2004-06-13, 10:58
Medlem
Johabbed bin Laugssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Vilka svenska band finns det?

The Sounds, Soundtrack of our lives, The Hives, Sahara Hotnights(!)

Det är bara att börja kolla upp medlemmarna.

Jag tror du tänker alldeles för stort. Hade det handlat om band i den storleksgraden så hade man skrivit "ett av våra allra största rockband" och deras skivförsäljnings- och utrikesframgångar hade beskrivits. Nu verkar det handla om något halvkänt nyligt band som mest musikkritiker förälskade sig i förra året.
Citera
2004-06-13, 11:02
Medlem
lechefs avatar
Rockstar

Ur aftonbladet: "Pojkvännen, en känd svensk rockstjärna, band henne för att hindra henne från att fly från huset." Då kan vi räkna bort Sahara Hotnights.

"Rockstjärnan är en av frontfigurerna i ett av förra årets mest omskrivna svenska band. ". Således plockar vi även bort The Sounds. (Om man nu kan lita på "frontfigur")

Soundtrack of Our lives är mkt äldre än 24.

Killarna i Melody Club är födda runt 78-79 så det kan vara ngn av dom. Mando Diao är ca. 23-24 år.
The Hives har jag inte lyckats ta reda på hur gamla dom är.

Sen skulle det kunna vara nåt taskigt demoband med tanke på hur aftonbladet definierar "rockstjärna"
Citera
2004-06-13, 11:02
Medlem
Det kan mycket väl vara Mando Diao, kom jag att tänka på. Återkommer efter lite snokande med ytterligare besked.
Citera
2004-06-13, 11:09
Medlem
lechefs avatar
Mando Diao kommer från Borlänge och detta utspelade sig söder om sthlm. Troligen "rockstjärnans" hem så jag är tveksam till Mando. Har vi några heta band från södra sthlm??
Citera
2004-06-13, 11:09
Medlem
Mando Diaou-sångaren Björn Dixgård har tidigare varit våldsam mot kvinnor... http://217.75.104.59/scandinavia/sho...ght=mando+diao

Dock så skriver Aftonbladet i dagens artikel bara om våld mot en ex-flickvän, och radioprataren var väl knappast en sådan?
Citera
2004-06-13, 11:11
Medlem
det känns som om det är ett one-hit-wonder band, eftersom det annars skulle stå att de ska spela på festivaler å sånt i år... hittar ingen lista på hultans gamla band, men de finns ju chans att de förmodligen spelade där, då de flesta svenska gör det...
Citera
2004-06-13, 11:17
Medlem
James Fjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonyigen
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...491198,00.html

bem kan det här vara då???

Jag kolla på rockbjörnen 2003 och nog f-n är killen på fotot om man kollar via photoshop, lik den längsta killen i The Sounds, kolla bildspelet på rockbjörnens 2003-sidan, han med slipsen s a s! Samma typ av frisyr och adamsäpplet, ganska tunna axlar de var ju stora 2003 s a s!

eller?

James "Sherlock Holmes" Fjong
Citera
2004-06-13, 11:20
Medlem
födelsedagar i mando diao:

gustav noren: 1 februari 1981
björn dixgård: 18 maj 1981
cj fogelklou: 15 augusti 1980
samuel giers: 18 februari 1980

källa: mandodiao.tk
Citera
2004-06-13, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPAMZ
Och du kom med ditt första inlägg på FB som avslöjade om möjligt ännu mindre nytt om 24-åringen....

tja, om du tycker det är intressant att läsa utdrag av vad som står i redan publicerade länkar i tråden förstår jag att du kallar dig spamz...
Citera
2004-06-13, 11:28
Medlem
Födelsedagar i The Sounds:

Felix Tegsell Rodriguez: November 19 1979
Jesper Anderberg: November 11, 1981
Johan Bengtsson: May 3, 1979
Maja Ivarsson: October 2, 1979
Fredrik Nilsson: April 28, 1979

Några som passar in, med andra ord. Fast att kalla någon i det bandet förutom sångerskan för frontfigur känns jäkligt dassigt. Dessutom tror jag Aftonbladet nog hade skrivit att de hade stora försäljningsframgångar (för det hade de väl, relativt?) och att de blev stora utrikes också.
Citera
2004-06-13, 11:28
Medlem
Mando Diao är från Borlänge och the Sounds (som f.ö har en KVINNLIG frontfigur) är från Helsingborg, Mwlody Club från Växjö. Så då kan vi nog utesluta dem. Tror ingen av dem har bott i Haninge - eller har sina föräldrar där i närheten (nu står det iofs inget om var föräldrarna bor, men jag antar att det är i Sthlms-området).

Och det lär ju ändå inte vara något band i den kalibern (Expressen nämner f.ö inget om nån "rockstjärna" i en artikel om samma händelse).

Det troligaste är att det är nåt litet halvsunkigt band som släppte en singel eller två förra året och som gillades av Per Bjurman och en fanzineskribent i förbifarten i nån krönika.
Citera
2004-06-13, 11:29
Medlem
Ngn från Latin Kings kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här