2010-10-03, 22:53
Medlem
Frej10s avatar
Hej!

Jag har varit väldigt sen med att uppdatera min iPhone 3G till den nyare versionen iOS 4.1. Jag köper alla mina appar direkt via min iPhone och vill nu föra över dem till mitt iTunes bibliotek för att kunna uppdatera min iPhone.

Problemet är att när jag kryssar för rutan "synkronisera program", med min iPhone väl ansluten till iTunes 10.0.1, så vanar iTunes att mina appar på iPhonen kommer att tas bort.

Som ni ser så är jag inte expert på iTunes och vänder mig till er kära Flashbackare, har ni någon lösning till mitt problem?
Citera
2010-10-03, 22:57
Medlem
Sombreromannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frej10
Hej!

Jag har varit väldigt sen med att uppdatera min iPhone 3G till den nyare versionen iOS 4.1. Jag köper alla mina appar direkt via min iPhone och vill nu föra över dem till mitt iTunes bibliotek för att kunna uppdatera min iPhone.

Problemet är att när jag kryssar för rutan "synkronisera program", med min iPhone väl ansluten till iTunes 10.0.1, så vanar iTunes att mina appar på iPhonen kommer att tas bort.

Som ni ser så är jag inte expert på iTunes och vänder mig till er kära Flashbackare, har ni någon lösning till mitt problem?

Fall du trycker uppdatera så kommer den skapa en säkerhetskopia där alla dina sms, låtar, appar och inställiningar kommer att sparas (nästan 100% säker på att apparna med sparas)
Citera
2010-10-03, 23:01
Medlem
Frej10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sombreromannen
Fall du trycker uppdatera så kommer den skapa en säkerhetskopia där alla dina sms, låtar, appar och inställiningar kommer att sparas (nästan 100% säker på att apparna med sparas)

Hur kommer jag åt dessa appar i så fall? Om man går in på inställningar i iTunes så kan man se när man senast har säkerhetskopierat, men det står inget om att överföra kopieringen till iTunes-biblioteket...
Citera
2010-10-03, 23:06
Medlem
Sombreromannens avatar
Citat:
Hur kommer jag åt dessa appar i så fall? Om man går in på inställningar i iTunes så kan man se när man senast har säkerhetskopierat, men det står inget om att överföra kopieringen till iTunes-biblioteket...

Automatik min vän!

Efter uppdatering så känner telen av att den blivit återställd och kommer därför fråga dig fall du vill ladda in den senaste säkerhetskopian
Citera
2010-10-03, 23:08
Medlem
Sombreromannens avatar
Frej kollade precis, inte hundra på att dina appar sparas! för att vara på säkra sidan, så kan du skaffa ett program som heter aptbackup, som sparar dina appar.
Citera
2010-10-03, 23:12
Medlem
Frej10s avatar
Jag löste det på egen hand tillslut! Klickade på iPhone-ikonen i iTunes och klickade därefter på överför köp. Apparna synkroniseras över as I speak!

Tack ändå för hjälpen
Citera
2010-10-03, 23:13
Medlem
Sombreromannens avatar
Citat:
Jag löste det på egen hand tillslut! Klickade på iPhone-ikonen i iTunes och klickade därefter på överför köp. Apparna synkroniseras över as I speak!

Tack ändå för hjälpen

Jaha, jag trodde det var de som var problemet, att de inte funkade x)

Och nu när vi ändå är igång, du är inte intresserad av att jailbreaka din 3g. Jag har en iphone 3g jag med, och jag jailbreakade den. Nu har den alla funktioner som 3gs har b.la multitasking och egen bakgrundsbild på menysidan!
Citera
2010-10-03, 23:21
Medlem
Frej10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sombreromannen
Jaha, jag trodde det var de som var problemet, att de inte funkade x)

Och nu när vi ändå är igång, du är inte intresserad av att jailbreaka din 3g. Jag har en iphone 3g jag med, och jag jailbreakade den. Nu har den alla funktioner som 3gs har b.la multitasking och egen bakgrundsbild på menysidan!

Nja, jag tycker att användarinterfacet blir extremt fult när man jailbreakar iPhonen.
Citera
2010-10-03, 23:42
Medlem
Sombreromannens avatar
Citat:
Nja, jag tycker att användarinterfacet blir extremt fult när man jailbreakar iPhonen.

Ingen skillnad?
Citera
2010-10-04, 00:31
Medlem
Citat:
Va?
Det blir ingen skillnad alls
Citera
2010-10-04, 01:02
Medlem
Sombreromannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Va?
Det blir ingen skillnad alls

Det jag menade
Citera