2010-10-03, 04:49
Medlem
Someone-Who-Isent-Mes avatar
Steve Soltanian är en person som outar och kartlägger användare på Flashback. Jag har adress till webbplatsen men väljer att inte lägga ut denna eller skicka vidare till någon (så skicka inte pm!) då jag inte vill bli bannlyst. De användare det berör är användare men också moderatorer.

Troligen är det flera som har hört talas om detta och tom besökt hemsidan och jag undrar lite om varför han gör såhär? Vad kan någon få ut av att outa medlemmar från Flashback? Är det humorn som driver karln eller har han något problem med de som blivit outade?

Finns det något sätt vi kan få personen att sluta med det han gör?

/Användare som är orolig för sin anonymitet
2010-10-03, 05:37
Medlem
sketcells avatar
Ingen ledtråd om hur jag hittar sidan?
2010-10-03, 06:18
Medlem
charkovs avatar
Går det verkligen att luska ut användares identitet här på flashback?.
Skall väl inte vara möjligt, eller.. .
2010-10-03, 06:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Går det verkligen att luska ut användares identitet här på flashback?.
Skall väl inte vara möjligt, eller.. .
Klart det går, om man är jävligt tålmodig/bitter/uttråkad. Man kan ju tex. sitta och kolla igenom alla inlägg som en användare gjort, gissa lite och kanske komma på vem det är.

Varför man skulle vilja veta det har jag ingen aning om dock
2010-10-03, 06:40
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Klart det går, om man är jävligt tålmodig/bitter/uttråkad. Man kan ju tex. sitta och kolla igenom alla inlägg som en användare gjort, gissa lite och kanske komma på vem det är.

Varför man skulle vilja veta det har jag ingen aning om dock
Någon enstaka möjligtvis, tar för lång tid om man nu är ute för att sätta detta i system.

Kanske känslig fråga, men på ett finurligt vis kommer över användares epost-adress då?.
2010-10-03, 07:36
Medlem
TheGrims avatar
Det är inte omöjligt att få tag på folks uppgifter här på Flashback.
Man läser igenom personens alla inlägg sen pusslar man lite bara
och sen får man som en "stor bild" av personen.
Om man får tag på personens E-mail så kan man hitta personens
uppgifter på Facebook (om de registrerat sig med samma e-mail som på Flashback).
För att vara helt säker så ska man ha ett "fake-email konto" där man inte ger ut
någon sorts uppgifter och ej registrerar sig på sajter såsom Facebook, Bilddagboken osv
2010-10-03, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGrim
Det är inte omöjligt att få tag på folks uppgifter här på Flashback.
Man läser igenom personens alla inlägg sen pusslar man lite bara
och sen får man som en "stor bild" av personen.
Om man får tag på personens E-mail så kan man hitta personens
uppgifter på Facebook (om de registrerat sig med samma e-mail som på Flashback).
För att vara helt säker så ska man ha ett "fake-email konto" där man inte ger ut
någon sorts uppgifter och ej registrerar sig på sajter såsom Facebook, Bilddagboken osv

Precis, regga en email hos någon operatör för varje konto du har på olika ställen. Funkar inte http://mailinator.com i första ledet så ta någon känd operatör som inte forwardar ipadresser.
Undrar förresten om Steve Soltanian på Facebook i själva verket är ett hjälpmedel för den som försöker lista ut vem du är? Du kliver in där med ditt ip som de av någon anledning känner igen och sätter dig och klickar på folks namn tills du hittar ditt eget... bingo, sannolikheten att det är du rakar i höjden och det blir tusen gånger lättare att utesluta motsägelser osv för den (eller det program) som ser dig göra det här.
Senast redigerad av Einar-Fredrik 2010-10-03 kl. 08:04.
2010-10-03, 08:15
Medlem
dekanmis avatar
Om det finns något sätt att stoppa honom på? Mja, nej. Det tror jag inte. Skulle väl vara om alla han outad anmäler honom (för vad vet jag dock inte?). Och detta skriver jag med risk för att bli outad själv, såklart. Han sitter ju här och läser den här tråden och blir bara mer sporrad till att outa de som vill stoppa honom. Spelar ingen roll vad man försöker göra. Att försöka stoppa honom kommer endast att provocera honom till att hänga ut fler. Jag vet redan att han har uppgifter om mig, men eftersom att jag inte har försökt att dölja min identitet på något sätt så vet jag inte riktigt vad han skulle vinna på att outa mig. Men ja, det är väl hans grej helt enkelt. Vuxenmobbning i brist på övriga intressen.
2010-10-03, 08:15
Medlem
charkovs avatar
Förstår, men om man aldrig varit inne och skrivit i någon tråd eller öht. inte skrivit
på facebook. Då skall det vara lugnt, väl....Fast man reggat sig med samma epost!.

Egentligen inte brydd det minsta, bara lite nyfiken.
Senast redigerad av charkov 2010-10-03 kl. 08:18.
2010-10-03, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Om det finns något sätt att stoppa honom på? Mja, nej. Det tror jag inte. Skulle väl vara om alla han outad anmäler honom (för vad vet jag dock inte?). Och detta skriver jag med risk för att bli outad själv, såklart. Han sitter ju här och läser den här tråden och blir bara mer sporrad till att outa de som vill stoppa honom. Spelar ingen roll vad man försöker göra. Att försöka stoppa honom kommer endast att provocera honom till att hänga ut fler. Jag vet redan att han har uppgifter om mig, men eftersom att jag inte har försökt att dölja min identitet på något sätt så vet jag inte riktigt vad han skulle vinna på att outa mig. Men ja, det är väl hans grej helt enkelt. Vuxenmobbning i brist på övriga intressen.

När hans namn kommer fram så blir han nog stoppad om man säger så. Det här är inte duvungarnas hemvist precis. Det räcker med att han outar fel snubbe och det verkar som om han redan gjort det med tanke på den digra listan på hans sida.
Senast redigerad av Einar-Fredrik 2010-10-03 kl. 08:29.
2010-10-03, 08:30
Bannlyst
Outa Fittan !!
2010-10-03, 08:35
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
När hans namn kommer fram så blir han nog stoppad om man säger så. Det här är inte duvungarnas hemvist precis. Det räcker med att han outar fel snubbe och det verkar som om han redan gjort det med tanke på den digra listan på hans sida.
Precis, han kan ju försöka något mot denna här. K

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in