2010-10-03, 08:19
Medlem
KaptenProblems avatar
Finns det någon sorts öppenvård för par i Stockholm?
Jag är sedan 2009 ren från amfetamin, men inatt fick jag ett återfall.
Jag ville egentligen inte, min tjej tjatade och jag föll för den vita jävulens makt.
Även hon tog. Hon ren från ALLT sedan 2 år, men hon säger att hon inte kan vara med mig för hon e rädd att börja missbruka igen.
Hon gick just hem till sig.

Fick smset nyss om att det inte håller med droger för hon tror jag kommer få henne djupare in i droger.
Men hon har fel.

Jag föreslog parbehandling/terapi för det finns annat vi måste jobba på!
Inte fått svar ang det ännu av henne.
Men tror ni det kan hjälpa oss?
Till på köpet e hon gravid.!
Citera
2010-10-03, 08:36
Medlem
parbehandling/terapi låter som bra idé om ni är motiverade till en förändring. Lycka till!
Citera
2010-10-03, 08:38
Medlem
KaptenProblems avatar
Tack.
Jag är redo.
Men hon ambivalent.
Känns lite hopplöst just nu.
Citera
2010-10-03, 10:36
Medlem
Hej KaptenProblem!

Jätte bra att du verkligen inser att det var väldigt dumt och att du tar tag i problemet! Du är motiverad till att inte bruka droger och då har du ju en bra förutsättning för att verkligen sluta och aldrig mer ta!
Kan dock inte säga precis vart du kan få denna par-behandlingen men det kommer du nog kunna hitta när du söker hjälp för detta.

Kom ihåg att hålla koll på tjejen din dessa dagar innan ni söker hjälp, att vara gravid och bruka starka droger är väldigt farligt för fostret.

Jag önskar dig och din partner verkligen lycka till, för ni har motivationen så detta klarar ni! /Perssonarne
Citera
2010-10-05, 20:45
Bannlyst
Nu vet jag ej om de sökte som par eller inte men jag har stött på tre par på olika avgiftningar där killen och tjejen låg inne på avgiftning tillsammans. De fick olika rum och sex var förbjudet men nog fan knullades det friskt så fort de började må bättre tillsammans.

Så har ni kontakt med soc eller en bra läkare och ta upp ämnet när ni går ditt tillsammans så kanske han kan fixa det även om det inte direkt är riktigt och mer eller minre förbjudet. Anntingen så "peppar" de varandra att bli rena tillsammans eller så skär det sig och de går skilda vägar!

Så visst är det möjligt, men ni får ligga på soc och läkare rätt så friskt för att få det att funka!

Såg även en kille och tjej som blev tillsammans under de månader jag vistades där. Allt verkade fint men jag fick senare höra att killen började missbruka igen och tjejen försökte få honom att sluta men det hela slutade med att killen hamnade i arresten och blev dömd för misshandel efter att ha slagit tjejen gul och blå! Knark kan få en att begå verkligen korkade saker!

Hur som helst så önskar jag er lycka till med er två och den lilla saken som är på väg!
Citera
2010-10-05, 21:51
Medlem
Ne men vad förvånad man blir Först gnäller kärringen om vilja punda igen och sen skyller hon på dig.. Låter inte alls som brudar

Hur som helst så går det men inte det lättaste. En vän och hans flickvän var djupt nere i skiten med tunga droger och dem blev nekade parbehandling pga kostnadsfråga. Men kriga på
Citera
2010-10-30, 12:19
Medlem
Fertedoss avatar
Whiiiitetraaash!
Allvarligt talat så låter hon inte riktigt klok tycker jag som tvingar i dig amfetamin och sen säger att du kommer ta henne in i ett missbruk.
Citera
2010-11-01, 20:53
Medlem
mallvazs avatar
Smart att ta droger om hon e gravid
Citera
2010-11-02, 07:42
Medlem
Hej!
Jag och mitt ex var på avgiftning tillsammans för några år sedan så nog går det!
Tycks minnas att det finns en parbehandling i Kramfors som heter 12 och 12 (Elller nått liknande). Finns även flera olika behandlingshem för endast killar och tjejer där också så om ni inte kommer in där kan ni ju välja varsitt så är ni iaf nära varandra och kanske kan träffas på möten som dom har tillsammans. Korpberget däremot som är för båda könen är nog inget att rekommendera för där får du inte ens hälsa på det motsatta könet. En bit ifrån stockholm men det var det enda jag kunde komma på!

Lycka till!
Citera
2010-11-02, 08:11
Medlem
whoareyous avatar
Inte helt säker men jag tror att Basta i Nykvarn kan erbjuda vård för par.

www.basta.se

Hoppas det löser sig.
Citera
2011-12-17, 19:07
Medlem
CallMeBobs avatar
Vaddå TVINGADE dig att ta tjack? Skyll inte ifrån dig. Hon kanske gav dig dosen, men det var DU som valde att ta det!

Men ta nya tag, det e inte kört för att du tog ett återfall. Du har lärt dig nåt av det, gå vidare. Bästa vore nog om ni var på olika behandlingshem. Koncentrera dig på DITT tillfrisknande, och låt henne göra samma sak. SEN kan ni gå vidare.
Citera
2012-05-03, 21:05
Medlem
nocommentss avatar
Eller så tar ni båda en jävla överdos av heroin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in