Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-04, 21:13
Medlem
Tjena!

Jag hittar inte usb-minnen eller externa hårddiskar i Den här datorn ibland.
I Diskhantering och Säker borttagning av maskinvara finns de.
Det kommer även upp en ruta där det står att maskinvaran inte kunde installeras som det bara gå att trycka slutför i. När jag trycker slutför kommer rutan upp igen.
Jag har Windows XP.

Skulle vara kul om någon visste vad det kunde vara för fel.
Citera
2010-10-04, 21:16
Medlem
naganof2s avatar
Du kan behöva drivrutiner till din hdd.
Annars så går du in på kontrolpanelen och Administrationsverktyg sedan Datorhantering och ger en enhets beteckning till din hdd.
Citera
2010-10-04, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naganof2
Du kan behöva drivrutiner till din hdd.
Annars så går du in på kontrolpanelen och Administrationsverktyg sedan Datorhantering och ger en enhets beteckning till din hdd.

Det följde inte med någon skiva och på deras hemsida finns det bara manual, ingen drivrutin.

Jag har provat att ändra beteckning, det gjorde ingen skillnad.
Citera
2010-10-04, 22:30
Medlem
X_surfers avatar
Låter som nåt problem med filsystemet, högerklicka på disken välj egenskaper -> verktyg -> diskkontroll och kryssa i bägge rutorna och kör.
Citera
2010-10-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Låter som nåt problem med filsystemet, högerklicka på disken välj egenskaper -> verktyg -> diskkontroll och kryssa i bägge rutorna och kör.

Det är samma problem med alla usb-minnen, hårddiskar, mp3-spelare och mobiltelefonen, men jag ska prova nästa gång den hittas.

Edit: Kom på att jag ha ändrat lite med Tweak UI förut så att inte diskett (A ska visas.
Kan det ha något med det att göra?
Senast redigerad av hundfoder 2010-10-04 kl. 22:41.
Citera
2010-10-04, 23:09
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundfoder
Det är samma problem med alla usb-minnen, hårddiskar, mp3-spelare och mobiltelefonen, men jag ska prova nästa gång den hittas.

Edit: Kom på att jag ha ändrat lite med Tweak UI förut så att inte diskett (A ska visas.
Kan det ha något med det att göra?

Prova med att ta bort dina usb-portar i enhetshanteraren och starta om datorn så ska Windows installera om dom
Citera
2010-10-12, 22:51
Medlem
Jag skriver i min gamla tråd i stället för att skapa en ny.

Jag skulle formatera om min dator så jag drog över alla nerladdade spel till min externa hårddisk.
Jag har bytt från XP till Windows 7 (pirat) och allt fungerar utom mina nerladdade spel.
Jag får felmeddelande om korrupta filer under installation eller uppstart av spelen.
Kan filerna ha "gått sönder" av att flyttas eller är det mitt piratkopierade Windows 7 som inte vill eller har jag missat någon drivrutin eller något annat?

Skulle vara underbart ifall någon kunde hjälpa mig, för jag köper snart en ny dator annars, det känns som att inget fungerar nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in