Citat:
Ursprungligen postat av cumshooter
Jag gick runt i skogen och då kom asaguden Thor dit. Han kom åkandes i sin vagn, och slog med sin hammare så att en blixt slog ned och en stig bildades i skogen. Han sa åt mig att följa stigen och leta efter en såg. Denna såg var en speciell såg eftersom allting man sågade i blev till guld

. Tyvärr så hann jag aldrig finna sågen innan jag vaknade...
Vad tror ni? Min teori är att jag ska hitta min väg i livet, mitt kall, och detta kommer att göra mig lycklig. Jag måste bara finna Thor

Många drömmar har jag läst, den här skiljer sig lite från de vanliga.. Men om du träffar en gud som pratar med dig i drömmen, så tycker jag det är värt att försöka förstå.
Dels skapar denne en stig, dvs banar en väg genom livet, dels uppmanar han dig att leta efter en såg.. Det känns som ett sorts livsmål. Guld är lyckans färg. (Obs ska inte förväxlas med några materiella värden). Så gäller det att försöka lista ut vad en såg är.. andra eggverktyg särskilt knivar står för avgöranden. Något beslut som ska fattas.
Det du bearbetar blir till lycka för dig. Ja så kanske man ska se det, du ska hitta den där speciella sågen inom dig. Och sedan blir du lycklig när du använder den..
Denne Tor finns nog också inom dig.. Någon andlig aspekt?