2010-10-05, 16:21
Medlem
[Strange Days]s avatar
Tror att TS generaliserar och överdriver ganska så friskt.

Visst är det en del Övrigt-trådar som snabbt hamnar högt upp i listorna i "Heta ämnen".
Men dessa ämnen brukar jämna ut sig med att det finns desto fler seriösa sådana i listan.

Och postcount/reggdatum är inte alltid indikatorer för hur seriös eller oseriös en användare är.
Citera
2010-10-05, 19:03
Medlem
Draedons avatar
Jag förstår inte varför folk hakar upp sig så himla mycket på antal inlägg. Jag har ingen aning om hur många inlägg jag har gjort, det ska bli spännande att se nu när jag klickar "Skicka svar" hur tuff jag är.
Citera
2010-10-05, 21:20
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Tror att TS generaliserar och överdriver ganska så friskt.

Visst är det en del Övrigt-trådar som snabbt hamnar högt upp i listorna i "Heta ämnen".
Men dessa ämnen brukar jämna ut sig med att det finns desto fler seriösa sådana i listan.

Och postcount/reggdatum är inte alltid indikatorer för hur seriös eller oseriös en användare är.

Man får ha i åtanke att det finns cirka 500 gånger fler användare med under 100 inlägg jämfört med över 100 inlägg.
Citera
2010-10-06, 00:32
Bannlyst
Jag som inte ens har över 50 måste ju vara totalt efterbliven
Citera
2010-10-06, 02:44
Medlem
Phass avatar
Förmodligen beror det på att större delen av Flashbacks medlemar har relativt så få inlägg. Kollar man sedan på vilka som skapar trådar, skulle jag gissa på att användare med få inlägg är i klar majoritet. De har såldeles större chans att hamna på "Heta ämnen".
Citera
2010-10-06, 11:12
Medlem
Anledningen är för att dem tänker extra noga innan dem postar något
Citera
2010-10-06, 22:24
Medlem
McNords avatar
Folk som har lägre posts kanske vill ta upp någonting? Kan vara en stor del för att en del reggat sig.
Citera
2010-10-07, 12:52
Medlem
Kasakis avatar
Tycker man bättre ser på hur länge någon har varit medlem än hur många inlägg som har gjorts när man ska avgör om en person är seriös eller ej.
Citera
2010-10-10, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kasaki
Tycker man bättre ser på hur länge någon har varit medlem än hur många inlägg som har gjorts när man ska avgör om en person är seriös eller ej.
Jag skulle säga att, antal posts per dag ger en indikation om hur mycket tid användaren tycker att det är värt att lägga ner på flashback.

Oftast har medlemmar med lite högre postcount ett genuint intresse i en viss forumsdel och att börja trolla raserar trovärdigheten man möjligtvis har kunnat bygga upp. Att starta ämnen som inte riktigt har ett stabilt diskussionsunderlag görs, som du säger, av medlemmar med färre inlägg för ju mer tid man tillbringar på flashback desto bättre blir man på att avgöra om ett ämne kommer att uppskattas eller ej.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in