• 1
  • 2
2010-10-05, 09:55
Medlem
Min Passat TDi -96 bromsar fortfarande trots klossar från Biltema. Bakre stötdämpare kan jag också rekommendera från samma inköpsställe, och allt annat som kan tänkas vara bytt sedan jag blev ägare till bilen.
Citera
2010-10-05, 09:57
Bannlyst
Biltemas bromsklossar funkar faktiskt helt okej!
Citera
2010-10-05, 20:20
Medlem
Senators avatar
Skivorna jag köpt fr Biltema har funkat utmärkt. Bromsklossarna har o-så funkat bra, men de har haft lite sämre passform när de skulle på plats.
Citera
2010-10-05, 20:59
Medlem
locomotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senator
Skivorna jag köpt fr Biltema har funkat utmärkt. Bromsklossarna har o-så funkat bra, men de har haft lite sämre passform när de skulle på plats.

Är det bara jag som upplevt biltema syndromet? Skrikande brombelägg
Citera
2010-10-05, 21:05
Medlem
NoEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locomotion

Vad jag vet om, aldrig vart med om detta och kör på biltema belägg :/ mer aluminiumpasta vid monteringen!
Citera
2010-10-05, 21:16
Medlem
Apan-N1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewizzard
Biltema har volvo orginal delar alltså är det ingen kina skit utan helt å hållet orginal delar =)
EDIT: min trötthet gjorde att jag på något sätt såg volvo i din text.. vad har du för bil?

Och allt som är guldfärgat på biltema är riktigt 24k guld.

Biltemas skivor, ok fungerar helt okej enligt min åsikt.
Deras drivknut värkar också fungera helt okej.
Deras startmotorer är SKRÄP! helt värdelösa.
Deras bromsbelägg tar helt okej, kan ju inte klaga när man får en bil att sänka farten kraftigt från över 170km/h ner till 50km/h

Jag skulle inte rekomendera biltema, men jag inte heller neka någon att köpa där ifrån eller klaga om dom gör det. Är upp till dig om du vill betala dyrt för original saker eller betala billigt för kopior.
Tänk bara på att original sakerna brukar oftast hålla i X antal år.
Kopiorna är en 50/50 chans hur länge dom håller.
Citera
2010-10-05, 21:35
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locomotion
I min umgängeskrets brukar vi kalla det "Biltemareklam". Så nej, du är inte ensam om att ha upptäckt det fenomenet.
Citera
2010-10-05, 23:50
Bannlyst
Ska du bara köra bilen A tillB så duger biltemas saker okej. Är du 19 år gammal och tycker om att köra fort så skulle jag ta ett annat märke!

Det brukar ju heta att du får det du betalat för!
Citera
2010-10-08, 13:20
Medlem
Apan-N1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kstrom
Ska du bara köra bilen A tillB så duger biltemas saker okej. Är du 19 år gammal och tycker om att köra fort så skulle jag ta ett annat märke!

Det brukar ju heta att du får det du betalat för!

HAHAHAHAHAHAHAH

Jag är 19 år fammal, tycker om att köra fort och har biltema ok och skivor på bilen.
Dock har jag volvo belägg men för fan skiten fungerar hur bra som helst.
Citera
2010-10-08, 20:01
Medlem
Hamskerpers avatar
Bromsok och bromsskivor från Biltema har jag inte haft några dåliga erfarenheter av. Monterat åt ett flertal personer. Ibland är det exakt likadana bromsok som original. Bromsbelägg är det bättre att köpa av något bättre märke, det säger t.o.m. folk som jobbar på biltema. Många problem med livslängd, att det dammar och dålig passform.
Citera
2010-10-09, 01:05
Medlem
Biltemas bromskivor är bättre än många orginal/eftermarknadsskivor, dom rostar inte lika lätt.
Citera
2010-10-09, 01:46
Medlem
Gorgonsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apan-N1
HAHAHAHAHAHAHAH

Jag är 19 år fammal, tycker om att köra fort och har biltema ok och skivor på bilen.
Dock har jag volvo belägg men för fan skiten fungerar hur bra som helst.

Klart det fungerar bra, men riktiga grejor fungerar bättre.

Nej, fan, Brembo skall det vara!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in