Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-05, 14:38
  #13
Medlem
hejsan alla

Provade min första Wellbutrin/Voxra-tablett idag. Än känns det ingenting alls. Hur lång tid brukar det ta innan kroppen börjar må konstigt? Fick lite vibbar att första veckan kunde vara tung.

Kostade 300kr för 30 piller. Kommer kostnaden alltid att vara så hög?? Jag har inte råd med sådana summor framöver. Suck.
Citera
2010-11-09, 06:19
  #14
Medlem
Jäklar vilken huvudvärk jag fick idag. Kan det vara vätskebrist pga av det minskade intaget av vätska och mat.
Citera
2010-11-17, 21:50
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
hejsan alla

Provade min första Wellbutrin/Voxra-tablett idag. Än känns det ingenting alls. Hur lång tid brukar det ta innan kroppen börjar må konstigt? Fick lite vibbar att första veckan kunde vara tung.

Kostade 300kr för 30 piller. Kommer kostnaden alltid att vara så hög?? Jag har inte råd med sådana summor framöver. Suck.

300 kr * 6 månader, = sen gratis. Max belopp är ju 1800kr "Förmån"

Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Jäklar vilken huvudvärk jag fick idag. Kan det vara vätskebrist pga av det minskade intaget av vätska och mat.

Hur har det gått fram tills nu då ?
Citera
2010-11-17, 21:51
  #16
Medlem
Ska börja imorrn med 150mg i en månad som start
sen se om det verkar.

Är lite orolig för bieffekterna.
Fy för å få tinitus
Eller må illa, sova dåligt å ännu värre kramper i musklerna.

Nån som kan berätta hur det var i början ? Och sen ?

Hur lång tid innan man känner förändring ?

Många blir ju gladare, mer energi, piggare, vilket jag ser fram emot.

Men har inte så mkt förväntningar.

Skulle helst velat testa CS, som tex. Ritalin, som jag inte testat.

Tog Modafinil i 2 år för 4 år sen.
Det var dom bästa åren i mitt liv.
Nu stoppas dom i tullen å jag vågar inte köpa mera.
Fängelse för smuggling av narkotikaklassat
Citera
2010-11-18, 20:53
  #17
Medlem
Jag känner en viss ökad koncentration faktiskt, lite mer fokuserad när jag är på föreläsningar. Lika "trött/sliten" som tidigare, men är på det hela nöjd med tanke på all skit som preparat gett mig tidigare genom åren.
Tappat mycket vikt, måste vara bästa batningspillret någonsin, lol. Om man vill så kan man gå halvhungri hela tiden märker jag, sen kanske det inte är så nyttigt i längden förstås.
Tappat sexdriften dock, skulle ju egentligen vara tvärt om. mNu ska man väl ta det några månader innan nåt händer inan medicinen verkar om jag förstått rätt. Hoppas kunna öka dosen om två veckor.

Benen är lite piggare också
Citera
2010-11-18, 22:45
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Jag känner en viss ökad koncentration faktiskt, lite mer fokuserad när jag är på föreläsningar. Lika "trött/sliten" som tidigare, men är på det hela nöjd med tanke på all skit som preparat gett mig tidigare genom åren.
Tappat mycket vikt, måste vara bästa batningspillret någonsin, lol. Om man vill så kan man gå halvhungri hela tiden märker jag, sen kanske det inte är så nyttigt i längden förstås.
Tappat sexdriften dock, skulle ju egentligen vara tvärt om. mNu ska man väl ta det några månader innan nåt händer inan medicinen verkar om jag förstått rätt. Hoppas kunna öka dosen om två veckor.

Benen är lite piggare också

Oj tappat mkt i vikt på 10 dar =)?

Hur då ? Då måste du ju skita i att äta.
Äta som är så gott.
Det kommer jag inte sluta med iaf.
Men vore ju gött å gå ner 5 kg eller nått.

Men lär ju ta mer tid än 10 dar för mig som gillar chips å öl =)

Hur går det med festa + alkohol en hel kväll/natt då ?
Citera
2010-11-19, 07:29
  #19
Medlem
Man ska nog inte ta tabletter om man planerar dricka öl/alkohol. Om man ska hålla upp en dag eller flera vet jag inte. Fråga doktorn isf.

Jag har gått enr 6kg på 20 dagar nu, men hälften kanske beror på Voxran. Men jag är en proffsbantare å andra sidan, jag vet hur man gör. Tänkte köra hårt som fasen nu och försöka gå ner 10kg fram till nyår. Vätskebantning. Är helt tom i magen lol. Inget att rekommendera. Det handlar om disciplin. Jag kan äta, jag älskar pizza + choklad, men vad blir konsekvensen?? tränar jag hårt behöver jag inte bry mig vad jag äter, men vill jag gå ner i vikt måste man skära ner och ALDRIG äta sig proppmätt. Mätt går bra med ALDRIG proppmätt. En bekant bantar, han lever relativt sunt 6 dagar i veckan, men tillåter sig skräpmat den sjunde dagen. Själv ser jag det som så att unna sig när jag vill, men vad blir konsekvensen?? Således måste jag träna ordentligt när jag äter choklad eller äter för stor portion.. Dags för en morgonpromenad innan frukosten nu

Lycka till med Voxran
Citera
2010-11-19, 10:12
  #20
Medlem
Hur går det med festa + alkohol en hel kväll/natt tillsammans med Voxra ?
Citera
2010-11-30, 10:43
  #21
Medlem
efter lite ändringar i mina mediciner förra veckan så bytte dom ut min zolpidem mot imovane istället och dom satte även in voxra. det gör mig absolut ingenting om man går ner i vikt. dessutom smakar precis allt jag dricker och äter skit pga imovanen. dessutom ska jag snart börja med litium också, vet inte alls mycket om det, ngn annan som kanske gör?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback