2016-04-18, 23:12
Medlem
Drömde inatt att jag tittade mig själv i spegeln och hela ansiktet samt halsen var svullen och fick panik.
Senare i drömmen drömde jag att jag gick upp för en stor trappa och tittade ut över havet som var lugnt och stilla men jag höll på att tappa fotfästet och falla ner.
Tolkning mottages gärna
Citera
2016-05-01, 21:51
Medlem
Jag drömde nyligen att jag var ute och åkte skidor, men på en sida av berget var ett LÅÅÅÅNGT stup som gick ner till havet. Och så tänkte jag: nej, jag vill inte åka ner mot stupet, men så svänger givetvis skidorna dit ändå. Då började jag tänka: vakna, vakna, vakna! Och gjorde det till slut så jag slapp som tur väl var uppleva den där obehagligt hisnande känslan av att falla i drömmar

Överlag så är mina drömmar en tydlig reflektion över hur jag mår vid varje givet tillfälle. Jag har känt att jag mått psykiskt bättre den senaste tiden, men det är fortfarande inte helt bra (lider av GAD och depression) så jag är väldigt nyfiken på vad fall i drömmar, obehagliga gestalter som dock inte attackerar en och vad att man blir urinerad på betyder.
Citera
2016-05-04, 19:42
Medlem
Indos avatar
Okej jag ska dela med mig av några drömmar som jag har haft på senaste,det är jävligt jobbiga drömmar.. Men delar med mig av två stycken.

Första: Drömde om min bortgångna Mamma (Som gick bort i en Drog överdos för ett par år sedan),Jag drömde att jag kom i land på en Ö typ sen så dök morsan upp,och jag minns inte riktigt allt men hon sa till mig i drömmen att "Jag mår bra,men jag är helt ensam här.. och det var inte meningen att dö,jag ville bara testa" och helt plötsligt så ändras drömmen och jag befinner mig på en gräsmatta med en massa folk runtomkring mig,och då dyker morsan upp igen framför alla oss,och då jag frågar dessa människor om dom ser henne och pekar på mamma,"Ja vi ser henne". "är inte det konstigt? Hon är ju död" svarar jag och sen vaknar jag upp helt svettig och hög puls.. den här drömmen grämer mig,den var jobbig,många tankar på om det är så att hon är helt ensam där hon är

Den andra drömmen: Jag sitter på en bondgård nånstans,jag sitter vid ett matbord och dom som sitter runt mig ser nästan inavlade ut,dom ser riktigt vidriga ut. och dom ger mig nån tallrik med någon äcklig sörja på och jag säger att "Nä men vet ni vad,jag måste gå hem nu" Varpå en av dom svarar : "Nej du,du kommer aldrig härifrån" , Sen den andra frekvensen av drömmen så krälar jag mig under ett stängsel och kommer ut på en väg som leder mot en by,men ju längre jag springer desto längre blir avståndet till den här byn och dessa "Inavlade Människorna" Jagar mig..
Sen vaknar jag upp i en jävla fart och helt panikslagen...

Sen har jag även drömt att jag står på en is och när jag kollar ner under isen så ser jag massor med hundar som kraffsar och kraffsar på isen för att ta sig igenom..

Hur ska jag tolka det här? Blir fan inte klok.....

mvh I
Citera
2016-05-08, 10:05
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin01
Jag drömde nyligen att jag var ute och åkte skidor, men på en sida av berget var ett LÅÅÅÅNGT stup som gick ner till havet. Och så tänkte jag: nej, jag vill inte åka ner mot stupet, men så svänger givetvis skidorna dit ändå. Då började jag tänka: vakna, vakna, vakna! Och gjorde det till slut så jag slapp som tur väl var uppleva den där obehagligt hisnande känslan av att falla i drömmar

Överlag så är mina drömmar en tydlig reflektion över hur jag mår vid varje givet tillfälle. Jag har känt att jag mått psykiskt bättre den senaste tiden, men det är fortfarande inte helt bra (lider av GAD och depression) så jag är väldigt nyfiken på vad fall i drömmar, obehagliga gestalter som dock inte attackerar en och vad att man blir urinerad på betyder.

Jag skulle tro att fallande handlar om en maktlöshet, och att bli urinerad på handlar om att känna sig förnedrad/nedgjord av olika omständigheter.
Citera
2016-05-08, 19:02
Bannlyst
Först kollade jag på en bil på en utställning, sedan var jag på en lekplats, där skulle en bomb smälla snart och jag var tvungen att fly, och min familj var också där och då sprang jag runt bland en massa hus med trottoarer runt, för att jag skulle komma så långt bort från området som möjligt. Men jag gled hela tiden närmare och jag hittade ingen effektiv väg. När jag kommit en bit såg jag en person som satt och blåste i sin näverlur för att påkalla en arme som skulle springa till lekplatsen och bomba sönder den. Jag springer runt och runt men dras närmare och närmare lekplatsen. Slut.
Citera
2016-05-10, 02:23
Medlem
EdinJadadics avatar
Hallu
Vaknade precis från en väldigt konstig & obehaglig mardröm.

Så, det började med att jag somnade runt kl 23:00 och vaknade 00:30. Jag valde att tänka på en massa saker som jag alltid brukar göra när jag ligger i sängen, brukar tänka om allt möjligt, men jag minns att jag tänkte "nej, nu måste jag sova, ska pröva att inte tänka på något för att kanske somna fortare"
Det tog endast en sekund så kände jag att jag var på väg att somna, men det kändes obehagligt, det var som om jag visste att jag skulle hamna i en mardröm, jag försöker väcka min kropp då den redan hunnit somna (jag tror jag misslyckade och det är här mardrömmen började)
I min dröm så lyckades jag vakna upp, jag bestämde mig för att somna om, i min dröm, när jag känner att kroppen somnat så börjar "min ande" att sväva, jag ser mig själv från ovanför i sängen liggandes & sova. Helt plötsligt vaknar jag upp svävandes i mitt rum, jag försöker ta mig ner men misslyckas, jag börjas kastas från vägg till vägg, jag lyckas ta mig ner och springer ut från mitt rum, jag öppnar någon dörr & hittar min syster, jag minns att jag knappt kunde tala, det var som om jag bet mig själv i tungan hela tiden, jag förklarade att jag inte vågar sova själv och att det spökade i mitt rum, fick lov att sova där, när jag la mig så tittade jag mot fönstret och såg en afrikansk tjej utanför, minns bara att hon & jag hade pratstunder om något & att jag hade mycket respekt för henne.
Nu befann jag mig i en enorm villa i England, med min bästa vän, återigen började "paranormala aktiviteter" uppstå. Jag minns att jag var i ett rum med en piano, den började helt plötsligt spela av sig själv, får panik och försöker förklara till min vän vad som precis hänt, återigen har jag svårt att prata, vi befinner oss nu i hallen, jag tittar in mot köket & ser att en stol börjar glida längst golvet, han såg det han med, vi var båda vettskrämda.
Senast redigerad av EdinJadadic 2016-05-10 kl. 02:31.
Citera
2016-05-10, 03:03
Medlem
Drömde om en man som satt i en stol.
I hans knä satt en liten flicka och mannen höll upp hennes ena hand och han höll en sax i sin andra hand. Han ställde olika frågor till flickan och varje gång hon svarade fel på dem så klippte han av en bit av hennes finger och när hon tvekade så näbbade han liksom med saxen längs hennes finger, typ som för att skrämma/hetsa henne (eller mig?) och han skrattade eller ja fnittrade hela tiden.
Jag blev själv inte drabbad utan var som att jag stod eller satt framför och såg allt hända men inte kunde göra nåt.

Har inte sett någon skräckfilm på väldigt länge, var på bra humör när jag somnade osv..
Men har aldrig upplevt något så enormt skräckinjagande obehagligt innan. Så är det helt normalt att ha en hjärna som skapar drömmar som denna eller bör jag slå en signal till akutmottagningen efter frukost?
Citera
2016-05-10, 12:21
Medlem
PWNSTARZoCOMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonadelupe
Drömde inatt att jag tittade mig själv i spegeln och hela ansiktet samt halsen var svullen och fick panik.
Senare i drömmen drömde jag att jag gick upp för en stor trappa och tittade ut över havet som var lugnt och stilla men jag höll på att tappa fotfästet och falla ner.
Tolkning mottages gärna
Alla drömmar går inte att tolka - viktigt att komma ihåg. Många drömmar kanske är känslor som bara du själv, om du kunde, kan tolka för dig själv. Vi som varken vet vem du är eller känner dig kan inte göra en sådan tolkning.

Drömmar man kan tolka har oftast något med ens liv och göra - och den bästa drömtolkaren är du själv. Gäller bara att tänka efter lite.
Citera
2016-05-17, 12:35
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Antingen bunden till en tiger i koppel, eller så släpper jag helt enkelt
inte taget medans den attackerar mig upprepade gånger.

Sätter sig i halsen och till slut utbryter jag i panik.

Då kommer någon eller något jag känner men kan inte se.

Tigern ser eller känner samma.

En känsla av lättnad kommer, och kopplet är i nästa stund helt borta.

Tigern springer iväg och lägger sig likt en skamsen hund vid sin "bädd".

(Tänk bakåtdragna öron och slickar sig runt munnen i skam).

Som vanligt fanns det mer men det är redan bortglömt.

Någon?
Senast redigerad av BeeGeesnose 2016-05-17 kl. 12:38.
Citera
2016-05-17, 13:00
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Kom fram lite till nu.

Jag står i vart fall upp och får kastat av mig tigern under paniken,
och den står i attackläge, och i samma stund kommer någon då bakom mig.

Jag befinner mig där en tiger typiskt lever.

Jag står i mitten av en öppen bred väg, likt en sådan
man kan se flygplan landa på i djungeln. Palmer i kanterna.
Citera
2016-05-17, 16:19
Bannlyst
Att jag blev förföljd av rabiessmittade djur Så jävla skön känsla när man sedan vaknar, och inser att det var en dröm
Citera
2016-05-27, 19:34
Medlem
Marwolaeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marwolaeth
Den första är väl ganska normal, det är en panikdröm som handlar om att jag verkligen behöver gå på toa men det är någon som inte lämnar mig ifred. Det har varit allt från min egen mamma till totala främlingar som gör allt för att få stå och titta på mig när jag kissar men samtidigt verkar de nonchalant ointresserade, ungefär som man ibland kan iaktta en duva på torget som går och pickar i sig smulor och dem beter sig ungefär som om jag vore den som uppför mig konstigt. Ofta får jag kämpa med att låsa dörrar som genast går upp eller har stora glipor i sig och inte sällan har jag försökt sätta mig i badkaret istället i ett försök att ha iaf draperiet att skyla mig med. Ibland har denna dröm avbrutit sexdrömmar och då vill personen att jag ska leka med mig själv samtidigt som jag kissar. INTE sexigt. Vaknar alltid förbannad, frustrerad och jättekissnödig.

Har fått ett avslut på mina kissnödighets-drömmar.
Den här gången var jag hemma hos mina föräldrar (mitt barndomshem) och dem satt på bottenvåningen medans jag var i mitt rum. Som vanligt behövde jag kissa och det var en tjej som hindrade mig (hon var ganska lik den där tjejen som slåss med Arya hela tiden i Game of Thrones), det gick det till en punkt där hon försökte skruva ut dörrkarmen för att jag inte skulle kunna stänga in mig alls, men den här gången fick jag nog och i ren vansinnes ilska tog jag tag i kragen på henne och kastade henne huvud först ner för trappen så hon slog huvudet i väggen, bröt nacken och dog. Gick ner för att kolla om hon faktiskt var död och sedan kollade jag iskallt mot mina föräldrar som jag kunde se i vardagsrummet med en "se vad ni fick mig att göra"-blick och började sedan lugnt gå uppför trappen för att äntligen få gå på toa i lugn och ro. Vaknade innan jag hann det dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in