2012-12-25, 18:10
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milami
Hm, intressant. Kan du utveckla lite varför du tror så?

De vanliga mardrömmarna kommer och går, så har det varit under flera år. Har mått väldigt dåligt psykiskt de senaste åren så det är troligen det som spökar.

Alla slags båtar i drömmar brukar representera sig själv och sitt liv och du säger att du drömmer om en sjunkande båt där ingen kommer till undsättning. Våld i drömmar är typiskt när man har undertryckta aggressioner mot sig själv eller andra i sin närhet som endast man får utlopp för i drömmarna. Med våldsdrömmar kan det vara så också att de inte slutar förrän man själv kommit fram till vad det beror på och om det finns något sätt att uttrycka sina aggressioner i verkliga livet istället. Så som att konfrontera eller kanske börja träna.
Citera
2012-12-25, 18:13
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kgrei21
Störda drömmar. alltid om en björnjävel!

Återkommande drömmar där björnar stirrar på mig. ca 10 nätter, i rad. en gång bet den mig.

Nyligen hade ena björnen ungar som försökte komma nära mig. minns inte mer än att jag är rädd för björnen. den biter iallafall inte längre.

inatt drömde jag om samma björn igen.
Först drömde jag om ett stall där jag hittade en ensam räv med rabies(jag antog att den hade det) Den bet mig så jävla hårt, kändes i drömmen. Den försvann och jag hamnade i skogen där jag mötte björnen.
Den var utstött såg jag nu, den hjälpte mig när jag blev attackerad av en svartbjörn.
(den återkommande björnen är brun om det har betydelse, den förföljer mig i drömmarna)

den följde efter mig i drömmen, var på avstånd men jag visste att denna björn var snäll för den vaktade så inte de andra björnarna kom mot mig.
Vi mötte en isbjörn, vet inte hur vi hamnade i arktis. Björnen gav mig sin form - jag blev en björn så då lät isbjörnen mig vara.
Jag såg EN ensam pingvin som glodde på mig och ett förmål från mitt arbete haha.
I björnform slungades jag ut i havet, sedan vaknade jag upp i skogen.
Samma svartbjörnar attackerade, jag tog skydd under ett täcke. (började vakna här tror jag för jag hade täcket i ansiktet)
Jag hittade brunbjörnen och sökte skydd där, den tog med mig på sin rygg och jag vaknade.

Öh. ja. det var dagens.
Drömmer alltid om denna brunbjörn, tidigare har den dock varit aggressiv och jagat mig. men ju mer den möter mig i drömmen desto mindre "farlig" blir den.
Den har ju t.ex. visat mig sina ungar, men jag har varit rädd då och gömt mig.
Försökt söka på drömtydning björn men jag hittar inget som passar in.
Iallafall så räcker det med att någon nämner en björn, jag ser en björn i en reklam så kommer dessa drömmar, varför just björnen å inte nåt annat? (sen äre klart, det är björndrömmarna jag minnst för att de återkommer, drömmer troligen annat också..)

Varsågod å tolka, kan ju uppdatera om den dyker upp fler nätter

Har själv också haft några djur som återkommit i mina drömmar. Tog reda på vad det betyder och det är så att de representerar något man har ångest och oro för. Det kan ofta handla om sitt kärleksliv/sexliv eller något man vet att man borde göra/ta tag i men hela tiden skjuter upp. Identifera vad som oroar dig och acceptera och eller hantera det så ska du se att björnen försvinner.
Citera
2012-12-25, 21:31
Medlem
SkinnyBitchs avatar
När jag mår psykiskt dåligt så drömmer jag ofta att jag gör illa folk. Jag är alltid jättearg, jag verkligen kokar av ilska. Jag skriker och är allmänt otrevlig, och sedan slår jag personen i fråga eller skadar den på annat sätt. Det är alltid olika personer jag är arg på. Ibland är personen någon jag känner, men ibland kan det vara någon helt random. Drömmen brukar ofta sluta med att jag skäms väldigt mycket inför de personer som sett mina vredesutbrott.

Är det någon som vet vad det betyder när man drömmer om sådan här ilska och att göra illa andra? Det skulle vara väldigt intressant att veta.
Citera
2012-12-25, 22:15
Medlem
cirkusclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyBitch
När jag mår psykiskt dåligt så drömmer jag ofta att jag gör illa folk. Jag är alltid jättearg, jag verkligen kokar av ilska. Jag skriker och är allmänt otrevlig, och sedan slår jag personen i fråga eller skadar den på annat sätt. Det är alltid olika personer jag är arg på. Ibland är personen någon jag känner, men ibland kan det vara någon helt random. Drömmen brukar ofta sluta med att jag skäms väldigt mycket inför de personer som sett mina vredesutbrott.

Är det någon som vet vad det betyder när man drömmer om sådan här ilska och att göra illa andra? Det skulle vara väldigt intressant att veta.
Med sådana drömmar försöker ditt undermedvetna få dig att förstå hur det ligger till. Antingen sväljer du din ilska vilket gör att du mår du psykiskt dåligt eller så är det tvärtom att du är utåtagerande och sårar människor, vad vet jag, känner ju inte dig. Men en sak är säker, dina drömmar vill få dig att förstå orsaken varför du mår dåligt
Citera
2012-12-26, 12:34
Medlem
GeneticHerbss avatar
Hej! Jag äter nu circadin,atarax och citalopram dagligen..

Jag sover extremt konstigt och drömmer "mardrömmar" varje natt iallafall vad jag kan komma ihåg. Dessa mardrömmar är inte alltid läskiga utan ibland är dom bara jobbiga och det känns som att dom kräver väldigt mycket energi eftersom jag känner mig oftast trött och outvilad på morgonen.

Jag slåss väldigt ofta i drömmarna också även fast jag inte är det minsta våldsam i verkligheten och det händer även att min sambo får ta emot smällarna när det blir riktigt frustrerande drömmar.. Ser mig oftast i tredje person i slutet av drömmarna och sedan kan jag vakna upp på en sekund helt svettig tre på natten.

Är nog allt jag kan komma på i skrivande stund..
Citera
2012-12-27, 03:42
Medlem
nonameds avatar
Återkommande mardröm att insekter äter på mitt skin, suger och är under skinnet. Brukar släppa när jag reser på mig. Men känner mig lite mer levande efter varje gång.
Citera
2012-12-28, 22:17
Medlem
Jag har under en längre tid (ca 2-3 år) drömt att jag har ormar eller spindlar i sängen. Jag skriker i sömnen, ställer mig upp. Jag vaknar ofta av att jag står och skriker någonstans i lägenheten. I sömnen försöker jag kontrollera sängen så att det verkligen inte finns något i den. Det börjar bli jobbigt nu, är alltid trött på dagarna eftersom jag flera nätter på en vecka sover väldigt dåligt.
Till saken kan nämnas att jag tidigare hade en otrolig fobi för ormar men som jag tillsammans med en KBT-psykolog lyckades få bukt på. Nu är jag inte rädd i verkligheten, varken för ormar eller spindlar.

Vet någon hur detta kommer sig?
Citera
2012-12-31, 01:16
Medlem
Jag kom att tänka på en dröm som jag hade för längesedan!

Det utspelade sig i en skola som jag gick i på gymnasiet, som jag inte alls trivdes i. Jag stod i ett lärarrum och åt ett svart äpple samtidigt som jag vittnade till en våldtäkt på en ung flicka.

Jag har inget mer att gå på, men jag är väldigt nyfiken på vad det svarta äpplet har för symbolik i drömmen. Varför svart äpple + våldtäkt?
Citera
2013-01-01, 14:42
Medlem
Devilrys avatar
Imorse drömde jag att jag tryckte på en länk på flashback och kom in på ganska grov barnporr. Blodiga bebisar med extremt stora dildos i sig, kvinnor och män som torterade ihjäl barn, barn som låg i nedskitna blöjor bredvid folk som våldförde sig på andra bebisar osv osv.

Blev först lite chockad, men efter ett tag fortsatte jag att klicka vidare till fler bilder och filmer. Minns att jag tyckte all avföring/scat var rätt äckligt, men att det i sammanhanget var bättre än inget.

I drömmen var det första gången jag någonsin såg barnporr på nätet.
Har aldrig sett barnporr IRL och är inte intresserad av barn.

Värt att nämnas kanske är jag "jobbat" på mina drömmar i ett par månaders tid genom att skriva ner vad jag drömmer, meditera och ägna delar åt dagen av att tänka på vad jag drömt under sömnen.
Senast redigerad av Devilry 2013-01-01 kl. 14:49.
Citera
2013-01-02, 03:26
Bannlyst
Drömde inatt att djävulen vill åt mig.

Började med att jag var vid min stuga med mina kompisar, sen helt plötsligt så får min kompis som stod o grilla masa eld i ansiktet o sprang i köket och där inne läckte gas. Allt sprängde så flög det ut saker mot vägen på 2 barn som cyklade o dog dem. Så fort jag såg det sprang in till grannarna i er trapphus(?) o där var alla ringklocks knappar intryckta, så jag smällde in dörren o försökte prata med dem som satt där men dem var som zombisar/blackeyeds.
Så jag sprang in till nästa o där öppnar någon o säger "ambulansen är redan påväg" så säger jag "djävulen vill döda mig!!" Så svarar hon (hon var rätt het faktiskt) "du knäpp ellerhur?" Och då helt plötsligt så går den port telefonen igång med en röst som säger "djtswe det är djävulen, jag har ett budskap du ska föra vidare till världen" sen vaknar jag upp...

Vad handlar detta om?:O
Citera
2013-01-02, 09:31
Medlem
LasseLarssons avatar
Vaknade i natt av att min sambo väckte mig eftersom jag tydligen hade letat i sängen efter några kulor. Jag hade vänt på täcke, tagit hennes hand och letat mellan hennes knogar efter dessa kulor. Jag har drömt om dessa kulorna någon natt innan också, men då har jag bara pratat i sömnen om att jag måste samla in dom i någon kulpåse. Men nu blev min sambo lite rädd för tydligen så var jag rätt arg över att jag inte hittade dom.

Någon som kan ge sig på en tolkning? Har ingen aning om vad det är för kulor, kommer inte ihåg något av det jag håll på med heller.
Citera
2013-01-03, 21:38
Medlem
Har ett par konstiga drömmar jag skulle vilja ha hjälp med att tyda.
1 spelade world of Warcraft och var liksom själv o spelet (det är jag alltid när jag drömmer om det så kanske inget speciellt) men sen skulle jag använda ett par batterier, så sa någon jag spelade med då att jag borde skära av dom på mitten så det blir fler av dom. Kände att det började bränna lite i handen av syran som runnit ut, men tänkte inte mer på det sen.

Kan tillägga att jag spelar WoW väldigt mycket men har inte kunnat göra det på ett par dagar så drömde förmodligen just det för att jag var sugen på det. Men batteri-delen är lite skummare.

2 jag var hemma hos min pappa sent på kvällen och skulle gå hem (bor hos min mamma) men kändes jättedumt att gå och lämna honom ensam. För att vara snäll gick jag med på att jag skulle ta med några chokladkakor hem till mina syskon från honom. Hela vägen hem oroade jag mig för att jag skulle tappa dom. Hela drömmen var väldigt obehaglig, stämningen var lite som i en skräckfilm.

3 min bror stod under en fallande byggnad och dog. Resten av drömmen hade jag total panik över detta men kände endå att det egentligen var en dröm.

Drömmer ibland att jag har sån panik genom hela drömmen, skriker, gråter osv. Skulle va kul att veta vad det beror på med.

Fan vad text det blev nu, hoppas nån orkar läsa skriver från mobilen nu med så kan va lite kasst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in