2010-10-02, 17:52
Medlem
Stina-Linas avatar
När jag går in på Den här datorn för att göra en diskrensning finns det på rutan som kommer upp Alternativ.I ett av alternativförslagen för att frigöra utrymme på hårddisken står det "ta bort Windowskomponenter du inte använder". Innebär det att gamla filer och uppdateringar som ersatts av nya tas bort eller tas hela program bort el,ler filer osm jag kanske kommer att behjöva för olika program som jag sällan använder?
Jag vill ju naturligtvis inte bli av med något program eller någpn programfil även om jag vill göra datorn så ren som möjligt genom att skapa mer utrymme på hårddisken.Jag har letat efter uppgifter om detta i datorn men inte hittat nån.

Har nån datakunnig ett svar är jag tacksam.

Har jag inte letat tillräckligt efter ämne som tar upp detta ber jag om ursäkt

Jag har alltså Windows XP
Senast redigerad av Stina-Lina 2010-10-02 kl. 17:58.
Citera
2010-10-02, 20:27
Medlem
sommarlovs avatar
Du kanske kan frigöra ett par megg, inte att bry sig om.
Kör vanliga diskrensningen istället, klicka i att du vill ta bort gamla systemåterställningar.

Ladda hem och kör Ccleaner, klicka i alla rutor utom den sista...
Citera
2010-10-02, 22:34
Medlem
Andreasvbs avatar
Det alternativet öppnar bara vanliga Lägg till/ta bort program-rutan.

Använd CCleaner, bra program.
Citera
2010-10-02, 22:47
Medlem
Norezs avatar
vill bara lägga till att HDDs nuförtiden är jävligt billiga.
Citera
2010-10-03, 10:20
Medlem
Stina-Linas avatar
Ett av problemen är att när datorn köptes la reparatören in alla tidigare program från den dator som kraschat vilket gjorde att jag fick dubbla program.Det är ju onödigt så jag har kollat vilka som användes senast men det står inte.S
å jag har funderat på att tex lägga Adobe-programmet i samma mapp,men eftersom jag inte vet vilket av dem som används så låter det sej inte göras förlastar jag om så så försvinner programmet ochj jag vet inte om det blir fel också.

Jag har alltså en mapp med program.Mitt i programraden vid P finns finns en annan mapp som heter Program där programmen också finns.Det tar upp mycket plats.'Jag tror inte att Ccleaner tar bort de som inte används när de ligger där

Jag är inget datafreak så jag undrar vad HDD är- en extra hårddisk?
Senast redigerad av Stina-Lina 2010-10-03 kl. 10:21. Anledning: tilläggsfråga
Citera
2014-07-20, 22:03
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Jag är inget datafreak så jag undrar vad HDD är- en extra hårddisk?

Ursäkta om jag svarar dig några år senare, men om du googlar runt på 'HDD' så ser du att det betyder: Hard disk drive. Google är fantastiskt - eller hur?

Vill du skriva hur det gick för dig och dina program-dubletter? Du har väl säkert löst problemet men andra skribenter kanske kan lära sig något av dina små misstag så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in