Citat:
Ursprungligen postat av cupcakeman
Ser inte det omöjliga att få ut vinsten?
1. Personen i kassan betalar för de 3 nya lotterna (jag antar att han menade 3, annars är han ett äkta troll) ur egen ficka, och stoppar lotten som nyss lämnades in i samma ficka
2. Personen i kassan dealar med en bekant, dom ska dela på vinstbeloppet så länge den bekante lämnar in lotten
3. Den bekante lämnar in lotten, redovisar att han köpt lotten på samma konsum, vid rätt tidpunkt (detta kan ju omöjligt gå att kontrolleras exakt)
4. Polisen besöker den bekante, han förklarar klart och tydligt att han skrapat lotten på Saddams pizzeria, och att Hussein måste ha sett vad han fick på lotten, och därefter anmält ihopp om att få ut prispengarna själv.
5. Fallet går till domstol, Den bekante sitter på själva lotten, det enda hussein har är ordet från sin fru och sigsjälv, vem som vinner detta fall är självklart.
6. Profit
EDIT: Vid närmare eftertanke så skulle andra delen av steg fyra mycket väl kunna ha hänt
vakna du sen eller?
tänk om allt va så enkelt
och Hussein visste exakt var den var köpt oxå
eller den bekanta kanske börja skriva konsum när han/hon skrapa fram 3 x klöver
kan sätta mitt vänstra pungkula om lotten kommer fram så får han vinsten
men om någon har tagit den kommer dom ALDRIG att våga lösa in den
då får ingen vinsten
MEN om kassören är lite smart så kan han/hon kontakta Hussein för att göra en deal
kanske få 10% eller nåt
Citat:
Ursprungligen postat av kalleman00
Har inte läst igenom alla sidorna, men är det bara jag som inte tror ett dugg på deras historia?
Jag kan också påstå att jag har köpt en lott "för nån vecka sedan" och därefter ha "missförstått" vinsten, för att sedan gå till Aftonblaskan eller liknande white trash-tidning och gråta ut.
Klart att dom parasiterna tar chansen att försöka lura sig till 1 miljon eller liknande summor om dom kan.
Är man så jävla korkad att man inte kollar upp vinsten innan man lämnar in den, då ska man inte ha nåt.
snälla om du inte har läst kom inte med sånna dumma grejer
läs först sen kan du börja prata
Citat:
Ursprungligen postat av BananBosse
Jag skrapade fram tre tv-apparater en gång.....
...men jag hade redan en tv så jag kasta den.

va dum du va
du kan ju alltid få summan som står i tv-apparaten
eller så skulle du ha sålt tv-apparaterna på blocket