2010-10-03, 16:55
Bannlyst
varför ska en ful invandrare ens få skrapa trisslotter???? de luktar???
Citera
2010-10-03, 17:00
Medlem
emdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edge22
Och googlar man lite vidare, ser man att det inte finns en sån frisersalong i Skene.........
Inte via hitta.se eller eniro t.ex. och jag bor väldigt nära Skere och har aldrig hörts tal om den.

Den är registrerad till villan han bor i.
Citera
2010-10-03, 17:01
Medlem
rensteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meatballer
Det finns 2 streck koder på baksidan av en lott, en EAN och en som liknar streck koden i kontrollrutan.
Svenska spel borde dock ha stenkoll på sina lotter.
Trisslotterna kommer packeterade i buntar om 100, och när en butik vill sälja triss lotter måste dom aktivera en bunt.
Javisst, jag vet detta.

Citat:
Ursprungligen postat av meatballer
Varje bunt har givetvis ett unikt bunt-nummer, och i den här bunten har du 100 lotter med unika lott-nummer, givetvis så måste ju svenska spel ha koll på vilka lott-nummer som finns i varje bunt.
Eller? tror ni dom trycker lotterna utan att ha det blekaste vilken som är vinst och miljon vinst?

Ja, Svenska Spels DATORSYSTEM "vet" givetvis var deras vinstlotter finns. Men det jag ställer mig frågande till är om personal på Svenska Spel öht kan ta del av information om vilka lotter som finns var? Vilka buntar som är aktiverade, etc.

Jag kan tänka mig att sådant är hårt reglerat eftersom man i annars som anställd på Svenska Spel enkelt skulle kunna ta reda på när en högvinst befinner sig i en aktiverad bunt. Bara att snarast möjligt skicka någon bekant till den aktuella butiken och köpa upp hela lagret lotter.
Citera
2010-10-03, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Jaha men det är ju fortfarande tre likadana summor i rutorna...alltså en vinstsumma. Så varför skulle de kasta bort en vinst även om de inte fattade att tv-rutorna innebar att de skulle skrapa i tv?

Jättebra fråga, kan tänka mig att en "25-kronorsvinst" varken gjorde till eller från och att den därför hamnade i papperskorgen. Nu vet jag inte beloppet exakt, så det är bara ett antagande från min sida.
Citera
2010-10-03, 17:07
Medlem
frigolitpannas avatar
KAN man vara så korkad..? Uppenbarligen..
Citera
2010-10-03, 17:08
Medlem
Tvivlar på att detta skall ha skett, 99.99% säker på att dessa ÄTARE bara kör en riktigt ful fuling !
Citera
2010-10-03, 17:10
Medlem
kalleman00s avatar
Har inte läst igenom alla sidorna, men är det bara jag som inte tror ett dugg på deras historia?
Jag kan också påstå att jag har köpt en lott "för nån vecka sedan" och därefter ha "missförstått" vinsten, för att sedan gå till Aftonblaskan eller liknande white trash-tidning och gråta ut.
Klart att dom parasiterna tar chansen att försöka lura sig till 1 miljon eller liknande summor om dom kan.
Är man så jävla korkad att man inte kollar upp vinsten innan man lämnar in den, då ska man inte ha nåt.
Citera
2010-10-03, 17:14
Medlem
BananBosses avatar
Jag skrapade fram tre tv-apparater en gång.....
...men jag hade redan en tv så jag kasta den.
Citera
2010-10-03, 17:29
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakeman
Ser inte det omöjliga att få ut vinsten?

1. Personen i kassan betalar för de 3 nya lotterna (jag antar att han menade 3, annars är han ett äkta troll) ur egen ficka, och stoppar lotten som nyss lämnades in i samma ficka
2. Personen i kassan dealar med en bekant, dom ska dela på vinstbeloppet så länge den bekante lämnar in lotten
3. Den bekante lämnar in lotten, redovisar att han köpt lotten på samma konsum, vid rätt tidpunkt (detta kan ju omöjligt gå att kontrolleras exakt)
4. Polisen besöker den bekante, han förklarar klart och tydligt att han skrapat lotten på Saddams pizzeria, och att Hussein måste ha sett vad han fick på lotten, och därefter anmält ihopp om att få ut prispengarna själv.
5. Fallet går till domstol, Den bekante sitter på själva lotten, det enda hussein har är ordet från sin fru och sigsjälv, vem som vinner detta fall är självklart.
6. Profit

EDIT: Vid närmare eftertanke så skulle andra delen av steg fyra mycket väl kunna ha hänt

vakna du sen eller?

tänk om allt va så enkelt

och Hussein visste exakt var den var köpt oxå
eller den bekanta kanske börja skriva konsum när han/hon skrapa fram 3 x klöver

kan sätta mitt vänstra pungkula om lotten kommer fram så får han vinsten
men om någon har tagit den kommer dom ALDRIG att våga lösa in den
då får ingen vinsten

MEN om kassören är lite smart så kan han/hon kontakta Hussein för att göra en deal
kanske få 10% eller nåt

Citat:
Ursprungligen postat av kalleman00
Har inte läst igenom alla sidorna, men är det bara jag som inte tror ett dugg på deras historia?
Jag kan också påstå att jag har köpt en lott "för nån vecka sedan" och därefter ha "missförstått" vinsten, för att sedan gå till Aftonblaskan eller liknande white trash-tidning och gråta ut.
Klart att dom parasiterna tar chansen att försöka lura sig till 1 miljon eller liknande summor om dom kan.
Är man så jävla korkad att man inte kollar upp vinsten innan man lämnar in den, då ska man inte ha nåt.

snälla om du inte har läst kom inte med sånna dumma grejer
läs först sen kan du börja prata

Citat:
Ursprungligen postat av BananBosse
Jag skrapade fram tre tv-apparater en gång.....
...men jag hade redan en tv så jag kasta den.

va dum du va
du kan ju alltid få summan som står i tv-apparaten
eller så skulle du ha sålt tv-apparaterna på blocket
Senast redigerad av Harry_ 2010-10-03 kl. 17:32.
Citera
2010-10-03, 17:52
Medlem
Chts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClubCueCas
Tycker svenskspel borde ha scaningskoden lagrad i datorn om han handlade lotten med betalkort (har iof själv köpt lotter tidigare då de bara dragit ex 1 och samma lott 4 gg istället för var och en för sig :/ )

Det handlar inte om att scanna in den i kassan eller inte. Alla lotter kommer i buntar på ett hundratal stycken och är registrerade med serienummer och de håller alltså koll på vilka lotter som går till vilka butiker.

Dom registreras alltså inte in som köpt i den butiken först när kassörskan blippar den för att ta betalt. Det är bara av typen "X-vara: 25,00 :- "

Är man så tardig som dom här och lämpar över hela ansvaret för misstaget på konsum och inte kan ta ansvar för sina egna handlingar så borde dom väl rimligtvis ringt innan till svenska spel för att lämpa över ansvaret på dom att man inte missförstår "vinsten".. Nää men de pallade man ju inte, för man var ju så säker på att de ska va tomma klöver. "Oj? Va?! Var det inte så? NÄMEN VAFAN DET DÄR ÄR INTE MITT FEL".. Haha rätt åt dom fattiglapparna.
Citera
2010-10-03, 18:01
Medlem
Haha, tror ni själva på att den i kassan skulle ha snott den och inte lämnat in den på en ggn? Självklart ljuger de själva eller så har de helt enkelt sett fel på sin lott... efterssom det inte har kommit in en sådan lott till Svenska spel så får man nog ta deras story med en nypa salt
Citera
2010-10-03, 18:29
Medlem
Tejprullens avatar
What's a treeslot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in