2010-10-04, 16:46
Medlem
MoLoKs avatar
Låt oss för ett ögonblick låtsas att zigenaren aldrig diskriminerades. Att ingen såg snett på en zigenare. Att de behandlades precis som alla andra. Så när en karavan husvagnar stannar till i ett litet samhälle så skulle Svensson, Ohlsson och Mustafa gemensamt gå fram mot zigenarna och uttrycka sin nyfikenhet och glädje över att de valt att stanna till just hos dem.

Vad skulle hända sen?

Vad skulle zigenarna göra härnäst?

Det är en allvarligt menad fråga. Hur skulle de försörja sig utan att stöta sig med de glada byborna?

Helt enkelt - hur uppför sig ett sällskap balkanzigenare när alla är snälla mot dem?
Citera
2010-10-04, 16:48
Medlem
avgns avatar
Dom skulle lura dom på pengar och sen göra inbrott i deras hus
Citera
2010-10-04, 16:50
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avgn
Dom skulle lura dom på pengar och sen göra inbrott i deras hus

Ja men jag är ute efter att ta reda på zigenarna ÄRLIGA levebröd.

Gör balkanzigenarna INGET ärligt?

Nån som vet?
Citera
2010-10-04, 16:55
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK

Nån som vet?

Nej. Det mest ärliga zigenare gör att spela dragspel för småpengar. Hela deras existens bygger på kriminalitet och kringflyttning.
Citera
2010-10-04, 17:10
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:

Nån som vet?

Tiggeri och spåkäringscharlataneri kanske? Skulle en vit korp som en hederlig strävsam zigenare finnas så har vederbörande drabbats av ett ohyggligt tungt öde. Jag kan knappast föreställa mig att det existerar några sådana individer om de inte totalt valt att bryta med den förbrytarvärld ur vilken de är sprungna. Rasmässigt är zigenare inget ett europeiskt land har någon glädje av:

http://www.theapricity.com/forum/showthread.php?t=2341
Citera
2010-10-04, 17:14
Medlem
Bush, George Ws avatar
Citat:
Låt oss för ett ögonblick låtsas att zigenaren aldrig diskriminerades. Att ingen såg snett på en zigenare. Att de behandlades precis som alla andra. Så när en karavan husvagnar stannar till i ett litet samhälle så skulle Svensson, Ohlsson och Mustafa gemensamt gå fram mot zigenarna och uttrycka sin nyfikenhet och glädje över att de valt att stanna till just hos dem.

Vad skulle hända sen?

Det är en allvarligt menad fråga. Hur skulle de försörja sig utan att stöta sig med de glada byborna?

Helt enkelt - hur uppför sig ett sällskap balkanzigenare när alla är snälla mot dem?

Mänsklighetens historia rymmer många exempel på folkgrupper som har betett sig på det sätt som du beskriver, dvs varit väldigt godhjärtade mot t.ex. råmer.

Exempel på dessa godhjärtade folkslag är loklertyer, ytterier, messinter, aeer, fureer och på senare tid, svenskar.

Om du inte tidigare har hört talas om loklertyer, ytterier, messinter, aeer och fureer så är det inget att skämmas över. Dessa folkslag försvann nämligen helt spårlöst, deras civilisation upplöstes, män och kvinnor dödades. Så kan det gå om man är godhjärtat mot vissa farliga element!
Citera
2010-10-04, 17:17
Medlem
the-consuls avatar
Citat:

Nån som vet?
Citat:
I Sverige bor uppskattningsvis 50 000 romer. 80 procent av dem är arbetslösa. Romska ungdomar hoppar av grundskolan. Det beror på att de känner sig otrygga, och för att många inte har hjälp hemifrån med läxorna. En del av barnens föräldrar är analfabeter,
http://www.dalademokraten.se/sida/id/130392/
80 % har inget ärligt levebröd. Vad de 20% andra jobbar med vore intressant att veta. Huruvida det är balkanzigenare eller finska-zigenare framgår inte... Men jag utgår helt sonika från att de arbetande romerna är finska zigenare. De jag sett som verkar ha jobb är ljusa i hyn.
Således innebär det att fler än 80% av balkan zigenarna inte försörjer sig på ett ÄRLIGT levebröd, utan stjäler och uppbär bidrag.
Citera
2010-10-04, 17:23
Medlem
MoLoKs avatar
Jo men jösses! Det måste ju finnas NÅGOT mer än tiggeri som inte är förbjudet och som de gör, väl?
Citera
2010-10-04, 17:44
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Jo men jösses! Det måste ju finnas NÅGOT mer än tiggeri som inte är förbjudet och som de gör, väl?

En ansenlig del har skattefinansierade hittepåjobb som brobyggare i skolan, inom oändligt antal kvinno-/kulturföreningar, tolkar/översättare/modersmålslärare, romsk radio etc.

I övrigt kanske delvis hederliga sysselsättningar: skrothandlare, beg bilhandlare, tivoliarbetare?
Citera
2010-10-04, 17:52
Medlem
Avva66s avatar
Boxaren Leif Keiski skämdes över sitt "folkslag" han verkar fö rätt
vettig.
Annars så är det inget folkslag jag skulle hämta brandsläckaren åt.

Sedan att det har med rasen att göra är totalt fel,
anser man det så är man rätt korkad.

Förmodligen så skulle dom lura åt sej så mycket som möjligt,
sen när vi tröttnat på dom så drar dom som vanligt vidare och
parasiterar nya offer.
Senast redigerad av Avva66 2010-10-04 kl. 18:02.
Citera
2010-10-04, 18:17
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:

Vad skulle hända sen?

Detta skulle de se som en svaghet och när de lurat tillräckligt många och länsat folks hus när de är inbjudna på kaffe så kommer alt som inte är fasgjutet att vara borta.
Citera
2010-10-04, 18:45
Medlem
Sunghirs avatar
Ärliga zigenare sjunger tango, pysslar med travsport och går på väckelsemöten i Pingstkyrkan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in