2010-10-01, 18:45
Medlem
nilswids avatar
Är du "anmälningsbenägen" ?

Läste i DN:s web-upplaga:
http://www.dn.se/sthlm/fa-offer-vill-anmala-allt-grovre-vald-pa-gatorna-1.537137

Jodå… vem fan vågar anmäla till polisen om man råkat ut för något, om man har familj, eller folk man bryr sig om, när skithögarna hotar???

Jag åkte och hälsade på sonen och sonhustrun i onsdags. Dom har köpt en rätt så nergången kåk i Spånga. Jag har jobbat lite med att renovera gamla hus, och har lovat dom att hjälpa till och rusta upp "rucklet" :-).
Eftersom det var lite halvt malätet (1970-tal, förre ägaren brydde sig inte) så hade dom råd med det, trots taskiga räntor på lånen.
Grabben och hans fru jobbar stenhårt på att ge sina barn en bra uppväxt, en gräsmatta, några krusbärsbuskar, lite hallon, blommor i rabatter. Det där som ger fina minnen från bardomen.

Nåja, framåt 11-tiden på kvällen hade vi jobbat klart i det som ska bli "storflickans" rum, 9 år, vi tog en fika och snackade lite om vad vi skulle göra nästa vecka för att "lillflickan", 7 år, inte ska bli alltför besviken över att vi inte gör nått för henne :-) , och jag gick ut till bilen för att åka hem.

Då står det två svartingar i 15- (?) årsåldern och sabbar min bil som står på trottoaren utanför.
En av dom sparkar gång på gång mot främre passagerardörren, och den andra har nått föremål i handen som han drar utmed sidan. Det blev fula jävla repor. (Skruvmejsel? Kniv?)
Det är en halvsunkig gammal SAAB, som jag i och för sig inte bryr mig särskilt mycket om, men jag blev ändå lite förbannad.
Om jag skulle vilja fixa upp den så jag inte behöver skämmas för att åka omkring i den, så skulle det kosta ett par tusen, minst.

Varför i helvete går dom på min bil?

Jag stog kvar bakom häcken och tog en bild av dom med mobilen, och sprang sedan fram och vrålade allt vad jag orkade: Vad fan håller ni på med ungjävlar!
Jag gillar inte våld, men ett par rejäla örfilar hade kanske kunnat få dom att fatta att dom gjorde jävligt fel?

Då sprang dom iväg neråt Tensta-Rinkeby-hållet så fort dom kunde, och jag insåg att jag aldrig skulle hinna ikapp dom, så jag skrek efter dom: Jag har er på foto, jag ska anmäla er era jävla yngel!

Jag kände ju att det var lite löjligt, mobilkameran är skit när det är halvmörkt, men jag ville väl skrämma dom lite. Och förbannad var jag för att dom hade gett sig på min bil utan orsak.

Nu i kväll fick jag ett telefonsamtal.
En vuxens röst, absolut ingen 15-åring, som säger nåt i stil med:
"Du har en pojken i Spånga, och han har vackra frun och två döttrar. Flickorna går på X-skolan har vi kollat.
Vi ska knulla arschelt av dom i morgon om du anmäler, och sedan gör vi som med Elin, om du pratar med polisen så dör dom"

Jag kan inte citera ordagrannt för det gick så fort.
Jag vet inte hur dom fått tag i mitt tel-nummer (bilregistret?), men det var jävligt obehagligt.

Vad fan gör man?
Jag har pratat med sonen i telefon i kväll, och vi är helt villrådiga, och skrajja.
Jag kan inte kolla varifrån samtalet kom.
Jag vill inte medverka till att mina sondöttrar råkar illa ut.
Jag har inga vänner som kan följa dom till och från skolan, och skydda dom under dagen med knölpåkar och k-pistar, och grabben har inga SÄPO-agenter i sin bekantskapskrets.
Han är en vanlig farsa, som vill jobba och må gott med familjen,
Jag vågar inte gå längre, för jag älskar mina sondöttrar.

Jag är inte "anmälningsbenägen".

Va fan ska man göra åt slöddret???
Citera
2010-10-01, 18:52
Medlem
Dumbombbbs avatar
Klart att man ska anmäla... killen har ju hotat dig, din son, hans fru, hans döttrar. Sånt får man inte göra helt enkelt.
Senast redigerad av Dumbombbb 2010-10-01 kl. 19:00.
Citera
2010-10-01, 18:55
Medlem
nilswids avatar
Jag vet inte vem han är, kan inte ge några ledtrådar, fallet kommer att avskrivas som "olösbart".
Och risken finns att den jävel som ringde gör allvar av sitt hot...
Citera
2010-10-01, 18:57
Medlem
nilswids avatar
Jag har aldrig råkat ut för nåt sånt här förut.
Det känns jävligt obehagligt.

Jag förstår att kandke många tycker det är töntigt att fråga på FB om hur jag ska göra, men det kom snabbt på, och mina jobbarpolare har ingen erfarenhet av nåt sånt här.
Citera
2010-10-01, 19:01
Medlem
Dumbombbbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilswid
Jag har aldrig råkat ut för nåt sånt här förut.
Det känns jävligt obehagligt.

Jag förstår att kandke många tycker det är töntigt att fråga på FB om hur jag ska göra, men det kom snabbt på, och mina jobbarpolare har ingen erfarenhet av nåt sånt här.

Vad har han för telefonnummer? Jag ringer honom gärna...

Eller ringde han från hemligt nummer?
Citera
2010-10-01, 19:05
Medlem
nilswids avatar
Jag vet inte hur man kollar sånt. Har ringt Telia för att försöka spåra, men får bara en metallisk röst som pratar om öppettider.
Citera
2010-10-01, 19:11
Medlem
Dumbombbbs avatar
Citat:
Jag vet inte hur man kollar sånt. Har ringt Telia för att försöka spåra, men får bara en metallisk röst som pratar om öppettider.

Jag kan nog inte hjälpa dig då.

Men om du verkligen är orolig (vilket tycks vara fallet) bör du troligtvis ta kontakt med polisen. Du ringer dem, ber om att prata med en handläggare och sen frågar du efter råd.

Lycka till!
Citera
2010-10-01, 19:17
Medlem
nilswids avatar
Jag vill gärna tro att den som ringde, pappan, en morbror, vete-fan-vem... har ett gott syfte.
Han tänker att: Grabbarna var ute på natten och ville göra sig viktiga, glänsa inför polarna, göra nåt som skulle höja deras status i gänget... ?
Det var inte så elakt menat som det kanske verkade.

Men varför ringde gubben???
Det måste ju innebära att ha trots allt ställer upp på sonens/brorsonens åsikter...?

Hans röst lät jävligt elak.
Citera
2010-10-01, 19:21
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Varför i helvete går dom på min bil?

För dom är negrer.

Citat:
Jag gillar inte våld, men ett par rejäla örfilar hade kanske kunnat få dom att fatta att dom gjorde jävligt fel?

Våld är det enda som biter på Tredje Världen-drägg.

Citat:
Vad fan gör man?

Organisera dig i ett nationalistiskt förbund. Uppmana dina sondöttrar att engagera sig i Nordisk Ungdom och gå själv med i Svenska Motståndsrörelsen.

Citat:
Va fan ska man göra åt slöddret???

Rom byggdes inte på en dag. Så fort vi kan "rösta in" ett rasistiskt parti i riksdagen så kan vi påbörja ett omfattande repatrieringsprogram.
Citera
2010-10-01, 19:38
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbombbb
Klart att man ska anmäla... killen har ju hotat honom, hans son, hans fru, hans döttrar. Sånt får man inte göra helt enkelt.
Nä, så får man inte göra, men ändå är det en stående regel utan undantag att så görs..
Förstår TS oro, för det handlar om likgiltiga, samveteslösa gangstrar!.
Som inte drar sig eller har skrupler för någonting!.
Citera
2010-10-01, 19:47
Medlem
nilswids avatar
Dumt att fråga här. Ni kan dra vilka jävla slutsatser ni gillar.

Önskar ni fick uppleva min och grabbens rädsla.
Citera
2010-10-01, 20:31
Medlem
Ettan^s avatar
Som du själv sa; sannolikheten att de får reda på att du har anmält är obefintlig. Bilden du tog visar inte vem det är, så polisen har absolut ingenting att gå på.

Så egentligen spelar det ingen som helst roll om du anmäler eller inte, eftersom de tror att du vet vilka de är (bildbevis), men ingen polis ringer på dörren inom den närmsta tiden, så kommer de sitta och skratta och high-five:a varandra och snacka skit om den "fega jävla svennen" som de läxade upp med hjälp av en äldre kompis och fem minuter på internet.

Du borde ändå anmäla för att dra upp statistiken, och det underlättar väl om du vill få ut pengar från eventuell försäkring? Har du tur kan du klämma ut lite pengar som du sedan donerar till något fint, så att någon vinner på den här situationen i alla fall!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in