2011-10-30, 13:04
Medlem
marcus90_kungs avatar
Nu har jag haft upprepade drömmar där jag dödar någon med kniv. En dispyt uppstår och båda drar kniv. Förr eller senare så vinner jag, men aldrig oskadd.

Min teori är att jag har insett att jag kan vinna en seriös fight mot de flesta jag skulle kunna hamna i bråk med, och jag skulle inte dra mig för att döda, om det är vad nöden kräver. Men det kanske ligger mer än så bakom? Senast inatt så blev det obehagligt verkligt när jag får för mig att det(den här gången) inte är en dröm, och börjar kolla så att inget viktigt organ blivit punkterat.

En annan intressant dröm ni kan få spekulera i är när jag "var Gandalf" och slogs mot balrog. Väldigt likt scenen från Lord of The Ring. Jävligt cool upplevelse iaf.
Senast redigerad av marcus90_kung 2011-10-30 kl. 13:56.
Citera
2011-10-30, 16:24
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Nu har jag haft upprepade drömmar där jag dödar någon med kniv. En dispyt uppstår och båda drar kniv. Förr eller senare så vinner jag, men aldrig oskadd.

Min teori är att jag har insett att jag kan vinna en seriös fight mot de flesta jag skulle kunna hamna i bråk med, och jag skulle inte dra mig för att döda, om det är vad nöden kräver. Men det kanske ligger mer än så bakom? Senast inatt så blev det obehagligt verkligt när jag får för mig att det(den här gången) inte är en dröm, och börjar kolla så att inget viktigt organ blivit punkterat.

En annan intressant dröm ni kan få spekulera i är när jag "var Gandalf" och slogs mot balrog. Väldigt likt scenen från Lord of The Ring. Jävligt cool upplevelse iaf.

Nja, jag tror inte det handlar om en fysisk fajt, utan mer om något du kämpar med. Kanske en uppgift, något där du känner att du måste tävla mot en eller flera. Om du vinner en kamp i drömmen och du känner dej tillsfred när du vaknar, så har drömmarna gjort sitt och lyft upp dej från problem och saker du går och grubblar på.
Citera
2011-11-01, 19:47
Medlem
JJ233s avatar
Jag drömmer ofta om situationer som ställer mig i en pinsam situation där jag är helt handlingsförlamad. Det kan tex vara att jag reser med kompisar utomlands, och när vi går av planet märker jag att jag tappat bort passet och allt blir jättejobbigt. Eller att jag står i kassan på ica och ska betala men det visar sig att jag inte har några pengar på kortet, eller inga kontanter i plånboken. Det kan också vara att jag står och håller ett muntligt tal men helt plötsligt upptäcker att mina stödord är borta och jag inte har någon aning om vad jag ska prata om. Att jag tappar bort mina kläder när jag har ONS någonstans.

Det är hela tiden drömmar som liknar dessa drömmar. Har drömt såhär ganska länge nu, några månader skulle jag tro. Jag skulle bli galet tacksam om någon förstår sig på vad detta kan bero på.
Citera
2011-11-01, 21:24
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJ233
Jag drömmer ofta om situationer som ställer mig i en pinsam situation där jag är helt handlingsförlamad. Det kan tex vara att jag reser med kompisar utomlands, och när vi går av planet märker jag att jag tappat bort passet och allt blir jättejobbigt. Eller att jag står i kassan på ica och ska betala men det visar sig att jag inte har några pengar på kortet, eller inga kontanter i plånboken. Det kan också vara att jag står och håller ett muntligt tal men helt plötsligt upptäcker att mina stödord är borta och jag inte har någon aning om vad jag ska prata om. Att jag tappar bort mina kläder när jag har ONS någonstans.

Det är hela tiden drömmar som liknar dessa drömmar. Har drömt såhär ganska länge nu, några månader skulle jag tro. Jag skulle bli galet tacksam om någon förstår sig på vad detta kan bero på.

Ditt undermedvetna kanske vill att du ska vara mer spontan?
Citera
2011-11-01, 22:11
Medlem
Hugoslinjes avatar
Drömde att jag dog i en flygplanskrasch(igen). Drömmer om det så ofta att jag nästan är apatisk om det i drömmen, same shit all over again-känsla. Hur en dröm än börjar o hur osannolikt det än verkar att nästa steg i drömmen är jag på ett flygplan, så lyckas jag alltid finna mig på ett flygplan i slutet av drömmen. Uppenbart att jag är flygrädd.

Efter jag dog o allt blev svart, så började det vibrera efter några sekunder mörker (dröm-död) o jag vaknade upp av att hela min kropp skakade/vibrerade våldsamt, hur normal är detta? Första gången det händer mig.
Citera
2011-11-01, 22:29
Medlem
JJ233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joangel
Ditt undermedvetna kanske vill att du ska vara mer spontan?

Ja, det är faktiskt inte helt omöjligt Att jag inte tänkt på det!
Citera
2011-11-06, 18:57
Medlem
nicken89s avatar
Har den senaste månaden drömt om samma person flera gånger, och då menar jag flera, runt 3 gånger i veckan har jag haft drömmar om den här personen som jag kommer ihåg.
Drömmarna är inte heller identiska, utan det enda dom har gemensamt är att den här personen är med i dom, det kan bara vara ett snabbt uppdykande för att sedan försvinna eller så kan den vara huvudpersonen så att säga.
Citera
2011-11-06, 22:27
Medlem
jag springer på en svart äng i mitten av vintern,jag jagar ett plan som åker i full fart men jag hinner aldrig ifatt det.

en annan dröm består av jag ska åka med en färja men kan varken röra mig eller skrika,jag har två meter till färjan men jag hinner inte.
någon som vet vad dessa drömmar betyder?
Citera
2011-11-07, 20:31
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pcgamer
jag springer på en svart äng i mitten av vintern,jag jagar ett plan som åker i full fart men jag hinner aldrig ifatt det.

en annan dröm består av jag ska åka med en färja men kan varken röra mig eller skrika,jag har två meter till färjan men jag hinner inte.
någon som vet vad dessa drömmar betyder?

Ja, det kan vara att det känns som om du har missat en chans som du tror aldrig kommer att dyka upp igen..men man vet ju aldrig.
Citera
2011-11-15, 19:05
Medlem
rosenrasandes avatar
Varför kommer jag bara ihåg mina dåliga drömmar? Jag måste väl drömma om bra saker också?
Vanligt återkommande drömmar jag har:
-Jag råkar på något sätt (som varierar från gång till gång) döda min pappa.
-Jag får besked om att jag har en obotlig sjukdom och upplever fruktansvärd dödsångest.
-Jag misshandlar en person jag irriterar mig på (alltid samma person) med sparkar och slag.

Vad kan de betyda?
Citera
2011-11-15, 20:43
Medlem
Jag skulle vilja ha hjälp med att tolka en dröm:

Jag befinner mig på ett rymdskepp, jag samt flera okända personer planerar ett anfall, då den mänskliga rasen är i krig med utomjordingar. Orsaken till kriget är att människor har blivit beroende av att äta utomjordingarnas ungar, man får ett rus av det.

Helt plötsligt befinner jag mig på utomjordingarnas hemplanet, jag och mitt team ska anfalla planeten. Det är mörkt och molnigt, vi måste ha på oss dräkter för att skydda oss mot den giftiga atmosfären.

Vi hittar ett bo, som är byggt av utomjordingar som ligger på varanda. I mitten ligger det två mammor. De ligger ihop kurrade, på marken, vi lyfter upp dem och sträcker ut deras nakna kroppar. På deras magar har de varsinn bebis. Tydligen så behövs inte skyddsdräkterna längre, för jag tar av mig hjälmen och tar en tugga av bebisen jag plockat upp, känner en konstig smak, lite halvsött, jag spottar ut tuggan jag tog och börjar suga blod från det stora såret. Just som jag får ruset av att konsumera alien-blod vaknar jag.

Värt att nämna är kanske att hela drömmen utspelade sig på engelska. Nå, vad betyder nu denna dröm?
Citera
2011-11-17, 08:01
Medlem
Behöver hjälp med att tolka en dröm.

Det är så att igår kväll jag drömde om att kvinnan jag är med låg på sängen medan morsan satt nära på sängen.De var väldigt glada.

Sex timmar efter, kvinnan textar mig och säger hon drömde om mig. Att hon hade träffat min familj. Min mor tyckte om henne och var väldigt glad.Jag hade berättat för morsan jag älskar den här kvinnan.

Det intressanta var, alla i min familj tyckte ,she is the "one", som hon textat mig.

Vad betyder det här? Kvinnan och jag verkar ha en väldigt sällsynt psykisk connection.Vi kan känna när vi mår illa och etc.

Kvinnan i frågan är gift och 18 år äldre än mig.

Skulle uppskatta några seriösa svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in