2010-10-03, 23:43
Medlem
funts avatar
Har ett litet "dilemma", som rubriken lyder så blir jag alltid bakis som fan, det kvittar hur mycket jag dricker, dricker jag en kvarting på en kväll så blir jag inte överdrivet full, ganska lagom faktiskt. Dock dagen efter är jag alltid bakis, mår illa/ränneskita. Super jag ordentligt dagen före "bakisdagen" så blir jag liggandes hela dagen.

Jag testar olika metoder från kväll till kväll, bland annat att dricka mycket vatten innan jag går och lägger mig eller försöka nyktra till innan man går hem. Men lik förbannat så blir jag bakis.

Finns det andra metoder som inte innefattar piller och dylikt som funkar?
2010-10-03, 23:47
Medlem
Sombreromannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funt
Har ett litet "dilemma", som rubriken lyder så blir jag alltid bakis som fan, det kvittar hur mycket jag dricker, dricker jag en kvarting på en kväll så blir jag inte överdrivet full, ganska lagom faktiskt. Dock dagen efter är jag alltid bakis, mår illa/ränneskita. Super jag ordentligt dagen före "bakisdagen" så blir jag liggandes hela dagen.

Jag testar olika metoder från kväll till kväll, bland annat att dricka mycket vatten innan jag går och lägger mig eller försöka nyktra till innan man går hem. Men lik förbannat så blir jag bakis.

Finns det andra metoder som inte innefattar piller och dylikt som funkar?

Jag brukar dricka extremt mycket vatten eller apelsinjuice på kvällen och lagar till mig en god måltid. Ibland bara varma mackor, ibland fryspizza (något man är kapabel att göra när man kommer nittad hem). Och när jag vaknar så dricker jag någon multivitaminjuice och kaffe, även käkar en stadig frukost sen är dagen räddad!
2010-10-03, 23:48
Medlem
fraKturs avatar
Skippa alkoholen så ofta som möjligt
2010-10-03, 23:48
Medlem
kattrumpas avatar
Drick mindre
2010-10-03, 23:49
Medlem
pellesvanslooss avatar
Ta en stänk när du vaknar så slipper du baksmällan. Gammalt trick som morfar lärde mig.
2010-10-03, 23:49
Medlem
Sombreromannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattrumpa
Drick mindre

Fall du skulle läst så händer det ju även är han dricker lite. Även jag kan få detta dagen efter, fastän jag bara druckit 4 bärs på puben, (och blev aldrig onykter)
2010-10-03, 23:50
Medlem
funts avatar
För det är jävligt jobbigt, och om jag super på en fredag så kan jag aldrig supa på lördagen för jag alltid ligger bakis och inte mår bra :/
2010-10-03, 23:52
Medlem
Caens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraKtur
Skippa alkoholen så ofta som möjligt
...
2010-10-03, 23:53
Medlem
Sombreromannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funt
För det är jävligt jobbigt, och om jag super på en fredag så kan jag aldrig supa på lördagen för jag alltid ligger bakis och inte mår bra :/

Du kan ju alltid ha en bärs hemma vid sängen, så när du vaknar så jämnar du ut det hela brukar alltid hjälpa med en återställare!
2010-10-03, 23:54
Medlem
Znorres avatar
Ta en resorb innan du lägger dig.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Resorb
2010-10-03, 23:54
Medlem
funts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sombreromannen
Du kan ju alltid ha en bärs hemma vid sängen, så när du vaknar så jämnar du ut det hela brukar alltid hjälpa med en återställare!
Haha, har testat det en gång... Blev inte bra, direkt när jag fått ner den så fick jag springa till toan och brottas med drakula
2010-10-03, 23:55
Medlem
frigolitpannas avatar
Nu är ju alkohol ett gift, som vissa människor tål jävligt dåligt. Du verkar vara en av dom, det borde väl vara tillräckligt för att sluta upp med skiten...
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in