2010-10-03, 10:38
Medlem
Hej kära FB:are,

Jag ska nu sälja min HP Pavilion tv1320eo för en relativt billig summa då grafikkortet är sönder. Har redan fått en köpare men då kom jag på följande:

Att jag inte formaterat om datorn som är lösenords-skyddat. Jag har CD-skivorna som krävs för detta men skärmen startar som sagt inte upp. Finns det något sätt att formatera om datorn ändå? (annars blir det lite konstigt för köparen om han köper en dator som är lösenordsskyddat?)
Citera
2010-10-03, 11:31
Medlem
X_surfers avatar
Koppla in hårddisken i en annan dator, med ett usb-kabinett.

http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=152539955

Men kolla först med en annan skärm t ex TVn så att du ser att det inte bara är skärmen
Citera
2010-10-03, 11:33
Medlem
Funkar det med en extern skärm via vga eller hdmi?
Citera
2010-10-03, 22:53
Medlem
Testade att koppla in den i en extern skärm, varpå den externa skrärmen slocknade. Betyder detta att felet snarare ligger i moderkortet? Om så är fallet, hur gör man då för att omformatera datorn?
Citera
2010-10-04, 14:35
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crimlex
Testade att koppla in den i en extern skärm, varpå den externa skrärmen slocknade. Betyder detta att felet snarare ligger i moderkortet? Om så är fallet, hur gör man då för att omformatera datorn?

Det skrev jag ju i mitt föregående inlägg, skruva ur disken skaffa ett USB-kabinett och koppla in disken via usb till en annan dator (disken brukar sitta bakom en liten lucka på undersidan)

och ja högst troligt är det ditt inbyggda grafikkort som har gett upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in