2010-10-03, 13:31
Medlem
heeliumapas avatar
Igr nr jag kom hem och skulle starta min dator s istllet fr att Windows brjar ladda s slocknar skrmen i ungefr en minut, varav ett fnster dr det str
"System Recovery Options"
- Select a language" (Sprket r redan valt och gr inte att ndra)
- "Select a keyboard input method" (Sprket US r markerat)
kommer upp.
Problemet med detta r att jag varken kan anvnda mus eller tangentbord fr att ndra mina instllningar, eller klicka p "Next". Hur lser jag detta? Jag har testat med bde gamla mss, gamla tangentbord men varken dem eller de nya fungerar.
Notera ven att datorn funkade fint igr morse.

Har ven skt lite p Google men d finner jag bara trdar och information om hur jag fr upp denna ruta nr man redan har startat upp datorn. Och har ven skt p Flashback men inte hittat den information jag letar efter, om jag har missat ngot s lnka grna.
Citera
2010-10-03, 14:59
Medlem
Har provat gamla vanliga PS/2 tangentbord och mus i rtt portar fr har du dom tvrt om gr det inte. USB, trdlsa, adapter och annat avancerat skrp funkar inte heller om man inte satt p USB stdet fr dom i bios.
Citera
2010-10-03, 15:22
Medlem
heeliumapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Har provat gamla vanliga PS/2 tangentbord och mus i rtt portar fr har du dom tvrt om gr det inte. USB, trdlsa, adapter och annat avancerat skrp funkar inte heller om man inte satt p USB stdet fr dom i bios.

Frstod inte riktigt vad du menade eftersom det du skrev inte var srskilt ltt att frst. Men om det du vill komma fram till r om jag har testat PS/2 tangentbord och mus i rtt portar s ja, det har jag.
Citera
2010-10-03, 22:06
Medlem
Det borde funka...
Datorn ska vara helt avstngd nr du koppla in PS/2 prylarna.

r det brbar eller stationr?
mrkesdator eller byggt sjlv?
Citera
2010-10-03, 22:11
Medlem
heeliumapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Det borde funka...
Datorn ska vara helt avstngd nr du koppla in PS/2 prylarna.

r det brbar eller stationr?
mrkesdator eller byggt sjlv?

Stationr, byggt sjlv.

Datorn var avstngd nr jag kopplade in PS/2 prylarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in