Citat:
Ursprungligen postat av psike
Har du fullt upp? Alltså, har du fler erbjudanden än du kan hinna med?
Nej, jag hinner med allt. Inga problem. Men börjar jag göra reklam kanske det ökar. Just nu sprids mitt namn/rykte på internetforum och från mun-till-mun. Jag var faktiskt tvungen ta bort mitt namn och telenummer från en intresseorganisations hemsida för att jag inte hann med allt ett tag.
Jag jobbar max 40 timmar per månad, ibland kanske bara 2-3 timmar en månad. Man ska ju inte slita ut sig i onödan liksom. Haha
Citat:
Finns det internationell konkurrens? Du säger att du är ensam i Sverige? Men om jag får motsvarande problem - i sverige - har jag några alternativ?
Det finns massvis med människor i Sverige som har finare titlar än mig för mitt område. Advokater tror jag man kallar dem.

1M-2M-mannen tog in offerter/strategier från två advokater + mig. Advokaterna skulle nog ta max hälften av vad jag gjorde, men min strategi och kunskap var överlägsen. Jag pratade samma språk som kunderna. Blev dessutom rekommenderad av en gammal nöjd kund till den nya. Därför valde han mig.
Citat:
Är ju egentligen vanlig "tillgång och efterfrågan". % istället för timpenning är ju lägre risk för köpare och högre risk för dig, vilket på sikt bör motivera ett högre pris. Testa höja, så länge du är sysselsatt så är det ju bara att öka på %:en

Jag tycker jag höjt priserna sjukt mycket de senaste två åren. Men tillströmningen av ärenden ökar hela tiden.
Just nu har jag fyra stycken aktiva ärenden.
Förr tog jag 1-2k för mycket enkla ärenden. Idag fick jag en förfrågan på ett enkelt ärende och tänkte först ta 4-5k... men så skrev jag 10k + 5k på offerten + listade alla fördelar med att välja mig. Kunden ringde direkt och sa att han skulle anlita mig. Jag krävde också förskottsbetalning... vilket inte var något problem. Ett enkelt ärende tar max 2-1 timmar för mig. Jag återanvänder egentligen samma material/information som jag tidigare "sålt" till andra kunder.
Citat:
Men "risken" för din del blir ju såklart att du får jobba gratis i en del "case", men det lär det vara värt.
Exakt. Än så länge har det bara varit 2 av 25. Man skulle iofs kunna ta en "startavgift på 1-2k. Men det krånglar bara till det och jag får svårare att motivera mim höga kostnad.
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Ja det borde ju göra dig till en av de dyraste konsulterna i sverige
väldigt nyfiken på ditt cv när du nämner dessa siffror.
Men visst sparar du en miljon så sparar du ju 700 000 åt kund och det är ju absolut pengar det med..så visst kan säkert finnas de som tycker det är värt 300k för att spara 700k.
Grattis till en grym yrkesbana!
Nej, 200k för att spara 1M. Alltså 800k över till min kund.
Men det är en till dimension i det hela som jag inte nämner rakt ut. Jag sparar egentligen mycket mera. Det finns en "spinn-off-effekt" som säkerligen är värd 10-20M för min kund.
Angående min CV så vill jag inte skylta med den här. Många år på skolbänken och sedan en kortare session hos en statlig myndighet. Inside information!
Citat:
Ursprungligen postat av Belac
Håller med ovanstående talare blev verkligen nyfiken på ditt cv, vore kul om TS kunde berätta lite mer om sin utbildning/ar
Ber om ursäkt för OT.
Massvis med folk har samma och bättre utbildning. Men min utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet och branschkunskap gör mig så eftertraktad. Tre "giganter" i branschen har försökt rekrytera mig det senaste året. Jag är omutbar!