2010-10-02, 11:38
Medlem
Skulle vara intressant att veta hur brottsoffer till invandrare röstade för att se om det finns något mönster när det gäller vad för slags brott som leder till att man röstade på dom.
Naturligtvis är jag medveten om att någon som våldtagits inte kommer skriva det men då kanske ni kan hänvisa till en kompis istället eller något.

Kom ihåg att offret aldrig ska skämmas utan GM!
Citera
2010-10-02, 22:20
Bannlyst
Jag har blivit rånad en gång, och blivit utsatt för massvis av rånförsök. Alla gångerna har gärningsmännen varit invandrare. Detta var ju självklart inte anledningen till att jag röstade på SD, det hade jag gjort i vilket fall som helst
Citera
2010-10-03, 10:54
Medlem
Ok tråkigt att höra att du blivit rånad men du lever åtminstone!

Inte förvånande alls att just våldsbrott kan göra att folk röstar på sd men kan även tänka mig bedrägeri-invandrare är överlag väldigt duktiga på att ljuga och snacka sig till framgång
Citera
2010-10-03, 12:52
Bannlyst
Måste vara kränkande att som brottsoffer rösta på SD och sen se sig våldtas på nytt av de andra sju partierna som fullständigt skiter i allt vad demokrati står för.
Citera
2010-10-03, 15:10
Medlem
FromAustraliaWithLoves avatar
Visst må det vara hänt att en del brottsoffer skulle rösta på SD. Majoriteten anser nog dock att stoppandet av en blågul lapp i en låda vart fjärde år är en ganska vek reaktion på det inträffade. Mer rimligt vore något betydligt slagkraftigare och brutalare.
Citera
2010-10-03, 15:47
Medlem
KladHests avatar
Har blivit rånad en gång, 2 försök till rån samt otaliga initiativ till fysiskt våld mot mig och mina kompisar - av folk med invandrarbakgrund, trotts att vi inte ser ut som skinnskallar eller något udda, alltså helt vanliga "svenssons".
Detta är dock något som jag absolut inte tänker på, eller bryr mig speciellt mycket om eftersom det kunde ha slutat mycket värre än vad det gjorde varje gång - detta har alltså inte gjort mig till en sverigedemokrat. Jag tror inte heller att det är lätt att komma till ett främmande land och helt sonika lämna ifrån sig en del av sin identitet. Detta tror jag ger upphov till en slags förvirring med en blandning av desperation som mycket väl kan ge upphov till kriminalitet.

Det som dock har gjort mig till en sverigedemokrat är den totala kulturkrocken, skillnaderna, oundvikliga missförstånden, hatet mot etniska svenskar, förintelsen av en sund mängd av nationalism, den uppenbara gravitationen mot sin egen etnicitet (medvetet eller omedvetet), segregationen, lagbeslut som är diskriminerade mot etniska svenskar, att vi betalar för våran egen kolonisering, att svenska folket kommer vara totala förlorare ur detta demografi skifte, den ursprungliga etiken och värderingarnas korrosion i en mångkultur och mycket mycket mer.

Jag är fullkomligt övertygad om att mångkultur inte fungerar, inte heller multietniska samhällen där minoriteten uppnår någonstans runt 3-5% eller mer av den totala folkmängden. Inget land bör anamma mångkultur eller ett multietniskt samhälle enligt mig.
Senast redigerad av KladHest 2010-10-03 kl. 15:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in