2010-10-03, 19:57
Medlem
Svampiss avatar
Tjena, Jag har en Audi 100,
Och nu på senaste tiden har det börjat komma ljud från vänster framhjul, Kan även vara underbilen..
Min farsa tyckte att det lät där ifrån..

Så när jag kör bilen i över 30 och åker över små ojämna saker i vägen så kommer det något "plåt" ljud,
det kan vara något under förarsätet som hoppar till, men jag tycker det är hjulet.
Det började för ett tag sedan, men när jag tvätta bilen så försvann det i 1 vecka, men nu kom det igen..

Imorgon ska jag hissa upp bilen och titta om något sitter löst, då jag bytta avgasrör för 3 månader sedan. Men det borde inte vara den som låter, när det nu kommer från vänster framhjul.

Någon som misstänker något annat?
Det kommer inget ljud när jag svänger, endast av ojämnheter i vägen..
Citera
2010-10-03, 20:10
Medlem
Jag vet inte men bromsskölden kanske ligger lite för nära skivan så att det skallrar. Isf är det ju bara att bryta till den lite.
Citera
2010-10-04, 20:55
Medlem
B. Mystics avatar
Kan vara fjädern som är skadad.
Citera
2010-10-05, 10:50
Medlem
k0rv3ns avatar
Brusten fjäder eller glapp i styrled kan det vara.
Citera
2010-10-05, 13:31
Bannlyst
Jag hade samma problem, och det visade sig att bultarna till mitt vänstra framhjul ej var ordentligt åtdragna! Den enda som satt ordentligt var låsbulten. Detta upptäcktes f.ö. 2 dagar efter att bilen varit på service...
Citera
2011-12-21, 22:31
Medlem
har en fråga...
har en BMW e46 skall byta styrväxel på den, den glappar.. men när jag kollade runt så finns det fler olika och välja i mellan broende på modell, och den modell som jag har finns det bara 3st av i hela landet!!!!
kan man använda något av de andra modellerna???
Citera
2011-12-21, 23:08
Medlem
Hej!

Har under en liten tid haft ett klonk från framvagnen i min E46:a. Har haft den på lyft och bänt i stag osv men inte hittat något den vägen. När jag idag la händerna på däcken och rycker fram och tillbaka så känner jag att det finns ett spel, som att det finns ett glapp. Räcker detta för att kunna dra om slutsats för att veta vad som är fel?
Citera
2011-12-22, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amir81
Hej!

Har under en liten tid haft ett klonk från framvagnen i min E46:a. Har haft den på lyft och bänt i stag osv men inte hittat något den vägen. När jag idag la händerna på däcken och rycker fram och tillbaka så känner jag att det finns ett spel, som att det finns ett glapp. Räcker detta för att kunna dra om slutsats för att veta vad som är fel?

Nej, inte om du utelämnar informationen om hur du höll händerna. Men om du nu höll vänster hand klockan 9 och höger klockan 3 så går det delvis dra en slutsats. Antingen en styrled, inre eller yttre.

Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in