Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det är väl ganska normalt att en potentiell arbetsgivare vill veta vad du gjort tidigare. Vilka av frågorna tyckte du var underliga?
I det här fallet var det en 50-årig man tvättäkta socialdemokrat och utstrålade PolitiskKorrekthet lång väg. Riktig fegis.
Fick besvara frågor om vad jag gjort sju år tidigare, med exakta datum. Kommer knappt ihåg datum. Mängder med frågor, han verkade misstänksam. Jobbet var bara ett simpelt okvalificerat yrke inom kommunal tjänst. Jag fick inte jobbet och blev inte betrodd.
Har haft förmånen eller "förmånen" att träffa mycket människor från Afrika och Mellanöstern. DEM personerna har dunkla förflutna. Vid frågor om vad DEM gjort tidigare så vill de inte svara. Eller så har de kriminellt förflutet och tagit sig till Sverige genom lögner.
Samma person som satt och intervjuade mig tycket jag representerar PK-Sverige och vår integrationspolitik relativt väl. Han litar inte på mig, men han vill ta emot individer med mycket mera kulturellt och bakgrundsmässigt dunkla förflutna.
De är absurt och jag begriper inte hur detta ska fungera eftersom det är så pass MOTSÄGELSEFULLT.