2010-10-01, 16:03
Medlem
Mina triceps släpar och jag ska rätta till set nu under en period. Således ska jag bygga ett schema där triceps är prioriterat. Jag har en fråga - är det dumt att lägga in tricepspass dagen innan ett ryggpass?kopplas triceps in något under rodd och latsdrag? (egentligen vet jag att de gör det i en del av rörelsemomentet i båda typerna av övningarna men är detta tillräckligt för att triceps ska hämmas i sin hypertrofi?)
Citera
2010-10-01, 16:10
Medlem
Sygnotives avatar
Du kan träna triceps dagen innan rygg.
Citera
2010-10-01, 16:25
Medlem
evilkittys avatar
Du kan genom ett korrekt utförande undvika, till stor del (eller möjligtvis helt), inkopplingen av triceps under ryggövningar.
Citera
2010-10-01, 17:34
Medlem
Tydligen så kopplas det korta huvudet som är på insidan in av roddövningar..
Citera
2010-10-01, 17:37
Medlem
rebekks avatar
Jag har lyckats koppla in triceps i maskinflyes för ryggen, säkerligen enbart på grund av dåligt utförande. Ack så störande.
Citera
2010-10-01, 18:22
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Triceps långa huvud är aktiv i dragövningar, speciellt roddövningar. Det är inte möjligt att koppla ur dess arbete. Triceps kommer alltid bidra med arbete. Dock inte de två korta ursprungen.
Citera
2010-10-01, 18:35
Medlem
Alltså blir det inte
mer rygg dagen efter triceps..
Citera
2010-10-01, 18:37
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plasma
Alltså blir det inte
mer rygg dagen efter triceps..
Det spelar inte så jävla stor roll om ens någon.
Citera
2010-10-01, 18:40
Medlem
Olgerts avatar
Aldrig känt att ryggpassen blivit lidande för att man tränat triceps dagen innan, men det kanske bara är jag
Citera
2010-10-01, 22:00
Medlem
Brukar köra mina triceps pass samma dag som jag kör ryggen, fungerar hur bra som helst!
Nog för att man kanske är lite trött efteråt, men å andra sidan så tycker jag man kan få ut mer ur triceps än om man kombinerar bröst/triceps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in