2010-10-02, 13:44
Medlem
Fris avatar
Citat:
Oj, ett fel har uppstått!
Ett fel uppstod när webbsidan skulle visas. Fortsätt genom att klicka på Läs in igen eller besök en annan sida.
Läs mer
Det felmeddelandet är det enda som min Google Chrome visar numera. Ovasett om jag klickar på "Läs in igen" eller öppnar en annan sida, eller öppnar ny flik, eller avinstallerar Chrome och laddar hem och installerar det igen. Chrome har förlorat förmågan att visa något annat än detta felmeddelande.

Internet Explorer fungerar däremot felfritt.

Jag har haft automatiska dolda uppdateringar aktiverat, så Windows eller Chrome kan ha uppdaterat fram detta problem, men då borde det väl ha funnits en fix som man kunde ha hittat när man googlat på detta problem (som jag f.ö. inte har hittat någon anna nbeskriva).

Chrome uppdaterad 6.0.472.63.
Windows XP pro 2002 SP3.
En Thinkpad som jag behöver använda i jobbet ibland.

VAD GÖRA för att kunna använda Chrome igen på den datorn?
Citera
2010-10-02, 13:55
Medlem
Enfattigens avatar
Har inte upplevt det själv men här finns ett hjälpavsnitt med just det problemet

http://www.google.com/support/chrome...b&lev=%20index
Citera
2010-10-02, 14:16
Medlem
Fris avatar
Jättetack för ditt svar, Enfattingen!

Angående det hjälpavsnitt som du länkade till (och som jag gått igenom tidigare):

- Jag har inget anti-virus på den aktuella datorn.

- Jag har, efter att problemet uppstått, avaktiverat Windows-brandväggen, utan att det har löst problemet.

- Jag har även raderat alla cookies och liknande.

- Och även om jag väljer Verktyg/Tillägg på Chromes skiftnyckelknapp så visas... samma berömda gråa skärm med felmeddelandet: "Oj, ett fel har uppstått!" Jag kan inte göra nånting som får Chrome att visa någonting annat än bara detta.
Citera
2010-10-02, 16:23
Medlem
Ta bort Chrome. Om den lämnar efter mappar så borde du ta bort dom också innan du lägger in Chrome igen.
Citera
2010-10-02, 17:19
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Ta bort Chrome. Om den lämnar efter mappar så borde du ta bort dom också innan du lägger in Chrome igen.
Tack!

Skulle du kunna specificera lite närmare hur jag borde avinstallera Chrome utförligare än via Windows kontrollpanel? Hur vet jag t.ex. vilka mappar som Chrome sen lämnar efter sig? Finns det kanske nåt grundligt avinstallationsprogram som jag bör använda (har själv börjat leta efter ett sånt nu).
Citera
2010-10-02, 17:28
Medlem
Det är mer än allmänt råd för alla typer av program.

Mapparna borde också heta Chrome så kolla i där de bruka finnas. Vissa program tar bort mapparna medans andra inte gör det och i vissa fall behöver man inte ens ta bort dom för innan man lägger in programmen igen.

Eftersom du har XP går det lät att söka efter mappar men ta bort via kontroll panelen innan du tar bort dom för hand.

Finns program som nämns men minns inte vad den heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in