2010-10-03, 13:25
Medlem
Har försökt hitta något bra recept på dessa men då min holländska är något begränsad har jag inte lyckats. Är det någon som har ett bra recept på dessa?
Citera
2010-10-03, 14:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizo99
Har försökt hitta något bra recept på dessa men då min holländska är något begränsad har jag inte lyckats. Är det någon som har ett bra recept på dessa?
Har du hörtalas om google att dom nu har en översättnings tjänst?
Varför inte pröva den ?

http://translate.google.se/translate...Dsv%26prmd%3Di
Citera
2010-10-03, 15:09
Medlem
Absolut.

Har dock enbart hittat detta receptet och det förklarar t.ex. inte vad köttkryddorna består av.
Citera
2010-10-03, 16:39
Medlem
klybans avatar
Jag får ju göra allt arbete åt dig, som du enkelt hade gjort själv.
Köttkryddor = vleeskruiden

http://translate.google.se/translate...%3Dsv%26sa%3DN
Citera
2010-10-03, 22:56
Medlem
Ser man på.

Vad vore Internet utan folk som inte har bättre för sig än att irritera sig på folk som inte googlar och googlar åt dom istället.

Tack för hjälpen.
Citera
2010-10-03, 23:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizo99
Ser man på.

Vad vore Internet utan folk som inte har bättre för sig än att irritera sig på folk som inte googlar och googlar åt dom istället.

Tack för hjälpen.
Jag ser det mer som en information om ett bra hjälpmedel som heter google translate.

Så när ska du göra dessa saker då, nu när du fått dina svar?
Citera
2010-10-04, 00:35
Medlem
GOOD-TO-MEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag ser det mer som en information om ett bra hjälpmedel som heter google translate.

Så när ska du göra dessa saker då, nu när du fått dina svar?

Hur i helvete kan du föreslå google translate för någon som behöver ett korrekt recept, google translate det är inte ens fullt utvecklat ännu och kan hitta på riktigt sjuka översättningar och horribla fel.

Sen att du ens orkar sitta och spela dryg och så jävla duktig när du inte ens ger vad han ber om.
Citera
2010-10-04, 01:16
Medlem
midnighttrains avatar
klistra in ett recept så kan vi översätta. vlammetjes är väldigt lätt att göra men varierar lite.

vleeskruiden är i stort sätt som grillkrydda.
här har du ett recept:

Ingrediënten

0,5 kg zeezout
25g basilicum
25g tijm
25g rozemarijn
25g oregano
12g knoflookpoeder
25g zwarte peper
25g kippenbouillonpoeder

havssalt, basilika, timjan, rosmarin, oregano, vitlökspulver, svartpepper och kycklingbuljongpulver om du nu hade svårt att förstå det.
Citera
2010-10-04, 13:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GOOD-TO-ME
Hur i helvete kan du föreslå google translate för någon som behöver ett korrekt recept, google translate det är inte ens fullt utvecklat ännu och kan hitta på riktigt sjuka översättningar och horribla fel.

Sen att du ens orkar sitta och spela dryg och så jävla duktig när du inte ens ger vad han ber om.
Ingredienserna lär ju inte vara direkt fel översatta, eftersom de är enstaka ord(för råvarorna) och där pallar google translate av det rätt så enkelt.
I beskrivningen hur man gör denna maträtt kan jag misstänka att det finns par meningsuppbyggnads fel, men inte så illa att det inte går att förstå ändå.
Så google translate var rätt väg att gå.

Sen var det lite uppenbart att det skulle komma få bra svar på denna utan att googla, hänger du med eller behöver du mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in