2010-10-02, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
återigen ett meningslöst PK-jippo mot våld och sannolikt också rasism, av vita medeklassmänniskor och nästan inga invandrare till följd av att en invandrare slagit ihjäl en vit medelklassmänniska. lite ironiskt är det ändå

vad förväntar dom sig egentligen? att nästa gång mohammed ska våldta någon så kommer han avstå pga detta fackeltåg? Det är väl för fan ingen vettig människa som är FÖR gatuvåld?!?! varför i helvete ska man demonstrera mot det?

I agree

Det är totalt meningslöst att demonstrera mot gatuvåldet..
Vi kan skrika oss hesa i protest..gå där med våra facklor...joina facebookgrupper , tända våra ljus och gråta våra tårar medan våldsmännen skiter i vilket..

NÄR ska vi sätta oss ner och på allvar diskutera HUR vi ska göra våra gator tryggare både för barn,kvinnor och män och verkligen ta tag i problemet ??
Citera
2010-10-02, 22:59
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
Jag ser att det är en mängd mångkulturalister som protesterar mot det plötsligt uppkomna våldet i Länsmansgården. Tyvärr har jag inte orkat pallra mig dit och se spektaklet själv.

Trådens frågeställning är: varför ser jag bara svenskar på medias bilder från händelsen? Var är alla våra älskade muslimer? Var är araberna och negrerna?
Jag såg på aktuellt när de filmade tåget och där var inte en enda färgad med i tåget, dock såg jag några få mellanöstern (både kvinnor och män) typ 1 av 40. Min uppfattning var innan att Länsmansgården var väldigt kulturberikad men det måste jag ha fått om bakfoten.
Citera
2010-10-02, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Jag såg på aktuellt när de filmade tåget och där var inte en enda färgad med i tåget, dock såg jag några få mellanöstern (både kvinnor och män) typ 1 av 40. Min uppfattning var innan att Länsmansgården var väldigt kulturberikad men det måste jag ha fått om bakfoten.

Fast det är såna där pk-nissar som åker runt till olika evenemang tveksamt om de flesta ens bor där, ena dagen ett fackeltåg mot våldet, andra dagen vuvuzela-helvetes tutor mot SD, den tredje dagen kniva ner någon SD politiker.

Multipla personligheter.
Citera
2010-10-03, 16:11
Medlem
GoldieGolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Watchman
Fast det är såna där pk-nissar som åker runt till olika evenemang tveksamt om de flesta ens bor där, ena dagen ett fackeltåg mot våldet, andra dagen vuvuzela-helvetes tutor mot SD, den tredje dagen kniva ner någon SD politiker.

Multipla personligheter.

Haha!

Ja, det är väl ett tåg av självgoda bekväma villasossar med brist på fritidsintressen, förutom att belåtet njuta av doften från sina egna fjärtar lite då och då.
Citera
2010-10-03, 16:39
Medlem
Jag tror dessa PK'iter som går i dessa fackeltåg gör det för sin egen skull i första hand. Dom känner sig godhjärtade och varma inombords - Titta på mig, jag var där och fördömde, jag har dragit mitt strå till stacken.

Väl hemma igen (i det etniskt rena bostadsområdet dom bor i) fortsätter vurmandet för mångfald, solidaritet och öppna gränser.
Citera
2010-10-03, 17:30
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtW
Detta fackeltåg har ingen som helst funktion. Det är ett PK-evenmang, som inte vågar diskutera eller ta i de verkliga frågorna. De verkliga frågorna är: Hur ska vissa stadsdelar i Sverige kunna bli annat än kaos, när de befolkas i stort sett uteslutande av afrikaner och muslimer? Bör vi inte minska invandringen (och istället hjälpa många fler i deras närområden). Endast SD har ett svar på dessa frågor.

Men SD mobbas ständigt ut av media. Därför är fackeltåget ett hyckleri, anser jag.
Klart det är hyckleri. Men de Goda får ju känna sig ännu lite godare för att de minsann markerar mot våldet och rasismen!

Gäller detta den där Krantz? Hon gillade ju olika
Citera
2010-10-03, 18:25
Medlem
Undra om någon i den lilla regionen Sverige tänker på vad familjer som kommer hit kostar oss?

Familjer som är så udda och kommer ifrån så ålderdomliga samhällen att de nästan helt är omöjliga att anpassa sig till denna del av den kalla värden. En stor familj kostar nog ca 1 000 000 kronor om året för bostad, mat, möbler, sjukvård, tandvård, omsorg, sysselsättning, tolkar, tjänstemän och annat. Detta blir hiskeliga ca 25 000 000 kronor på 25 år om ingen får ett riktigt lönearbete.

Begår någon i familjen även brott så kan man ganska lätt räkna ut att det kostar ytterliggare minst 1 000 000 kronor om året för samhället och förstörda liv för brottsoffer och deras familjer.

Nu är det ju förstås så att den största delen av dessa utgifter stannar inom systemet Sverige
men det är inte bra att vi ska behöva leva mer otryggt, att vi ska få arbeta och stressa mycket mera nu än vad vi gjorde för 20/30 år sedan bara för att vi ska få försörja en massa nya människor som inte tillåts bidra med någonting i samhället på grund av dåliga politiker, advokater, journalister, makthavare och fackförbund som bara har egna intressen framför näsan.

Gå ut och demonstrera istället för arbete åt alla och sänkt arbetstid och släng ut alla goa gubbar i kommunfullmäktige och de kommunala bolagen.
Citera
2010-10-03, 18:52
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corrompere
Undra om någon i den lilla regionen Sverige tänker på vad familjer som kommer hit kostar oss?

Familjer som är så udda och kommer ifrån så ålderdomliga samhällen att de nästan helt är omöjliga att anpassa sig till denna del av den kalla värden. En stor familj kostar nog ca 1 000 000 kronor om året för bostad, mat, möbler, sjukvård, tandvård, omsorg, sysselsättning, tolkar, tjänstemän och annat. Detta blir hiskeliga ca 25 000 000 kronor på 25 år om ingen får ett riktigt lönearbete.

Begår någon i familjen även brott så kan man ganska lätt räkna ut att det kostar ytterliggare minst 1 000 000 kronor om året för samhället och förstörda liv för brottsoffer och deras familjer.

Nu är det ju förstås så att den största delen av dessa utgifter stannar inom systemet Sverige
men det är inte bra att vi ska behöva leva mer otryggt, att vi ska få arbeta och stressa mycket mera nu än vad vi gjorde för 20/30 år sedan bara för att vi ska få försörja en massa nya människor som inte tillåts bidra med någonting i samhället på grund av dåliga politiker, advokater, journalister, makthavare och fackförbund som bara har egna intressen framför näsan.

Gå ut och demonstrera istället för arbete åt alla och sänkt arbetstid och släng ut alla goa gubbar i kommunfullmäktige och de kommunala bolagen.
Nu tar du nog i i underkant. ett ensamkommande flyktingbarn går ju på ca 1,2 miljoner om året. Och de tvåtusentvåhundrafemtio som kom hit 2009 kostade då alltså över 2 miljarder per år.

Visst dessa ensamkommande är dyrare än andra men att en större familj bara skulle kosta 1 miljon är nog inte helt rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in