Jag är själv inte svensk. Mina föräldrar är sjukt smidiga på att spara pengar. HUR kanske ni undrar?
Vi lever inte som ni svenskar gör.
Svenskar köper julklappar till alla i sin familj för flera tusen. Massa dyra saker till sina ungar osv. Svenskar åker till thailand i en vecka och lever livet. Det dyker upp flera högtider då man ska spendera massvis med pengar. Sen ska man inte glömma bort födelsedagar också...
Blattar gör ungefär såhär..
De betalar räkningarna. Storhandlar inne på City Gross/Maxi eller någon annan stor mataffär. Maten ska räcka hela månaden. Förutom att man möjligtvis åker till Ica 1-2 gånger i veckan för att köpa bröd och mjölk tex.. Fyller någon år i familjen, so what? räcker med kanske 200-300 kr and thats it. Julen då? Vi firar inte jul. De andra högtiderna då? inte det heller.... kanske dyker upp något inom religionen som bajram tex, men där spenderar man kanske 2000 kr och inte mer med det.
De sparar pengar för fullt hela året. Sen dyker det upp något de verkligen vill ha. Då är det bara att köpa det. Eller som de flesta gör, sparar pengar, och sen åker de utomlands 1 eller 2 månader. Tex till sitt hemland. Där ryker upp till 100 000 kr om inte mer.....
Men sen så finns det ju sån blatte familj där dom är ca 50 st. en i den familjen har lyckats och har en egen firma. självklart anställer han sina brors söner än någon han inte känner. Sen så bor alla dessa blattar hemma hos sina föräldrar tills de fyller typ 25?
föräldrarna hjälper till väldigt mycket. Blattarna behöver inte betala något själv i princip. Körkort, lägenhet fall man ska studera, bil, kläder osv. allt betalar föräldrarna.

(nu tänker jag på dessa blattar som faktiskt gör sitt jobb, och inte förstör vårat fina land Sverige

)