2010-10-04, 18:01
Medlem
i fredags, 1 oktober, lurade två grabbar ur nioende klass ut en pojke ur sjunde klass på skolgården vid Ludvigsborgsskolan i Västervik. Bakom ett hörn väntade yttliggare tre grabbar varav två från gymnasiet. Dessa fem misshandlade sjundeklassaren grovt.
Länk till nyhet från VT http://www.vt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5563978

Hur sjukt i huvet är detta? Är det någon som vet vad det rör sig om, rasism? handikappade? skulder? familj?

Senare under helgen ska det ha varit ett stort bråk med ungdommar på Jättegatan som polisen tror hänger ihop med skolmisshandeln. Någon som vet något? Länk till nyhet på VT http://www.vt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5565639

Västervik nya Rosengård?
Citera
2010-10-04, 18:03
Medlem
Alltså jag smäller av när jag sitter och läser om det. Själv satte man aldrig sin fot på en högstadieskola när man gick på gymnasiet. Nu har två gått från gymnasiet för att slå skiten ur en sjundeklassare, jävligt moget....
Citera
2010-10-04, 18:06
Bannlyst
Ska höra runt lite vad som kan ha hänt, hur kan man ens att medan man går på gymnasiet slå en sjundeklassare? hoppas dom får mycket skit.
Citera
2010-10-04, 18:18
Bannlyst
Har namnen på två utav GM vad ska jag göra med den informationen?

GM 1 Kh*l*d T*rab*ih

GM 2 *lex*nder h*lt
Senast redigerad av alestorm 2010-10-04 kl. 18:20.
Citera
2010-10-04, 20:18
Medlem
Jag hörde att dessa misshandlare varit i farten förut. Då handlade det om att de ville köpa / ta över onlinespels konton, WoW / Tibia etc men oklart om det handlade om detta denna gång
Citera
2010-10-04, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnhedlund82
Jag hörde att dessa misshandlare varit i farten förut. Då handlade det om att de ville köpa / ta över onlinespels konton, WoW / Tibia etc men oklart om det handlade om detta denna gång

Inte en aning om vad det handlade om nu.

Ingen som sitter inne på mer info?
Citera
2010-10-18, 16:52
Medlem
Något nytt i det här ärendet? Vilka var det som va inblandade?
Citera
2010-10-19, 22:59
Medlem
Sentrys avatar
Man kan ju tro att offret varit inblandad i någonting, typ är skyldig GM pengar eller nåt.
Men 5 pers på en som går i sjuan är helt sjukt.

Jag skulle gärna bidra med något konstruktivt, men i nuläget kan jag bara bidra med lite utländskt språk: Genickschuss. Något passande för GM?
Citera
2010-10-20, 00:09
Medlem
toppslatskivlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alestorm

GM 1 Kh*l*d T*rab*ih

GM 2 *lex*nder h*lt

Vet du vilka av dom 5 dom två är? Alltså 9r eller äldre?
Citera
2010-11-05, 15:54
Medlem
Terraries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnhedlund82

Mycket möjligt, vill minnas att jag fick ett telefonsamtal ifrån en kille i Västervik för länge sedan ang. Tibia.
-Sluta skjut på min lillebror, du får stryk om du inte ger tillbaka hans loot. Jag känner hockeykillar...

Slutklämmen var väldigt rogivande, jag känner hockeykillar...

Västervik är en stad som aldrig slutar att förvåna. Kan absolut vara min subjektiva uppfattning men jag får intrycket det allt för ofta sker sådana här saker; slagsmål på stan, ofta oprovocerat våld, småglin som ska hävda sig osv.
Citera
2010-11-17, 00:21
Medlem
Skiten handlar om att en av dessa "stora pojkar" hade nån tjej på G. 7nde klassaren hade då raggat på denna tjej och konsekvenserna blev som dem blev..

Dock blev några av dom här pojkarna misshandlade bara några dagar efteråt
Citera
2010-12-05, 02:25
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alestorm

GM 1 Kh*l*d T*rab*ih

GM 2 *lex*nder h*lt

Alexander Hult http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=1617582645

Khalid Tarabeih http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=1002149821

Alexander går på IV på Västerviks Gymansium

Khalid har gått om ett år och går i 9:an på Ludviksborgskolan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in