2010-10-03, 05:51
Medlem
BobWilliss avatar
Fagerstaposten rapporterar:
Fagersta-Posten
Citat:
Tavlor med sexistiskt och allmänt människoförnedrande budskap sattes upp av personal på en toalett på boendet för de ensamkommande flyktingungdomarna. Ett tilltag som fick Anita Lilja-Stenholm, att reagera.

– Är det denna form av förnedrande människosyn som ska förmedlas i kommunens lokaler?
Någon som vet vem denna batikhäxa som reagerat är och som har själva tidningen och kan posta resterande bilder som kränker ensamkommande?
Citera
2010-10-03, 06:00
Medlem
Var väl Anders Zorns tavla med badande nakna kvinnor
Citera
2010-10-03, 06:08
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Hur kan svenskarna göra så mot dem stackars små liven. Rasister!
Citera
2010-10-03, 07:03
Medlem
charkovs avatar
Klart vi inte skall vara kränkande mot dessa charmiga, bedårande och älskvärda stackars flyktingbarn
Dom är säkert i behov av all den kärlek och omtanke dom kan få..
Citera
2010-10-03, 07:54
Medlem
nickedicks avatar
Gud i helvete så larvigt.
Vad hon indirekt måste mena är väl att hela Svenska folket i många år
varit rasister utan att veta om det.
Hur många utav pk eliten borde inte skämmas nu, sådan dasskonst finns närapå i varje hem.
Undra om Mona Muslim har eller haft något liknande hemma.
Hinner inte skriva mer då jag måste gå ut nu och rasta min rondellhund..
Citera
2010-10-03, 07:55
Medlem
locomotions avatar
Vad var det kränkande i bilden?
Citera
2010-10-03, 08:10
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locomotion
Vad var det kränkande i bilden?

Förmodligen att sjuksystrarna begår sexuella övergrepp mot en manlig patient.

Fantastisk artikel! Måste börja läsa fler landsortstidningar på nätet.
Citera
2010-10-03, 08:34
Medlem
toizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobWillis
Fagerstaposten rapporterar:
Fagersta-Posten

Någon som vet vem denna batikhäxa som reagerat är och som har själva tidningen och kan posta resterande bilder som kränker ensamkommande?

Om jag minns rätt så är hon ordförande i Fredrika Bremer-förbundet.
Fredrika Bremer var en fantastisk kvinna som förtjänar all respekt och en given plats i historieböckerna. De som i hennes namn numer kallar sig feminister har jag inte riktigt lika mycket till övers för

http://www.folkpartiet.se/ImageVault/Images/id_14001/compressionQuality_0/scope_0/ImageVaultHandler.aspx

En internetsökning visar att hon inte bara är fånig, utan gör mycket bra också. Bland annat är hon involverad i ett fistulasjukhus och det borde alla vara.

Jag är inte helt säker, men jag tror det är teckningar av en rätt högt ansedd konstnär som målar helt fantastiska tavlor: http://www.broreric.com/vykort.asp
Om så: det är inte lätt att vara konstnär i Sverige idag.
Citera
2010-10-03, 08:41
Medlem
locomotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Förmodligen att sjuksystrarna begår sexuella övergrepp mot en manlig patient

Men vadå sexuella övergrepp?... Han är på ett sjukhus och kanske har fel på snoppen eller något med ljumskarna och då var det mer en observation sjuksystrarna gjorde.
Citera
2010-10-03, 08:44
Medlem
toizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locomotion
Men vadå sexuella övergrepp?... Han är på ett sjukhus och kanske har fel på snoppen eller något med ljumskarna och då var det mer en observation sjuksystrarna gjorde.

Han fick erektion av den yngre sjuksystern - han är kränkt. Eller är det den unga sjuksystern som är kränkt av att han fick stånd? Eller den äldre för att kuken inte reste sig för henne?
Citera
2010-10-03, 08:45
Medlem
DRPOEs avatar
Dessa pojkar (ja det rör sig alltid om pojkar), är ju egentligen unga till medelåldersmän. Dom har sedan länge passerat stadiet för "formbara". Dom har sin käcka kvinnosyn och syn på samhället. Nu är dom här för att berika och förbättra vår, till alla batikhäxors stora glädje.
Citera
2010-10-03, 09:17
Medlem
Bengrots avatar
Var det verkligen någon av gossarna som tog illa vid sig? Kan de överhuvudtaget läsa?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in