2010-10-03, 21:17
Medlem
Knullgummits avatar
Hej!

Idag bestämde jag mig för att genomföra en formatering på datorn (dock helt i onödan då problemet jag har med fpsdrop i samband med hög cpu-användning fortfarande ligger kvar)

Jag hade Windows Vista från första början på datorn, men fick en laglig nyckel och så från Microsoft via skolan till ett Windows 7, så jag har kört med det i 1½-2 år. Innan jag formaterade var jag lite för snabb och råkade ta produkt-id istället för produktnyckeln, vilket såklart inte fungerade när jag skulle skriva in nyckeln.

Har inte heller inloggningsuppgifterna kvar till Microsofts sida där jag laddade hem Win7 samt fick nyckeln.

Hade tidigare nyckeln uppskriven på insidan av skivfodralet tillsammans med den brända Win7-skivan, men den har försvunnit, har bara skivan kvar.

Så hur som helst, kör nu på mina 30 dagar tills jag behöver aktivera Windows. Vad ska jag göra? Vill helst inte skaffa mig en piratnyckel när jag tidigare haft en äkta licens.

Kan jag på något vis få tag på den genom produkt-ID:t som jag har? Eller är jag helt körd?
Citera
2010-10-03, 21:28
Medlem
EugeneHutzs avatar
Varför inte höra med Microsoft Windows support...
Citera
2010-10-03, 21:31
Medlem
Knullgummits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneHutz
Varför inte höra med Microsoft Windows support...

De har ju inte sin support öppen under helgen, så jag tänkte försöka hitta en lösning innan man ringer in dit nästa vecka och hör med dem. Skadar ju inte att kolla runt lite först...
Citera
2010-10-04, 01:56
Medlem
Andreasvbs avatar
Bara hoppa över nyckeln, fungerar i 30 dagar utan aktivering (120 med rearm).

Sedan ringer du supporten när du har tid.
Citera
2010-10-04, 08:02
Medlem
flanellografs avatar
Så länge du inte har ett kvitto lär supporten inte kunna hjälpa dig.
Citera
2010-10-04, 10:00
Medlem
Terror828s avatar
testa med Windows 7 Loader
Senast redigerad av Terror828 2010-10-04 kl. 10:00. Anledning: ...........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in