Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Dina grannar har ingen rätt att störa dig. Du har ingen ansvar för vad andras katter. Vad har du för boendeform? Kontakta värden eller Bostadsrättsföreningen.
Varför inte koppla skrämman till en rörelsedetektor som bara täcker deras tomt?
Jag har föreslagit det för dem. De sa "den har redan rörelsedetektor" när man klart och tydligt hör ljudet konstant och ser att det inte finns någon detektor. Man försöker resonera och förklara att det inte alls finns detektor. Alltså.... jag blir så j***** arg när jag tänker på detta för att dessa människor går inte att resonera med, inget går igenom till deras förstående över situationen.
Det känns som att dom lever i en bubbla av "fakta" de har byggt upp själva. Allt som sägs om maskinen och kattjävlarna från deras sida är falskt! kattskrämman är på ungefär 15500Hz, det är lägre än vad andra (riktiga, fungerande) kattskrämmor har (tidigare sagt av andra i den här tråden).
Jag bor i hus, så ringa någon fastighetsvärd eller liknande går inte. Funderat på sånt men jag vet ärligt talat inte vem jag ska kontakta. Hört av folk i dagarna att miljökontoret oftast inte gör något åt saken vid sådana situationer.