2010-10-05, 15:17
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDMF
Något jag stör mig på är följande: Unga invandrare i åldrarna 15-25 som glider runt som världens stekare. De kör BMW/Audi, har senaste smartphone modellen, bär märkeskläder så som Canada Goose-jackor och Ralph Lauren piké undertill. Har senaste timberland kängorna eller lacoste snikers... Ja ni vet väl själva denna stereotyp bild, lägg dessutom till någon glittrande halskedja samt en märkesklocka runt handleden...

Jag själv jobbar, och har efter hyran kvar ~8000 att leva på i månaden, inte fan har jag råd med detta. Jag kör 15 år gammal saab och får noga prioritera mina inköp och nöjen. Ändå ser jag mycket, mycket sällan någon ur ovan nämnda kategori stående bakom kassan på ICA, eller sittandes i en postbil? Frågan är då, hur i helvete kan de ha råd med detta, och vart får de sina pengar ifrån?

Stölder och bidrag eller?

Vår lokala pizzeria här tar inte kort. hmmpf att inte ta kort år 2010.. För de som inte förstår så är det lättare att fiffla med pengar som inte är elektroniska. Kan också säga att det inte är nån fattig pizzeria där de enda kunderna är stammisar.
Citera
2010-10-05, 15:21
Medlem
Grodaifickans avatar
Väldigt många invandrarungdomar, i synnerhet muslimer, bor hemma hos föräldrarna tills de har gift sig. Har man ett heltidsjobb är det i såna fall inte direkt svårt att konsumera hejvilt. Sen är det ju också, som många redan sagt, prioriteringar som gör den största skillnaden. Svenska ungdomar äter i regel ute betydligt oftare och när man inte gör det så är det dyra halv och helfabrikat som gäller. Sätt det i relation till en familj på 7 personer där alla dagens mål är hemlagade, man köper all mat i storpack osv. Det blir en hel del pengar utslaget på ett år. Bor man många personer tillsammans blir det inte direkt någon hyra att tala om.

Många bäckar små blir en å helt enkelt.
Citera
2010-10-05, 15:23
Bannlyst
Svartmuskiga invandrares huvudsakliga inkomstkällor är bidrag, kriminalitet och svartjobb.
Senast redigerad av fläskbak 2010-10-05 kl. 15:26.
Citera
2010-10-05, 15:26
Medlem
spirdalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Vår lokala pizzeria här tar inte kort. hmmpf att inte ta kort år 2010.. För de som inte förstår så är det lättare att fiffla med pengar som inte är elektroniska. Kan också säga att det inte är nån fattig pizzeria där de enda kunderna är stammisar.

Med sånt beetende kommer bmw,guldringar,tele till sina små barn. Visst,svenskar fifflar oxo. Vi kan oxo. Men vi utnyttjar nog inte hela systemet lika hårt. En invandrares tanke är: allt till mig,inget till andra. Dom är upplärd så. För i deras synsätt från sin kultur finns inget skyddsnät om det skulle gå åt helvete en månad ekonomiskt. Ju mer man myglar med pengar,rånar desto bättre har man det i "hårda" tider
Citera
2010-10-05, 15:37
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven.hedin
Hur jävla dum är man när man inte ser skillnad mellan en person som tjänar ihop sina pengar på ett ärligt sätt och rena skurkar?

Är förresten ordet prioritera ett nytt ledord i er kamp mot den himskans rasismen?
Lärde inte din mamma dig att man inte ska dra alla över en kam? Lacoste sneakers är inte dyra, inte heller en äldre BMW.
Citera
2010-10-05, 15:43
Medlem
Jag är själv inte svensk. Mina föräldrar är sjukt smidiga på att spara pengar. HUR kanske ni undrar?

Vi lever inte som ni svenskar gör.

Svenskar köper julklappar till alla i sin familj för flera tusen. Massa dyra saker till sina ungar osv. Svenskar åker till thailand i en vecka och lever livet. Det dyker upp flera högtider då man ska spendera massvis med pengar. Sen ska man inte glömma bort födelsedagar också...

Blattar gör ungefär såhär..
De betalar räkningarna. Storhandlar inne på City Gross/Maxi eller någon annan stor mataffär. Maten ska räcka hela månaden. Förutom att man möjligtvis åker till Ica 1-2 gånger i veckan för att köpa bröd och mjölk tex.. Fyller någon år i familjen, so what? räcker med kanske 200-300 kr and thats it. Julen då? Vi firar inte jul. De andra högtiderna då? inte det heller.... kanske dyker upp något inom religionen som bajram tex, men där spenderar man kanske 2000 kr och inte mer med det.

De sparar pengar för fullt hela året. Sen dyker det upp något de verkligen vill ha. Då är det bara att köpa det. Eller som de flesta gör, sparar pengar, och sen åker de utomlands 1 eller 2 månader. Tex till sitt hemland. Där ryker upp till 100 000 kr om inte mer.....

Men sen så finns det ju sån blatte familj där dom är ca 50 st. en i den familjen har lyckats och har en egen firma. självklart anställer han sina brors söner än någon han inte känner. Sen så bor alla dessa blattar hemma hos sina föräldrar tills de fyller typ 25?

föräldrarna hjälper till väldigt mycket. Blattarna behöver inte betala något själv i princip. Körkort, lägenhet fall man ska studera, bil, kläder osv. allt betalar föräldrarna. (nu tänker jag på dessa blattar som faktiskt gör sitt jobb, och inte förstör vårat fina land Sverige )

Citera
2010-10-05, 15:43
Medlem
cannaBes avatar
Avundsjuka svenne som inte har studerat nog att få ett välbetalt jobb? Dessa invandrartrådarna blir bara sämre och sämre.

Prioritera, spara och köp billig mat i turkaffärerna så kan du också köpa lacosteskor hahaha.
Citera
2010-10-05, 15:44
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZmajOdBosne
Många fördomar mot invandrare här som vanligt..

Det finns faktiskt många invandrare (främst dom från Europa) som har gått ut högskolan/universitet och gottar sig med att köpa bostadsrätt i någon bättre del av stan, köper en bil och har råd att klä sig, resa 2-3 ggr per år och äta bra varje dag. Inga konstigheter? Det är ju därför man kämpat med högskolestudierna för att just kunna göra det. Finner ingen mening att ligga på en hög pengar och räkna dom dag in dag ut. Någon nämnde "juggar" i den här tråden att dom köper bil (delar med familjen?) Det är väldigt väldigt sällan jag har sett någon jugge dela bil med brorsan etc. Det tror jag förekommer mest hos syrianer/araber (har stött på en del genom åren och fått det bekräftat från några i min omgivning).

Slutsats: Hårt arbetande(ej knark och stölder) människor förtjänar att spetsa till sin tillvaro i vardagen...
Vi vet alla att många juggar, främst bosnier delar på allt i familjen. Har många gånger sett barnen åka runt i föräldrarnas bil. Nu menar jag inte att dom äger den tillsammans eller liknande men att man lånar bilen i större utsträckning än vad exempelvis svenskar gör. Det finner inte jag ovanligt. Att dela, som i att äga bilen tillsammans är dock ovanligt. Dessa två kan nog missuppfattas & blandas ihop.
Citera
2010-10-05, 15:45
Bannlyst
Citat:
Något jag stör mig på är följande: Unga invandrare i åldrarna 15-25 som glider runt som världens stekare. De kör BMW/Audi, har senaste smartphone modellen, bär märkeskläder så som Canada Goose-jackor och Ralph Lauren piké undertill. Har senaste timberland kängorna eller lacoste snikers...
Frågan är då, hur i helvete kan de ha råd med detta, och vart får de sina pengar ifrån?
Hahah vad patetiska svenskar som du är, första slutsatsen ni drar om någon svartskalle äger ovanstående saker är att de är kriminella, väldigt sorgligt faktist.

Majoriteten har nog som jag föräldrar som slitit arslet av sig med 20 timmars arbete och 4 timmars sömn i flera år för att få en lyckad karriär i arbetslivet i detta land till skillnad från en stor mängd invandrare som lever på bidrag och annat så jobbar dessa familjer väldigt mycket och därför har vi råd o resa när vi vill, köpa nästan vad vi vill osv.

Själv blir man motiverad när man ser andra i fina bilar, kläder eller vad det nu kan vara och det tycker jag du också borde bli eller åtminstone se upp till dessa människor då dessa inte ens är födda i det land du och dina föräldrar kommer ifrån och har bott i hela livet, vem säger att du inte kan ha dessa saker?
Nästa gång du ser någon vinka från bilen när du glor så vet du att det är jag

Rom byggdes inte på en dag!
Senast redigerad av Belac 2010-10-05 kl. 15:53.
Citera
2010-10-05, 15:50
Medlem
expanderbatongs avatar
Blattar sticker ur mer och vill visa om de har lite fina bilar och bling bling.

därför märks de mer men vem fan bryr sig som sagt av många innan en polerad bajskorv är fortfarande en bajskorv,

det är lågstatus att vara blatte titta bara på alla som hellre köper lexus eller andra lyxmärken än just BMW just pgr av att blattarna smutsat ner märket så mkt att det inte är lika högstatus som bara för 8-10år sedan.

vem vill igentligen köra runt i en kosovocontainer (BMW) i dagens sverige köper mkt hellre en fin volvo eller lexus, (nu har vissa blattar även börjat köpa volvo och andra märken då de märker att BMW är ett blattemärke som folk skrattar åt)
Citera
2010-10-05, 15:51
Bannlyst
Citat:
Något jag stör mig på är följande: Unga invandrare i åldrarna 15-25 som glider runt som världens stekare. De kör BMW/Audi, har senaste smartphone modellen, bär märkeskläder så som Canada Goose-jackor och Ralph Lauren piké undertill. Har senaste timberland kängorna eller lacoste snikers... Ja ni vet väl själva denna stereotyp bild, lägg dessutom till någon glittrande halskedja samt en märkesklocka runt handleden...

Jag själv jobbar, och har efter hyran kvar ~8000 att leva på i månaden, inte fan har jag råd med detta. Jag kör 15 år gammal saab och får noga prioritera mina inköp och nöjen. Ändå ser jag mycket, mycket sällan någon ur ovan nämnda kategori stående bakom kassan på ICA, eller sittandes i en postbil? Frågan är då, hur i helvete kan de ha råd med detta, och vart får de sina pengar ifrån?

Har jag också funderat på...i staden jag bor finns det flera turkar och ALLA ser ut som miljonärer...typ och de är inte ovanligt att de har en porsche eller dyl. heller. Och jobbar gör dom inte for om jag går genom ett köpcentrum kl 2 på dagen så ser jag alltid massa turkar men ingen annan
Citera
2010-10-05, 15:52
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven.hedin
Hur jävla dum är man när man inte ser skillnad mellan en person som tjänar ihop sina pengar på ett ärligt sätt och rena skurkar?

Är förresten ordet prioritera ett nytt ledord i er kamp mot den himskans rasismen?

Haha det var det dummaste jag har hört. Så du menar att alla invandrare som kör runt i fina bilar är skurkar?

Det handlar om vad man vill lägga sina pengar på. Känner själv ett par som jobbar extremt mycket, bara för att kunna köpa sig fina bilar. Jobb och bilar.

Så fjantig tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in