2010-10-04, 19:04
Medlem
SFC1977s avatar
Dom är kände att köpa allt möjligt som är begagnat. Jag har sålt begagnade möbler till dom ett par gånger. Om det är affärsmässigt eller att dom använder dom själva fråga jag inte.
Citera
2010-10-04, 19:40
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Låt oss för ett ögonblick låtsas att zigenaren aldrig diskriminerades. Att ingen såg snett på en zigenare. Att de behandlades precis som alla andra. Så när en karavan husvagnar stannar till i ett litet samhälle så skulle Svensson, Ohlsson och Mustafa gemensamt gå fram mot zigenarna och uttrycka sin nyfikenhet och glädje över att de valt att stanna till just hos dem.

Vad skulle hända sen?

Vad skulle zigenarna göra härnäst?

Det är en allvarligt menad fråga. Hur skulle de försörja sig utan att stöta sig med de glada byborna?

Helt enkelt - hur uppför sig ett sällskap balkanzigenare när alla är snälla mot dem?
Det är ju ett rätt uppenbart problem i ett modernt svenskt samhälle att inte ha gått ut högstadiet, inte vara läskunnig och ha relativt låg förståelse för hur det svenska samhället fungerar. Det sista avser att många romer inte litar på icke-romer (svenskar i detta fallet) efter en lång hård behandling av dem. Att det kanske är dags att sluta vara misstänksam mot skolan år 2010 är dock en litet annan sak..

Jag ogillar det sätt som många behandlar romer på. Jag ogillar också det klart tydliga sättet som romer uppvisar i sin syn på icke-romer som skit. Har träffat romer. En var ytterst trevlig och väl integrerad i samhället. Dubbel kulturell identitet och inget konstigare än så. En del resandefolk inom snickeri-byggbransch också. Men de mer traditionella som jag har stött på reagerar alltså INTE vänligare eller på något sätt annat än nedlåtande på det sätt jag bemötte dem (artigt).

Romerna har sina problem. Det grundas absolut delvis i behandlingen av DEM. Det kommer dock att fortsätta hur länge som helst så länge man inte själv tar tag i det hela. En analfabet kan inte försörja sig i ett modernt Sverige förutom i undantagsfall. Ja, vad gör man då? Soc eller kriminalitet eller tiggeri kvarstår, precis som vilken annan individ som helst.
Citera
2010-10-04, 19:57
Medlem
MoLoKs avatar
Poängterar än en gång att jag talar om zigenare från balkan.

Inte finska zigenare.

Inte tattare.
Citera
2010-10-04, 20:22
Medlem
SFC1977s avatar
Jag blev av med 500 kr till Zigenartiggare när jag var på semester. Med tanke på att dom inte brukar ha utbildning så har dom inte många alternativ.
Citera
2010-10-04, 23:12
Medlem
Citat:
Ja men jag är ute efter att ta reda på zigenarna ÄRLIGA levebröd.

Gör balkanzigenarna INGET ärligt?

Nån som vet?

I balkan finns det två typer av zigenare:
a) de som lever bland sopor och äger en häst och vagn
b) de som delvis bor i danmark och sverige och vips ingen vet hur, men de, kommer till sina släktingar på besök i balkan och bygger slottliknande hus, visar upp sig bland de andra zigenarna och fixar till stora bröllop och dop. Vissa som tillhör grupp b går till marknader och säljer tyg, sjalar eller annat skit. Vissa av dessa produkter "köper" de från folk de känner (tar oftast jävligt lång tid att få tillbaka pengar för det de "köpt"), annat snor de, annat hittar de bland sopor, osv.
c) sedan iofs ska man inte glömma de speciella typer som mer eller mindre tillhör grupp b, men som lyckas bli Kungar och Prinsar i de samhällen/länder de bor i. I Grekland finns en kung, i Rumänien en annan.
Senast redigerad av spirtokouto 2010-10-04 kl. 23:15.
Citera
2010-10-05, 14:39
Medlem
rex144s avatar
zigenarn som är med i pingstkyrkan eller jehovas vittne är mindre kriminella, de kanske bara köper lite stäldgods då och då, men inte själva stjäller.

zigenarna stjäller inte hos andra zigenare...de lär sig ljuga readn som små barn...

tänk är en situation när en zigenare försöker övertyga en annan zigenare att han har inte sjöllt hans tex. guldkedja...
"jag svär på min mammas grav" hahah,

en zigenare som tjuvar hos andra zigenare blir utstött från gemenskapen,
de vågar inte göra det

medan det är tillåtet att misshandla , råna allla icke-zigenare,
zigenare är rassistiska och främlingsfientliga då de ser på varje icke-zigenare som lovligt byte,
de bryr sig inte att de skadar en annan människa,
Citera
2010-10-05, 19:00
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
zigenarn som är med i pingstkyrkan eller jehovas vittne är mindre kriminella, de kanske bara köper lite stäldgods då och då, men inte själva stjäller.

zigenarna stjäller inte hos andra zigenare...de lär sig ljuga readn som små barn...

tänk är en situation när en zigenare försöker övertyga en annan zigenare att han har inte sjöllt hans tex. guldkedja...
"jag svär på min mammas grav" hahah,

en zigenare som tjuvar hos andra zigenare blir utstött från gemenskapen,
de vågar inte göra det

medan det är tillåtet att misshandla , råna allla icke-zigenare,
zigenare är rassistiska och främlingsfientliga då de ser på varje icke-zigenare som lovligt byte,
de bryr sig inte att de skadar en annan människa,

Att vilja massimportera Balkanzigenare och tvinga den kuvade svenska befolkningen att livstidsförsörja detta mänskliga avskräde, som Sveriges ledande judiska och vänsterliberala opinionsbildare kräver, är att med berått mod uppmuntra yrkeskriminella vidriga råskinn att utnyttja den godtrogna svenska dumsnällheten - och sina egna zigenarbarn. Se BBC-dokumentären "Gypsy Child Thieves":

http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/this_world/8212251.stm
Citera
2010-10-06, 17:47
Medlem
noonesnames avatar
Citat:
Låt oss för ett ögonblick låtsas att zigenaren aldrig diskriminerades. Att ingen såg snett på en zigenare. Att de behandlades precis som alla andra. Så när en karavan husvagnar stannar till i ett litet samhälle så skulle Svensson, Ohlsson och Mustafa gemensamt gå fram mot zigenarna och uttrycka sin nyfikenhet och glädje över att de valt att stanna till just hos dem.

Vad skulle hända sen?

Vad skulle zigenarna göra härnäst?

Det är en allvarligt menad fråga. Hur skulle de försörja sig utan att stöta sig med de glada byborna?

Helt enkelt - hur uppför sig ett sällskap balkanzigenare när alla är snälla mot dem?

Det beror på faktist, alla är inte dumma -inte var de det förr iallafall.
När min mamma var liten och bodde med min mormor , då kom det årligen zigenare till deras by. Nästan alla stängde sina fönster och låste sina dörrar -för alla var rädda för zigenarna, utom mormor. Hon lät dem bo på deras gård och lät dem använda deras vattenkran. De stal aldrig nåt och gjorde inget dumt.
Men som sagt, det var förr i tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in