något jag stör mig på är följande: Unga invandrare i åldrarna 15-25 som glider runt som världens stekare. De kör BMW/Audi, har senaste smartphone modellen, bär märkeskläder så som Canada Goose-jackor och Ralph Lauren piké undertill. Har senaste timberland kängorna eller lacoste snikers... Ja ni vet väl själva denna stereotyp bild, lägg dessutom till någon glittrande halskedja samt en märkesklocka runt handleden...

Jag själv jobbar, och har efter hyran kvar ~8000 att leva på i månaden, inte fan har jag råd med detta. Jag kör 15 år gammal saab och får noga prioritera mina inköp och nöjen. Ändå ser jag mycket, mycket sällan någon ur ovan nämnda kategori stående bakom kassan på ICA, eller sittandes i en postbil? Frågan är då, hur i helvete kan de ha råd med detta, och vart får de sina pengar ifrån?

Stölder och bidrag eller?
Lärde mig idag att de svarta som bor i traditionellt vita områden i USA tjänar mer än de vita som bor där. Lärde mig också att de invandrare som bor i mer svenska delar har högre brottslighet bland svenskar än invandrarna. Så de har nog tjänat ihop det ärligt. Med några undantag så klart. Men dessa undantag ser man även bland svenskar.
(Så något haltar med SDs resonemang. Men ingen är ju förvånad över det.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in