Citat:
Ursprungligen postat av prickigasandaler
Teknik går jag verkligen inte! Då borde jag kanske kunna detta, men man har liksom datakunskap i andra program också vetdu... Och enligt vad jag har sett och hört är inte en Macdator en PC. En mac är en mac. Det syftar iaf min datakunskaplärare på också, men det hör inte till saken.
Din datorkunskapslärare har fel. Mac körde förut på RISC-processorer och en "vanlig" PC kör på CISC-processorer.
Sen nåt år tillbaka bytte apple till "vanliga" processorer och går då att köra på "vanliga" PC. Det är därför project som hackintosh finns (Där man lägger in OS X på datorer som "egentligen" inte har stöd för det).
Som tidigare sagt; det är inte bara vad du svarar på uppgiften, utan också hur du svarar. Ge ett svar och lägg upp argument som styrker det, lägg upp eventuella argument som också visar varför det kan vara fel så har du nog en bra bit på vägen till ett högre betyg.
Du har fått ett par företag, Red Hat, IBM (Som jag tror äger Red Hat), Novell, Canonical och Mandriva. Leta upp information om de företagen så du kan rangordna dem.