2010-10-03, 18:14
Medlem
Brutes avatar
Jag har hittat ett webforum med ett par underforum med inriktning på Flashback.

Trådar om kartläggning av FB-sponsorer och uppmaningar att alla skall skriva till de så att de upphör med annonsering. (Uttalat att det ej skall framgå att det endast är någon enstaka som vill sätta dit FB om de blir flera som skriver till sponsorerna)

Trådar som tar upp enskilda FB-ämnen där de kritiserar både användare och moderatorers beteende.

Ett underforum för troll-raider mot Flashback. Denna del är låst och kan öppnas om man skickar in sitt FB-trollkontonamn för godkännande.

De som modererar där har samma namn/avatarer som en del moderatorer här på FB.

Trådarna innehåller långa skärmdumpar från FB, där medlemmarna fortsätter diskutera trådarna, även såna som låsts här på FB.

De diskuterar moderatorer och användare. Jag har dock ej sett någon outning, mer än ett namn som sägs vara outat här på FB och endast hänvisas till i någon tråd där inne.

FB-medlemmar får egna undertrådar där inne, där t ex en medlems pedofili eller drogberoende diskuteras.

Jag sökte på forumnamnet här på FB, utan att hitta det. Vet ej om jag skall länka eller om det kan bryta mot någon regel.

Om det är folk som ändå vet vad jag syftar på, eller om mod ger ok att jag skriver ut forumnamnet, så är diskusionsunderlaget av underrättelsekaraktär, att upplysa om vad som tas upp och vad som kan vara på g i form av gerillaattacker här inne eller mot sponsorer.

//Brute
2010-10-03, 18:23
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Min första tanke var Linda P men låter inte som det, och jag tror inte att du bryter mot några regler om du postar länken.
2010-10-03, 18:23
Medlem
Nu har de fan ta mig gått för långt, flashback motarbetas utan något motstånd alls. Jag anser att vi går till motattack, hårt utav bara helvete.
2010-10-03, 18:25
Medlem
mleytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Jag har hittat ett webforum med ett par underforum med inriktning på Flashback.

Trådar om kartläggning av FB-sponsorer och uppmaningar att alla skall skriva till de så att de upphör med annonsering. (Uttalat att det ej skall framgå att det endast är någon enstaka som vill sätta dit FB om de blir flera som skriver till sponsorerna)

Trådar som tar upp enskilda FB-ämnen där de kritiserar både användare och moderatorers beteende.

Ett underforum för troll-raider mot Flashback. Denna del är låst och kan öppnas om man skickar in sitt FB-trollkontonamn för godkännande.

De som modererar där har samma namn/avatarer som en del moderatorer här på FB.

Trådarna innehåller långa skärmdumpar från FB, där medlemmarna fortsätter diskutera trådarna, även såna som låsts här på FB.

De diskuterar moderatorer och användare. Jag har dock ej sett någon outning, mer än ett namn som sägs vara outat här på FB och endast hänvisas till i någon tråd där inne.

FB-medlemmar får egna undertrådar där inne, där t ex en medlems pedofili eller drogberoende diskuteras.

Jag sökte på forumnamnet här på FB, utan att hitta det. Vet ej om jag skall länka eller om det kan bryta mot någon regel.

Om det är folk som ändå vet vad jag syftar på, eller om mod ger ok att jag skriver ut forumnamnet, så är diskusionsunderlaget av underrättelsekaraktär, att upplysa om vad som tas upp och vad som kan vara på g i form av gerillaattacker här inne eller mot sponsorer.

//Brute
Väldigt intresserad över att få tag på det forumet
2010-10-03, 18:25
Bannlyst
Patetiskt att de ger sig på användarna när det främsta syftet verkar vara nedsläckning iom sponsorgrejjen.
2010-10-03, 18:27
Medlem
Brutes avatar
Forumet har nu fått ett inlägg av någon moderator där som informerar om ökad besökstrafik, p g a att så många idag googlar efter någon blogg om publicerade flashbackmedlemmar och råkar hamna på deras forum istället.

//Brute
2010-10-03, 18:44
Medlem
Brutes avatar
Inga mer PM-requests, tack.

Jag har PM:at en mod och inväntar besked.

//Brute
2010-10-03, 18:45
Medlem
The Crashs avatar
Hade varit intressant med en länk då en sådan inte skulle bryta mot reglerna.

Såg att diskussioner ang. Kockens tråd var aktuella så jag tar tillbaka mitt tidigare påstående.
Senast redigerad av The Crash 2010-10-03 kl. 19:19.
2010-10-03, 18:45
Medlem
tantvrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiania
Nu har de fan ta mig gått för långt, flashback motarbetas utan något motstånd alls. Jag anser att vi går till motattack, hårt utav bara helvete.
Tack vare en viss skitregel så tillåts inte raid-trådar mot andra forum här på flashback. Idiotregeln förstörde det roligaste (då, för tillfället och även nu) med flashback.

Edit: Här hittade jag meddelandet https://www.flashback.org/t615983
Vet inte varför jag lägger upp den egentligen

För att bidra till topic så tycker jag man avskaffar eller bara ändrar regeln, t.ex som att raid-trådar tillåts men om det går överstyr låser man det igen. Eller om flashback skulle bli raidat tycker jag man avskaffar den helt, se det som värnplikten.
Senast redigerad av tantvrist 2010-10-03 kl. 18:51.
2010-10-03, 19:06
Medlem
Brutes avatar
Vi får reklam!

Efter ca 200 läsare av den här tråden, har den redan nått förstasidestoff på det nya anti-FB forumet...

Sorry om jag håller er andra än "infiltratören" i mörkret ännu.
Eftersom det uppenbarligen handlar om personer med medlemskap både här inne och där, så är det lite delikat och risk för 1.06

//Brute
2010-10-03, 19:23
Medlem
Brutes avatar
Här kommer länken, så att de kan börja jubla över gratisreklamen där inne:

http://www.snatta.nu/forumdisplay.php?233-Flashback

//Idioten
2010-10-03, 19:35
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surreal.this
Patetiskt att de ger sig på användarna när det främsta syftet verkar vara nedsläckning iom sponsorgrejjen.

Ja nu kan det bara gå utför

"Hej Jan Axelsson
Hur många hundratusen konton ("medlemmar") har du skapat själv för att lura främst dina annonsörer?
"
länk

Det är ju bara 2st drönare som har hand om forumet, vem bryr sig?
Senast redigerad av fizzle 2010-10-03 kl. 19:37.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in