2009-09-03, 12:27
Medlem
slashing_swords avatar
Drömde en riktigt mardröm igår natt. Minns inte alla detaljer men vaknade tillslut av den iaf. Det var typ fotografier på människor, men i bakgrunden så fanns gestalter med, spöken eller andra döda människor som tittade fram bakom den som blev fotograferad. Samma någon som tittade ut genom en dörr till ett hus m.m. Svårt att förklara men var en riktigt jobbig dröm.
Citera
2009-09-03, 21:20
Medlem
Cpt Tuttles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allfadern
Drömde en mycket obehaglig dröm i natt.

Hela drömmen gick ut på att jag blev sjukare och sjukare. T ex så drömde jag att det hade ramlat ner en skitliten flicka vid vänstra sidan av min spis hemma hos mamma. När jag var där så ropade hon på mig. Jag ropade tillbaka. Det hela var naturligtvis väldigt obehagligt. Jag minns att det var en massa folk hemma hos mamma men jag höll mig på övervåningen p g a rädsla för lilla flickan bland annat (minns att det var mer men minns inte riktigt vad).

Jag såg även döda människor, det hängde ett lik i hallen. Hängde i halsen och det rann blod nerför denne. Kläderna var gråbruna och slafsiga.

Jag drömde även att det ramlade en massa metallgrejer ur munnen på mig. Små metallfjädrar och skit.

Mins inte så mkt nu men jag minns i alla fall drömmens tre huvudpunkter: jag höll på att bli/var psykiskt sjuk, jag ville skriva om detta på flashback och människor ville att jag skulle in på psyket. Först tvekade jag men sen började jag fatta att det kanske var det ända rätta.

Vad tror ni det är för fel på mig?

Det verkar som att nånting går utför för dig i livet?
Du kanske vill att barnet inom dig ska komma ut lite mer, men du vågar inte riktigt släppa fram det. Vet inte hur du ska lossgöra det, rädda det?
Det är nånting inom dig som verkar "dö bort" och det känns obehagligt?
Du verkar gå sönder lite inombords?

Nåt du kan relatera till i dagsläget?
Citera
2009-09-04, 11:25
Medlem
intressant dröm

Citat:
Ursprungligen postat av cumshooter
Jag gick runt i skogen och då kom asaguden Thor dit. Han kom åkandes i sin vagn, och slog med sin hammare så att en blixt slog ned och en stig bildades i skogen. Han sa åt mig att följa stigen och leta efter en såg. Denna såg var en speciell såg eftersom allting man sågade i blev till guld. Tyvärr så hann jag aldrig finna sågen innan jag vaknade...

Vad tror ni? Min teori är att jag ska hitta min väg i livet, mitt kall, och detta kommer att göra mig lycklig. Jag måste bara finna Thor

Många drömmar har jag läst, den här skiljer sig lite från de vanliga.. Men om du träffar en gud som pratar med dig i drömmen, så tycker jag det är värt att försöka förstå.
Dels skapar denne en stig, dvs banar en väg genom livet, dels uppmanar han dig att leta efter en såg.. Det känns som ett sorts livsmål. Guld är lyckans färg. (Obs ska inte förväxlas med några materiella värden). Så gäller det att försöka lista ut vad en såg är.. andra eggverktyg särskilt knivar står för avgöranden. Något beslut som ska fattas.
Det du bearbetar blir till lycka för dig. Ja så kanske man ska se det, du ska hitta den där speciella sågen inom dig. Och sedan blir du lycklig när du använder den..
Denne Tor finns nog också inom dig.. Någon andlig aspekt?
Citera
2009-09-04, 11:37
Medlem
Typisk dröm

Citat:
Ursprungligen postat av slashing_sword
Drömde en riktigt mardröm igår natt. Minns inte alla detaljer men vaknade tillslut av den iaf. Det var typ fotografier på människor, men i bakgrunden så fanns gestalter med, spöken eller andra döda människor som tittade fram bakom den som blev fotograferad. Samma någon som tittade ut genom en dörr till ett hus m.m. Svårt att förklara men var en riktigt jobbig dröm.
Dörrar är valmöjligheter och öppning till olika inre områden. Något själsligt är det över foton som ju liksom är bilder av människor fast dom inte är rätt stilla och livlösa på något sätt. Antingen är det någon gammal själ som vill få kontakt med dig eller så är det din egen själ eller ande som vill synas?
Den här drömmen tillhör en egen kategori med just lite spöklika stämningar, fotografier, skum belysning, gamla hus, träbrädor m.m.
Citera
2009-09-04, 13:20
Medlem
slashing_swords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Dörrar är valmöjligheter och öppning till olika inre områden. Något själsligt är det över foton som ju liksom är bilder av människor fast dom inte är rätt stilla och livlösa på något sätt. Antingen är det någon gammal själ som vill få kontakt med dig eller så är det din egen själ eller ande som vill synas?
Den här drömmen tillhör en egen kategori med just lite spöklika stämningar, fotografier, skum belysning, gamla hus, träbrädor m.m.

Vad jag vill försåtå dock är varför man genom sådana skräckinjagande bilder skulle försöka söa kontakt från en själv eller någon annan? Som sagt var drömmen en riktig mardröm och tog en bra stund efter jag vaknat innan jag kunde somna igen.
Citera
2009-09-04, 17:11
Medlem
Ramaskriets avatar
Jag drömmer kanske två gånger i månaden, men nu har jag drömt samma dröm tre nätter i rad!

Drömmen har handlat om Djurgårdens IF Fotboll som råkar vara mitt favoritlaget. I drömmen har laget i fråga spelat mot antagonisten Aik. I drömmen betraktar jag matchen på plats och matchbilden har varit den samma i alla tre nätter! Djurgården pressar som in i helvete, men får inte in bollen. Det kan vara 18 stolpträffar i rad följt av 34 ribbträffar och 86 reflexräddningar från målvakten. Den senaste drömmen slutade med att Aik dessutom gjorde ett mål på slutet och vann med 1-0, medan skottresultat blev 1-897 ungefär till Djurgården.

Vad betyder då denna dröm?
För den som är insatt i Allsvenskan är det ingen nyhet att Djurgården presterat extremt dåligt denna säsong och att det gått desto bättre för Aik. Som DIF-supporter är detta faktum mycket svidande och jag lider verkligen. Men varför i helvete torteras jag på detta sätt även nattetid? Jag kan inte svara på frågan.
Citera
2009-09-04, 17:13
Medlem
Cpt Tuttles avatar
Förmodligen för att du funderar mycket på det på dagarna också.
Citera
2009-09-06, 13:59
Medlem
drömmer lite då och då att jag är jagad av människor som vill döda mig (eller andra krissituationer) och jag försöker ringa 112 men det går inte. siffrorna hamnar i fel ordning och mobilen lägger av osv..

kan det betyda nåt?
Citera
2009-09-06, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dullen
drömmer lite då och då att jag är jagad av människor som vill döda mig (eller andra krissituationer) och jag försöker ringa 112 men det går inte. siffrorna hamnar i fel ordning och mobilen lägger av osv..

kan det betyda nåt?

Rätt vanligt skulle jag säga. Många brukar drömma liknande; t ex att man försöker fly från något väldigt mycket och att man försöker springa, men att det helt enkelt inte går.
Citera
2009-09-06, 21:39
Medlem
DorianGrays avatar
Okej, då kör jag.

Jag brukar sällan minnas mina drömmar, men när jag drömmer något särskilt brukar jag i grova drag kunna minnas drömmarna. Drömmen handlar om två såna dära tjejor som på något skumt sätt betytt en del för mig.

Först är jag hemma hos tjej #1. Vi höll på ett tag, men det slutade illa, och i drömmen är jag på något konstigt sätt hemma hos henne igen och vi umgås. Det är lite smått konstig stämning och av någon anledning blir hon arg på mig och kräver att jag lämnar hennes hus. Jag gör som jag blir tillsagd, och underligt nog driver jag omkring på gatorna och hittar sedan hem till tjej #2.

Vi träffades, om än inte lika seriöst, innan jag träffade #1, och även det slutade ganska cepe, men det var inte alls lika illa som med #2. Konstigt nog sitter jag sedan plötsligt hemma hos henne och vi kommer jävligt bra överens, har det kul och skrattar tillsammans.

Sedan minns jag inte riktigt vad som händer efter det, men jag vet att jag ett tag senare befann mig på en äng, uppe på en kulle och satt på en filt med andra människor. Det var sommar och soligt och runt omkring fanns det hur många människor som helst, som alla satt på sina filtar och umgicks.
En bit ifrån sitter tjej #1 på sin filt med sitt sällskap, och jag känner att hon stirrar som fan på mig.

Sen minns jag inte mer. Så, tolka min dröm nu.
Citera
2009-09-07, 00:04
Medlem
jagad lika med press

Citat:
Ursprungligen postat av dullen

kan det betyda nåt?
Att vara jagad i en dröm motsvaras av att det finns något som du känner dig pressad av. Att försöka ringa är som ett försök att få intuitiv kontakt. Dom soom jagar - är det några du känner i verkliga livet?
Senast redigerad av Urbizzo 2009-09-07 kl. 00:11.
Citera
2009-09-07, 00:35
Medlem
Hej! Jag hade en väldigt konstig dröm för ett par dagar sedan. Minnet har svikit mig lite, men jag ska försöka återberätta den så bra jag kan. Here goes:

Jag var med mina två bröder ute i en stor park där vi kastade ett frisbee-liknande föremål till varandra. Min storebror råkade dra iväg den och hugga ner en riktigt stor, tjock trädstam. Den landade framför en familj som var ute och gick, och pappan som var kostymklädd började jaga oss. Vi gömde oss i buskar o dylikt innan vi lyckades komma undan, men det gjorde vi.

Sedan gjordes ett hopp i drömmen, och helt plötsligt sitter jag hemma hos en väninna. Det är jag, hon och en annan tjej som sitter i ett annat rum. Rätt var det är stiger mannen som jagade mig innan in i lägenheten, och han har en ljuddämpad pistol med sig. Det första han gör är att skjuta min väninna som sitter i rummet bredvid oss, innan han går in till mig. Han ger mig en chans till att stänga av stereon som spelar Coldplay, precis när låten är slut.
Lyckades jag inte så skulle han skjuta mig.

Jag stängde av strax innan låten var slut, och han sa "synd" och skjöt mig i huvudet. Jag hann skrika "Nej!" precis innan skottet kom, men han träffade mig precis där han skulle. Kroppen domnade sakta bort, och samtidigt som jag föll till marken hann jag tänka "Jag dör.. Jag är död". Allting blev väldigt, väldigt blurrigt innan det blev helt svart.

Så.. Vad innebär det egentligen att bli skjuten till döds i en dröm? Jag vet att det har hänt i en annan dröm. Då fick jag ta emot flera skott i bröstet, men de skadade mig aldrig. Tacksam för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in